Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jogging/springing til venstre, styrketrening til høgre. :w00t:

 

sprinter.jpg

 

Hadde vært moro å vite hvem av disse som feks: lever lengst, er minst syk, osv.

 

I forhold til utsjånad er eg ikkje i tvil om at styrketrening er det beste, for både kvinner og menn.

Smak og behag?

 

Som Zeph skriver: De fleste sprintere er veldig bra bygget.

De fleste sprinterne er også noen skikkelige jålekopper. Just sayin'..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten.

Smak? Er ikke selve ideen med den at den er uten smak slik at man kan blande den smaken man vil?

 

Er ikke alle som liker smakene som produsentene lager..

Lenke til kommentar

Sier seg selv at det ligger noe i det når nesten alle langdistanseløpere er tynne som fyrstikker. Det samme ser vi i naturen. Antiloper og Løver f.eks.

 

Antilopene løper tregere men klarer å holde tempo over lange distanser. Løver er flinke til å spurte men bare i noen hundrede meter. Dette er helt sant, jeg så det på NatGeo. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jogging/springing til venstre, styrketrening til høgre. :w00t:

 

Hadde vært moro å vite hvem av disse som feks: lever lengst, er minst syk, osv.

 

I forhold til utsjånad er eg ikkje i tvil om at styrketrening er det beste, for både kvinner og menn.

Smak og behag?

 

 

Når det gjelder "ytelse", kommer an på hva man mener med ytelse det. Kom ikke her å si at det ikke er ytelse å løpe 10.000 meter. Fyren ville nok f.eks. klare seg mye bedre i en krisesituasjon med lite mat og store distanser som måtte tilbakelegges.

 

Har lest at franske fremmedlegionærer får lite mat, fordi de skal klare seg i krigssituasjoner med lite ressurser. Av denne grunnen holder de lengre på små rasjoner og er langt mer utholdende enn digre amerikanske spesialsoldater.

 

Registrerer at dette er en slags hobbykonflikt her, men ville allikevel slenge inn mine 2 cent. Forøvrig liker jeg å pumpe "jøinn".

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten.

Smak? Er ikke selve ideen med den at den er uten smak slik at man kan blande den smaken man vil?

 

Er ikke alle som liker smakene som produsentene lager..

 

Det er sikkert riktig, men enten man kan kalle det en smak eller ikke, er det ingen behagelig opplevelse.

Lenke til kommentar

Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten.

Jeg tar posen

Lenke til kommentar

Har meldt meg på marsjmerket som skal gjennomførast i slutten av mai.

20km, 11kg pakkning med mykje opp og nedoverbakk. Krav, 3 timar.

Er det nokon som har utført det, som evt har tips og triks?

Bruk bra undertøy, sørg for å ha rene klær (hvis det sitter dritt og lort rundt omkring i uniformen gnager den verre), ikke ha NOE i lommene, juster stridsvest og sekk godt. Gå ut i det tempoet du klarer å holde helt inn. Ikke høyere, men heller ikke lavere.

 

Sørg for å ha med deg både vanlig feltflaske og en ekstra flaske eller to.

 

Går dere samlet som lag eller én og én?

Lenke til kommentar

Da vi gikk gikk vi samlet i en gruppe og alle måtte inn under kravet ellers så klarte ikke noen det. Har aldri gått så fort i mitt liv, men det gikk overraskende bra. Siste 10km måtte eg og en annen kar dog ha en fyr mellom oss som knapt klarte å gå.

 

Men vi kom oss til mål under tiden. Håp på bra vær, noe dritt å gå 2 mil i regnvær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En må vel gå med en snitthastighet på 6.66 km/t , hvilket ikke er helt lite i opp og nedoverbakke, samt med med tung ryggsekk.

 

Om du har mulighet, kan du jo sjekke hvor fort 6.6 km/t er på en tredemølle.

Lenke til kommentar

I forhold til utsjånad er eg ikkje i tvil om at styrketrening er det beste, for både kvinner og menn.

Smak og behag?

Det er min meining ja. Ikkje at alle likar store og bulkete folk, men det skal ikkje så veldig mykje trening til før kroppen går frå dvask eller tynn til litt trent. Du får kanskje litt meir markerte bein av å springe, men resten av kroppen blir upåverka.

 

Det er sikkert dei som synest det er fint med ribbein og den pakken der, men eg vil tru fleirtalet ser på ein trent kropp som vakrare.

Igjen, det er min meining.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fler kviser kan være et resultat av mer inntak av melk, right? Bah, havregrøt med vann er ikke noe godt...

 

For mye hvete i kosten fører til mer kviser. Sol/solarium virker bakteriedrepende (UV ;)) og kan hjelpe mot kviser.

 

Kort sagt, melk kan ha innvirkning - men det kan jammen meg mye annet og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert riktig, men enten man kan kalle det en smak eller ikke, er det ingen behagelig opplevelse.

Heter den ikke "Naturell" da?

Er det smak i Yoghurt Naturell feks?

 

Hvis du fremdeles vil bli kvitt posen så betaler jeg gjerne frakten :)

 

Det smaker vel rett og slett myse. Jeg har en kilos pose med naturel whey-80. Det smaker helt greit. Har brukt det i pizzabunner og slikt.

 

Hva med å blande det ut med kakaopulver og søtningsmiddel?

Lenke til kommentar

Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten.

Jeg tar posen

Det er sikkert riktig, men enten man kan kalle det en smak eller ikke, er det ingen behagelig opplevelse.

Heter den ikke "Naturell" da?

Er det smak i Yoghurt Naturell feks?

 

Hvis du fremdeles vil bli kvitt posen så betaler jeg gjerne frakten :)

 

Å spørre om naturell er en smak er vel det samme som å spørre om hvit er en farge eller 0 er et tall. Det blir et definisjonsspørsmål.

 

Jeg vil prøve og se om jeg kan blande proteinpulveret med noe annet før jeg vil gi det bort. Hvis ingenting faller i smak, så kommer jeg tilbake til det. Jeg kan fortelle at jeg for første gang prøvde bringebærsmak i dag, noe som er litt for søtt synes jeg, men mye bedre enn naturell alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...