Diskutant Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Ahahaha! Ble tilsendt dette bildet av en kompis, og tenkte med en gang at dette må deles! Åh, du som jeg ler! Endret 3. mai 2012 av Diskutant 6 Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ahahaha! Ble tilsendt dette bildet av en kompis, og tenkte med en gang at dette må deles! Åh, du som jeg ler! siiiiiiiik stor man, ikke kødd med den, whallahh Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Bilde av Norges fineste...hva? Stilk, stoner? Det står "fineste stil" på bildet Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som har noe erfaring med Rapid Burn fra ProteinFabrikken? Er på tilbud nå, så lurte på om dette var noe som virkelig funker ved riktig bruk Vet selvfølgelig at kosthold har mye å si ved akkurat dette Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Seal Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Heihei! Trener styrke av armer litt nå og da, prøver å løfte litt hver dag. Noen tips for gode og effektive øvelser? Har et par jeg bruker nå, men skull gjerne hatt litt mer variasjon. Vet det er lett å finne øveler på nettet, men vanskeligere å finne dem i en rangering av effektivitet. Tar veldig gjerne imot tips! Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Lurer på en liten ting ang treningslengde: Har i dag vært på boksetrening som startet kl syv. Har derfor, for ikke å bli tung i kroppen, inntatt mitt siste måltid kvart over fire. Da middag med laks, ris og grønnsaker. Bokstreningen varer fra syv til drøye ni, og her tar jeg de helt ut. Etter treningen jogger jeg seks kilometer hjem, men en helvetes forpult stor stigning de første tre. Snakker konstant motbakke. Igjen, for ikke å bli tung i kroppen, er det ikke stort av næring jeg tar til meg under dette opplegget. Jeg gomper to never rosiner, for å få litt påfyll av energi ihvertfall. Dette mot slutten av boksetreningen, rundt kl ni. Her er det altså full pupp fra syv til halv ti, med både løp, egenvekt (pushups etc), boksing, og en infernalsk joggetur hjem igjen med sekk på ryggen. På slutten av løpeturen hjem er jeg ikke fremmed for å bli både kvalm og svimmel mot siste halvdel av turen. Jeg lurer på: Blir dette for mye av det gode? Bånnet en liter melk på styrten, spiste en ølpølse og drakk en vørterøl da jeg kom hjem, men føler meg fortsatt sterkt redusert. Blir dette for mye og for lang trening, med for lite næringstilskudd, eller er kroppen så robust at dette går fint? Alternativt: Kunne jeg valgt noen annet enn to never rosiner som næring for å gjøre det hele bedre? Takk Ps: Skriver fra et litt kronglete laptoptastatur, jeg ber om tilgivelse for evt sjenerende skrivefeil. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 Heihei! Trener styrke av armer litt nå og da, prøver å løfte litt hver dag. Noen tips for gode og effektive øvelser? Har et par jeg bruker nå, men skull gjerne hatt litt mer variasjon. Vet det er lett å finne øveler på nettet, men vanskeligere å finne dem i en rangering av effektivitet. Tar veldig gjerne imot tips! Du trener bare styrke i armene? Effektivitet er vanskelig å svare på. Må ha mer info. 1. Skal du bare trene armer? Hvis ja: ombestem deg, og begynn å trene hele kroppen. Hvis du nå tenker "ja, men jeg spiller fotball, så da får jeg nok beintrening", så peker du fingeren mot deg selv og sier: "feil svar". Tren hele kroppen. 2. Volum, styrke, eller utholdende trening? 3. Hvordan spiser du? 4. Hvor lenge har du trent? 5. Hvor seriøs er du med treninga? Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten. Prøvde du med melk eller vann? Bestilte to firekilos sekker (tilbud..) med sjokoladesmak fra gymgrossisten, tok fire-fem shaker blandet med melk som smakte noe helt forjævlig og måtte ta en måneds pause før jeg dristet meg utpå igjen. Fikk tips om å heller blande med vann for smaken, noe jeg aldri hadde gjort før, og prøvde det - takk gud! Med vann smaker proteinpulveret svært lite, og jeg kan sluke en blanding på 50g pulver og 5 dl vann i en slurk, og få det overstått! Kjenner jeg savner TNs ProZyme, smakte bedre enn litago når det var blandet med melk.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Har løpt en del og slitt ut mine Mizuno Wave Rider 10 joggesko (dempingen virker ikke skikkelig lenger så fikk vondt under tåballene), så har gått over til Nike Lunar Trainer som jeg har hatt i tillegg, men nesten ikke brukt. Har gjort underverker for tåballene mine, men dagen derpå får jeg vondt i den sena/ligamentet som er midt frempå kneet like nedenfor kneskåla. Det er spesielt i høyre kne jeg kjenner det, i venstre kne merker jeg det lite. Etter 10 økter der jeg alltid har hatt en hviledag etterpå for å bli kvitt smertene dukker de fortsatt opp dagen etter en treningsøkt. Noen som har peiling på hva som ligger bak dette? Mulig jeg må investere i noen skikkelige sko igjen :/ Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Prøv først å ta deg en lengre pause. En dags pause hvile mellom treningene er kanskje litt lite for at kroppen din skal lege. Prøv alternativ trening som for eksempel svømming, sykling, osv. i en stund. Dersom smertene ikke går over kan du ta deg en tur til Löplabbet eller andre spesialistforretninger med tanke på skoene og gjerne en lege dersom det ikke blir bedre over en lengre periode. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Tok meg en 5-dagers pause midt inne i rekken av disse 10 øktene, men problemet kom tilbake etter første turen etter pausen. Jeg har aldri hatt dette problemet med de gamle skoene selv om jeg har trent 7 økter på én uke, så kanskje steget mitt rett og slett ikke takler de "nye" skoene? Får prøve med de gamle skoene igjen og se om problemet forsvinner (og tåballproblemet dukker opp igjen ). Endret 3. mai 2012 av KjellV Lenke til kommentar
foorex Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Helt enig! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Naturell må vel være den verste smaken som finnes på proteinpulver. Maken til bedriten møkk skal man lete lenge etter. Jeg har bare tatt én shake fra posen på 4 kg, men det var én for mye. Jeg må høre om noen vil få posen, ellers kaster jeg nok hele driten. Prøvde du med melk eller vann? Bestilte to firekilos sekker (tilbud..) med sjokoladesmak fra gymgrossisten, tok fire-fem shaker blandet med melk som smakte noe helt forjævlig og måtte ta en måneds pause før jeg dristet meg utpå igjen. Fikk tips om å heller blande med vann for smaken, noe jeg aldri hadde gjort før, og prøvde det - takk gud! Med vann smaker proteinpulveret svært lite, og jeg kan sluke en blanding på 50g pulver og 5 dl vann i en slurk, og få det overstått! Kjenner jeg savner TNs ProZyme, smakte bedre enn litago når det var blandet med melk.. Jeg blandet med melk. Jeg kjøpte fra gymgrossisten. Tidligere har jeg hatt banansmak og sjokoladesmak, noe som har vært helt greit med melk, men forferdelig med vann. Det var dumt å kjøpe en smak jeg absolutt ikke takler, men jeg har heldigvis tre andre poser med tre andre smaker i huset. Naturell skal ut og langt vekk. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Har løpt en del og slitt ut mine Mizuno Wave Rider 10 joggesko (dempingen virker ikke skikkelig lenger så fikk vondt under tåballene), så har gått over til Nike Lunar Trainer som jeg har hatt i tillegg, men nesten ikke brukt. Har gjort underverker for tåballene mine, men dagen derpå får jeg vondt i den sena/ligamentet som er midt frempå kneet like nedenfor kneskåla. Det er spesielt i høyre kne jeg kjenner det, i venstre kne merker jeg det lite. Etter 10 økter der jeg alltid har hatt en hviledag etterpå for å bli kvitt smertene dukker de fortsatt opp dagen etter en treningsøkt. Noen som har peiling på hva som ligger bak dette? Mulig jeg må investere i noen skikkelige sko igjen :/ Det høres ut som du er vant til den mengde løping du held på med. Og om det begynte like etter du byttet skoa, så er det lite tvil kva som forårsaker det. Viktigaste med sko er ikkje "demping", men stabilisering av foten. Stikk til skikkeleg butikk, der dei kan teste og finne kas sko du trenger. For å få bedre "demping" - øv på teknikk og sakte øk mengde av løping. Då slepper du ubehag. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Naturell protein... Sier seg selv at det ikke er noe sjakktrekk å gå til innhandel av.... Har løpt en del og slitt ut mine Mizuno Wave Rider 10 joggesko (dempingen virker ikke skikkelig lenger så fikk vondt under tåballene), så har gått over til Nike Lunar Trainer som jeg har hatt i tillegg, men nesten ikke brukt. Har gjort underverker for tåballene mine, men dagen derpå får jeg vondt i den sena/ligamentet som er midt frempå kneet like nedenfor kneskåla. Det er spesielt i høyre kne jeg kjenner det, i venstre kne merker jeg det lite. Etter 10 økter der jeg alltid har hatt en hviledag etterpå for å bli kvitt smertene dukker de fortsatt opp dagen etter en treningsøkt. Noen som har peiling på hva som ligger bak dette? Mulig jeg må investere i noen skikkelige sko igjen :/ Det høres ut som du er vant til den mengde løping du held på med. Og om det begynte like etter du byttet skoa, så er det lite tvil kva som forårsaker det. Viktigaste med sko er ikkje "demping", men stabilisering av foten. Stikk til skikkeleg butikk, der dei kan teste og finne kas sko du trenger. For å få bedre "demping" - øv på teknikk og sakte øk mengde av løping. Då slepper du ubehag. På G-Sport hjelper de deg med å finne riktige fotform. De har en egen tredemålle samt platå med speil for å finne gåmønster og plattfot typ ting. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Har løpt en del og slitt ut mine Mizuno Wave Rider 10 joggesko (dempingen virker ikke skikkelig lenger så fikk vondt under tåballene), så har gått over til Nike Lunar Trainer som jeg har hatt i tillegg, men nesten ikke brukt. Har gjort underverker for tåballene mine, men dagen derpå får jeg vondt i den sena/ligamentet som er midt frempå kneet like nedenfor kneskåla. Det er spesielt i høyre kne jeg kjenner det, i venstre kne merker jeg det lite. Etter 10 økter der jeg alltid har hatt en hviledag etterpå for å bli kvitt smertene dukker de fortsatt opp dagen etter en treningsøkt. Noen som har peiling på hva som ligger bak dette? Mulig jeg må investere i noen skikkelige sko igjen :/ Dagen derpå? Rett etter økta, da? Er det varmt? Kan være en betennelse i patellar ligament. Dra til fysio og få behandling og diagnose. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå