Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Voldsomt så lenge noe trener. Jeg trener mellom 45 og 60 minutt og det synes jeg er ideelt. I dag for eksempel, når jeg trente rygg, biceps og mage, brukte jeg 30 minutt på rygg, 15 på biceps og 10 på mage. Jeg har veldig små pauser mellom settene, da.

Har hatt nesten større fremgang i treningen nå, etter at jeg sluttet med kosttilskudd. Nå fokuserer jeg på å utelukkende spise sunt og få i meg rett næring gjennom vanlige måltider. Er billigere enn tilskudd (for meg som får mat 3 ganger til dagen) og jeg føler meg mye mer opplagt da jeg slipper å helle i meg shakes. Det eneste jeg kan ta utenom er fettsyrer, men der stanser det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Skjønner jeg ikke. Folk som trener nå lenge har altfor lange pauser mellom sett og øvelser, tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg mener intensivt under 60 minutt er best + kardio etter økt.

5831908[/snapback]

Alt etter hva du vil bygge.

Jeg varmer opp i 15min, og kjøre basisøvelser i kanskje 40 min/12 set. Det betyr pauser på ca 2-3 min litt lengre mellom øvelser. Så plusser jeg på med andre øvelser som jeg føler jeg trenger etterpå, dette kan ta alt fra 10 til 30 minutt...

Lenke til kommentar

Jeg holder vel på 60-90 minutter. Jeg føler at jeg ikke får noe ut av treningen hvis jeg strekker det særlig lenger. Mener å ha lest flere steder at det er det som blir anbefalt, relativt korte og harde økter.

Lenke til kommentar

har hørt, av en som har_veldig_peiling, at man ikke burde trene mer enn en time i strekk, når man trener styrketrening. Man burde heller trene mer intensivt den timen man holder på.

men, det er jo noe som heter personlige erfaringer :)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Jeg har ikke mulighet å trene under 90 minutter. Sånn går det når man trener 16-28 sett per økt. ;p

5835125[/snapback]

Hvorfor så mange sett? Ikke så lenge siden jeg begynte å trene. Men er ferdig med nybegynnerprogrammet. Er over på noe som kalles "mass attack". Har en venn som har peiling. Tar 200 i benken og lest mange tjukke bøker om trening og ernæring. Jeg trener 4 set med 8 rep i stort sett alle øvelser.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Trodde de fleste gym var åpne til 22.30-23.00.

Jeg trener som regel fra 20.30-22.30.

5799116[/snapback]

Kroppen skal visstnok være mer mottakelig for trening litt sent på ettermiddagen.

5836170[/snapback]

helt individuelt, å hvordan kostholdet er lagt opp. Jeg f.eks spiser frokost, jobb, lunsj, jobb, middag, sover 2-4 timer, lett måltid, trening 1-2 timer, shake og lett måltid, kveldsmat, Sover 5-7 timer

Jeg vet at det ikke er optimalt da, men jeg har absolutt energi på kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg trener omtrent 1 time hver gang, rundt 3-4 dager i uken. Har tatt litt proteiner, men ellers er det stort sett vanlig kosthold. Siden sommeren har jeg gått opp 5-6 kg, fra 65 til 70-71. Nå skal jeg snart begynne på et naziprogram (for meg å være, rundt 45-60 minutter utholdenhetstrening 5 ganger i uka + sirkeltrening) for å komme i virkelig god form til militæret, og jeg skal prøve å fortsette styrketreningen ved siden av, noe jeg tviler på at jeg greier, grunnet "tidsklemma".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...