Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om at stanga virkelig spretter, men at den bittelitt fart når den treffer brystet. Jeg holder ikke 100% igjen for tyngdekraften, men skyter den opp umiddelbart igjen uten å stoppe den i ~1 sekund. Den treffer ikke brystet så fort at det på noen måte er ubehagelig, men så er jeg langt unna 200 kg. Jeg vil nok aldri komme dit.

Jeg prøver å stoppe stanga de fleste gangene, men når jeg blir veldig sliten, vil jeg bare få settet overstått og haster meg gjennom repetisjonene litt fortere. Stanga og farten er selvfølgelig kontrollert hele tida og treffer på riktig sted hver gang. Men hvis dere mener at det er juks, så vil jeg heller anstrenge meg bittelitt mer og stoppe stanga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er 15 og målet mitt er 100kg i mark, 100 i knebøy og 70 i benk før 2013. Er det mulig eller det bare teit å satse så "høyt"

Jeg trener med 45 i benk, 65 i mark, men har ikke helt knebøy teknikken inne så jeg der blir det 50kg med belte.

Er inne i men 7 treningsuke.

Det bør gå bra hvis du trener og spiser riktig. Du har 8 måneder på deg. Til sammenlikning kan jeg fortelle at jeg begynte å trene seriøst i oktober i fjor, for drøyt 7 måneder siden. Da var min 10RM 40 kg i knebøy og 32 kg (til sammen) i skråbenk med hantler. Nå trener jeg 5x5 med 87,5 kg i knebøy og 70 kg i benkpress (jeg har aldri tatt noe maksløft). I markløft trener jeg med 65 kg, men det er fordi jeg ikke tok den øvelsen før nå nylig.

Jeg vil råde deg til å slutte med belte og heller gå ned på vekten hvis du sliter med knebøy, slik at ikke korsryggen din og stabiliteten din blir avhengige av beltet. Du vil jo trene det også i tillegg til bena når du tar knebøy. Bruk heller belte hvis du skal prøve deg på maksløft.

Har ikke tenkt til og fortsette med belte nei :p Men har tenk til og legge noen vekter under hælen min sånn at det blir lettere å komme helt ned, fordi jeg sliter veldig med å komme ned uten å falle bakover. :(

Lenke til kommentar

Sikkert et jææævlig teit spørsmål, men jeg har sånn ca null peiling på mobilitet og sånt [ironi]shait som bare nerder driver med.[/ironi]

Men er det mulig å "trene" seg til bedre mobilitet? Jeg sliter litt med mobiliteten i knebøy. Jeg kommer til parallelt, men ikke noe serlig mer. Så mot slutten av treningen i dag prøvde jeg meg på goblet squat, og PANG, ass to the grass uten problemer! Vil det da være mulig, ved å trene dette etter knebøy i en periode, å få bedre mobilitet? I know, jeg er teit, men jeg hater å tøye.

Lenke til kommentar

Da burde du tøye mer. Evt. presse knærne mer ut, litt bredere fotstilling og litt mer på skrå.

Hvor bredt er farlig?

Det er generelt ikke slik at jo bredere, jo bedre. Stå med føttene i ca skulderbredde kanskje litt bredere, det passer de fleste.

Lenke til kommentar

Haha, nei, med suksess mener jeg at de fikk kjørt seg, men ikke sånn at noen kastet opp eller ikke vil komme tilbake :) Men en god økt, definitivt. Er kun for damer så det er ikke noe veldig avskrekkende med det. God blanding av øvelser hvor vi står stille, og f. eks øvelser hvor de må jogge mellom X eller Y, hoppe hit og dit, alskens star jumps/skyggeboksing med strikk/knebøyhopp etc samt kroppsvekt styrkeøvelser.

Lenke til kommentar

Will do.

Dersom du skulle finne på å bestille noe fra iHerb så er det bare å benytte seg av den rabattkoden jeg fikk da jeg gjorde min første bestilling (du kommer til å få en som du kan gi videre): SEQ581

Sparte vel 45% av bestillingen ved hjelp av rabattkoden jeg fikk av ei venninne.

Lenke til kommentar

Aldri hørt om Miracle Noodle før. Men, 0 kcal? Det er jo sykt! :D

Det må jo være sykt bra tilbehør til f.eks wok, da det ikke legger til noen kcal, men gjør det mer mettende. Dette må prøves!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Aldri hørt om Miracle Noodle før. Men, 0 kcal? Det er jo sykt! :D

Det må jo være sykt bra tilbehør til f.eks wok, da det ikke legger til noen kcal, men gjør det mer mettende. Dette må prøves!

Det er ingen fordel å gjøre deg mettere uten at det drøsser på med kalorier. :p

Hadde det vært motsatt; flytende, godtsmakende, næringsrikt, proteinrikt og med 500kcal / 100g hadde jeg hamstra. :)

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på målet ditt det, finnes nok av ting på iherb for bulkende folk. Mye forskjellige nøttesmør f.eks.

Det går serr ikke ann og trene på elixia i 7 tia, de to knebøy rack'ene de har var konstant kø på. Men ca 94 tredemøller har de jo da...

Forhåpentligvis var det ingen som curlet i de.

If you curl in the squat rack, I'll start squatting in the curl rack!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...