Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men, så er/var jeg supersvak av natur.

Hvis du har løftet 200kg mark skadefritt, vet du ikke hva "svak av natur" er.

Nei, men jeg føler at om jeg ikke hadde trent, så hadde jeg vært en kjempe pingle :tease:

Følte meg hvertfall alltid som en av de "tynne" gutta før. Men, sterk i forhold til kroppsvekt har jeg alltid vært, så det var kanskje en liten overdrivelse :shrug:

 

Wizzlee, det er nok ikke urealistiske mål det altså. Bare pøs på med mye mat og sørg for at du får nok hvile, så når du de nok.

For meg så gikk det hvertfall rimelig fort før jeg nådde 100kg i mark og bøy :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Wizzlee, det er nok ikke urealistiske mål det altså. Bare pøs på med mye mat og sørg for at du får nok hvile, så når du de nok.

For meg så gikk det hvertfall rimelig fort før jeg nådde 100kg i mark og bøy :)

Veldig mange sier at jeg burde begrense meg siden jeg er så ung, burde jeg tenke på det eller bare drite i det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Wizzlee, det er nok ikke urealistiske mål det altså. Bare pøs på med mye mat og sørg for at du får nok hvile, så når du de nok.

For meg så gikk det hvertfall rimelig fort før jeg nådde 100kg i mark og bøy :)

Veldig mange sier at jeg burde begrense meg siden jeg er så ung, burde jeg tenke på det eller bare drite i det?

Fokuser på rett teknikk, så går det bra.

Lenke til kommentar

Angående 5km på 15min; kall det hva dere vil, jeg kaller det en tur på butikken.

Hvorfor er du i denne tråden hvis du er den eneste som er løpegjøk og du syns styrketrening er helt på trynet?

 

Spøken er grei nok, det er mer hva du får ut av det

Endret av Kevlar
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er 15 og målet mitt er 100kg i mark, 100 i knebøy og 70 i benk før 2013. Er det mulig eller det bare teit å satse så "høyt"

Jeg trener med 45 i benk, 65 i mark, men har ikke helt knebøy teknikken inne så jeg der blir det 50kg med belte.

Er inne i men 7 treningsuke.

 

Det bør gå bra hvis du trener og spiser riktig. Du har 8 måneder på deg. Til sammenlikning kan jeg fortelle at jeg begynte å trene seriøst i oktober i fjor, for drøyt 7 måneder siden. Da var min 10RM 40 kg i knebøy og 32 kg (til sammen) i skråbenk med hantler. Nå trener jeg 5x5 med 87,5 kg i knebøy og 70 kg i benkpress (jeg har aldri tatt noe maksløft). I markløft trener jeg med 65 kg, men det er fordi jeg ikke tok den øvelsen før nå nylig.

 

Jeg vil råde deg til å slutte med belte og heller gå ned på vekten hvis du sliter med knebøy, slik at ikke korsryggen din og stabiliteten din blir avhengige av beltet. Du vil jo trene det også i tillegg til bena når du tar knebøy. Bruk heller belte hvis du skal prøve deg på maksløft.

Lenke til kommentar

Når man tar benkpress, hva skal man helst gjøre? Skal man stoppe stanga på brystet mellom repetisjonene, eller kan man la den ha litt fart og "sprette" opp igjen? Den sistnevnte metoden er bittelitt lettere.

Ikkje sprett. Senk kontrollert til du treff brystet og skyt opp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sprett kan knekke bena i kassa når du kommer over 200kg , men det er like juks som skjorte eller svaie i ryggen under biceps.

Du kan forsvare det med at du fokuserer på øverste del av løftet, men da hadde man ikke gått helt ned.

 

Man løfter ikke tunge nok vekter før stangen blir permanent bøyd , her under underarmstreningen.

post-64596-0-21415100-1336046284_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...