Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

3) Tren styrke og kutt nokre hundre kaloriar i inntaket.

Hvor kan jeg måle disse greiene? Altså alt dette som dere snakker om med fettprosent, kaloriinskudd etc?

 

Forresten, når dere sier spis mindre... Hvordan skal man oppnå muskelvekst med lite og sunt mat da?

Endret av _dieseL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle det gi mer muskelvekst å spise mye og jogge, enn å spise mindre og ikke jogge?

 

Fordi jogging er muskeldreper nr. 1. Min erfaring.

 

 

Men sånn i forhold til kondisjonstrening osv, hva er en "god tid" på 3 eller 5 kilometer'n når man trygt kan si at man er i god form? Under 10 på 3 og under 20 på 5 eller noe sånn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal regne totalt innhold av kalorier?

 

Det skal stå et nettoinnhold på pakken. F. eks er en flaske Cola på 0,5 liter ca 500 gram (fordi 1kg vann = 1000 gram). Så tar du bare å ganger næringsinnholdet pr 100 med den totale vekten. Colan inneholder 50 kcal/100 gram. Totalt energiinnhold = 50 kcal x 5 = 250 kcal.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det gi mer muskelvekst å spise mye og jogge, enn å spise mindre og ikke jogge?

 

Fordi jogging er muskeldreper nr. 1. Min erfaring.

 

 

Men sånn i forhold til kondisjonstrening osv, hva er en "god tid" på 3 eller 5 kilometer'n når man trygt kan si at man er i god form? Under 10 på 3 og under 20 på 5 eller noe sånn?

 

Hvis du mener "god" som i "ikke elite, men jævlig god mosjonist", vil jeg si 15-16 på 5000. Med en tid på rundt 20 er du i grei form.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det gi mer muskelvekst å spise mye og jogge, enn å spise mindre og ikke jogge?

 

Fordi jogging er muskeldreper nr. 1. Min erfaring.

 

 

Men sånn i forhold til kondisjonstrening osv, hva er en "god tid" på 3 eller 5 kilometer'n når man trygt kan si at man er i god form? Under 10 på 3 og under 20 på 5 eller noe sånn?

Under 10 på 3k er veldig godt gjort egentleg. Du nærmer deg 5min/mile og for nesten 2 mile. Det må veldig mye trening til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det gi mer muskelvekst å spise mye og jogge, enn å spise mindre og ikke jogge?

 

Fordi jogging er muskeldreper nr. 1. Min erfaring.

 

 

Men sånn i forhold til kondisjonstrening osv, hva er en "god tid" på 3 eller 5 kilometer'n når man trygt kan si at man er i god form? Under 10 på 3 og under 20 på 5 eller noe sånn?

 

Hvis du mener "god" som i "ikke elite, men jævlig god mosjonist", vil jeg si 15-16 på 5000. Med en tid på rundt 20 er du i grei form.

 

Springer du 5000m på 15 minutt er du mer enn bare en jævlig god mosjonist, da er du sinnsyk på løping. Norgesrekorden er på noen sekunder over 13 minutt. 15 min på 5000m er en snittfart på 3min per km. Det er fort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjørte 10 reps på 320kg i beinpress i dag. Fikk spørsmål om jeg var skøyteløper, siden jeg var så sterk i beina :wee:

 

Svarte at jeg kjørte endel knebøy før (kjører det ikke lenger da knærne mine hater det!), og at man kan legge på endel kg på beinpress før det er tungt i forhold.

Var forsåvidt en pers også, men kan fortsatt ikke si at det går suuuper tungt enda :)

 

 

Edit: Wizzlee, hvor mye tar du nå? Det er hvertfall ikke urealistiske mål om du trener bra. Men, husker fra før av at jeg ikke hadde sjangs på 70 i benk før jeg var rundt 17-18. Men, så er/var jeg supersvak av natur.

Ikke trente jeg bøy eller mark heller. Bra du kjører de øvelsene allerede nå! :)

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det var jo nettopp det jeg sa.

 

Sier ikke at du sa noe annet. Var bare for å understreke at 15-16minutt er sinnsykt fort, og at jeg muligens ville brukt et annet ord enn mosjonist (jævlig god mosjonist da...) for en som springer 5000 så raskt. Bare min mening da :) Ingenting feil i det du sier.

Lenke til kommentar

Edit: Wizzlee, hvor mye tar du nå? Det er hvertfall ikke urealistiske mål om du trener bra. Men, husker fra før av at jeg ikke hadde sjangs på 70 i benk før jeg var rundt 17-18. Men, så er/var jeg supersvak av natur.

Ikke trente jeg bøy eller mark heller. Bra du kjører de øvelsene allerede nå! :)

Jeg trener med 45 i benk, 65 i mark, men har ikke helt knebøy teknikken inne så jeg der blir det 50kg med belte.

Er inne i men 7 treningsuke.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...