stizzen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Neineinei! Ufattelig synd! Endret 1. mai 2012 av stizzen Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ufattelig synd. Det er ikke noe poeng i å spekulere i hva årsaken er før obduksjonen er klar, men med den ufattelige treningsmengde han hadde kan det vel tenkes at kroppen rett og slett var utmattet... Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Kanskje både feil sted og tid for å ta denne diskusjonen, men kan det tenkes at det medisinske rundt toppidrettsutøvere burde skjerpes? Jeg vet ikke hvordan det medisinske rundt disse er, men man ser jo hele tiden toppidrettsutøvere som dør av hjertestans. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 De sier på nyhetene nå at det medisinske apparetet knapt kunnet vært bedre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Kan ikke se for meg at dette var noe annet enn hjertestans. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ufattelig trist. Det har vært endel hjertestans innen fotballen i det siste, Piermario Morosini, Fabrice Muamba og Carl-Erik Torp på bare under et halvt år. Er dette noe som skjer oftere med idrettsutøvere enn befolkningen flest i samme aldersgruppe? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Svenskene skriver faktisk på sin Tekst-TV, og sier i sine nyhetssendinger, at Alexander døde av et hjerteattakk. Endret 1. mai 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Om du kjører MAKS så er det ikke uvanlig. Kan lett skje om en har spist eller drukket mye ikke lenge før kardioen. Bør så klart ikke skje hver gang. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Veldig trist det her! Synn at ett så ungt og lovende talent går bort Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det er nok en utrolig påkjenning for kroppen å være olympisk atlet, og jeg vil tro at med forskjellige gener så er det noen som rett og slett når et punkt hvor kroppen sier stopp. Supertrist for familie og venner, ingen bør dø så ung. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 På TV2 snakket de om 1000 timer svømming og 500 timer alternativ trening. Det blir ca. 4 timer per dag dersom han hadde trent hver bidige dag året rundt, noe han ikke gjør. Hard trening også. Tydeligvis var han også i en periode hvor han trente ekstra hardt fordi han ville ta igjen det tapte. Som sagt, det er ikke noe poeng i å spekulere før obduksjonsrapporten er klar, men det er vel mest sannsynlig kroppen som har sagt at "nok er nok": En 26-åring skal ikke dø, i allefall ikke slik. Det høres forferdelig ut på måten de beskrev at de fant han. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Læreren min snakket om Dale Oen og hvordan han trente husker jeg: Ca 1,5 time svømming til frokost. Hvile frem til lunsj. Løping og sykling i 2-3 timer. Hvile frem til 17-18 tiden før han igjen stakk i bassenget og var der til leggetid. Klart det blir for mye når man presser seg til grensen nesten hver dag. Han har sikkert ikke hatt en hviledag siden han sluttet på VGS. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Helt ufattelig at Dale Oen er borte. Dette påvirker ikke bare oss som nasjon, men hele svømmesporten. Heldigvis er det 1.mai idag. Jeg velger å tro at alle flagger for Dale Oen. Hvil i fred, Alexander! 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 men man ser jo hele tiden toppidrettsutøvere som dør av hjertestans. Folk som faller om kan ha anlegg for hjertesykdom fra før av , hadde blitt utløst en annen gang om det ikke var pga idretten. Man kan ikke teste alle , ikke alt som er testbart og man kan ikke stoppe med idrett pga det. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 men man ser jo hele tiden toppidrettsutøvere som dør av hjertestans. Folk som faller om kan ha anlegg for hjertesykdom fra før av , hadde blitt utløst en annen gang om det ikke var pga idretten. Man kan ikke teste alle , ikke alt som er testbart og man kan ikke stoppe med idrett pga det. This. Idag er det veldig lite fokus på hjertelidelser generelt, utifra mitt synspunkt. Personlig har jeg mistet et par nære familiemedlemmer pga en ukjent hjertesykdom (kan utdype om noen er interessert i å høre). Har også selv vært til overvåking på Haukeland pga dette, da moren min har samme sykdommen. Jeg har heldigvis ikke denne sykdommen som er nærmest umulig og oppdage, med mindre et familiemedlem dør. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det er kanskje litt tabu å si, men jeg vil tro det også er en mye høyere bruk av f. eks efedrin og lignende i krevende sporter enn det vi vet om, eller som det snakkes om. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Neppe, sporbarheten er for høy til at det brukes. Svømming har forøvrig vært en av de sportene med minst andel doptatte. Sykkel derimot Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Driver og ser på et chins program: http://fitnessblogge...erkere-i-chins/ Men jeg skjønte ikke helt. Er det ment og kjøre hver dag eller hver treningsdag? med settene sprett utover dagen/treningsøkten.. Målet er egentlig bare og få økt reps og deretter gå over til færre reps + vekt. Er det forresten noen som har kjørt det, og synes det funker bra? eller hvordan fungerer det dersom du har et vanlig program fra før, vil de andre øvelsene bli påvirket? eller så det jo snakk om bare 50-70% på 6-8uker så tviler på det. Slikk jeg har tenkt og legge det opp Min max: 8reps. Blir nok Ihvertfall prøve det, så får jeg kommer med en tilbakemelding Uke 1 Søndag: 6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Mandag: 6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Onsdag: 6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Torsdag:6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Uke 2 Søndag: 6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Mandag: 6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Onsdag: 6 sett med 4 repetisjoner (50%) (spre utover økten) Torsdag:1 sett med 6 repetisjoner (75%) Uke 3 Søndag: 7 sett med 5 repetisjoner (60%) (spre utover økten) Mandag: 7 sett med 5 repetisjoner (60%) (spre utover økten) Onsdag: 7 sett med 5 repetisjoner (60%) (spre utover økten) Torsdag:1 sett med 7 repetisjoner (90%) Så fri noen dagen fra chins for og ta en maks, evt ta den på mandag. Og deretter ta 3uker på nytt. ( evt starte igjen på søndag) og så håpe på og økt bra etter 3 uker til. Endret 1. mai 2012 av joakimz 1 Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) - Endret 1. juni 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå