Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg valget mellom:

 

Å"nyte" et glass brus inniblant uten noen som helst ekstra kcal, men øker risikoen for kreft med bitte bitte bittelitt,

 

Å "nyte" et glass brus med ca 50kcal pr 100ml som totalt ødelegger for dietten den dagen.

 

Så velger jeg den første! :)

 

 

Edit: Balthier842, du mener at vanlig Cola ikke smaker kunstig dritt?

Cola Zero og vanlig Coca Cola smaker akkurat det samme om man drikker det til mat.

Kommer ikke på en eneste brus som ikke "smaker" E-stoffer. Sukkerfri eller ei..

Nå nevnte ikke du noe om Cola, men jeg brukte det som et eksempel. Bare så du ikke tror jeg tar ord ut av munnen din :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Du vel å tru på dine eigne meiningar. Eg vel å tru på seriøs forsking. Samtidig ligg det ein liten dose sunn skepsis i bakhovudet på grunn av ryktet aspartam har fått. Eg drikk ikkje brus, så for min del spelar det liten rolle.

 

Har jeg valget mellom: Å"nyte" et glass brus inniblant uten noen som helst ekstra kcal, men øker risikoen for kreft med bitte bitte bittelitt, Å "nyte" et glass brus med ca 50kcal pr 100ml som totalt ødelegger for dietten den dagen. Så velger jeg den første! :)

 

Kva slags diett går du på der 100 kcal øydelegg dietten totalt? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vel å tru på dine eigne meiningar. Eg vel å tru på seriøs forsking. Samtidig ligg det ein liten dose sunn skepsis i bakhovudet på grunn av ryktet aspartam har fått. Eg drikk ikkje brus, så for min del spelar det liten rolle.

 

Har jeg valget mellom: Å"nyte" et glass brus inniblant uten noen som helst ekstra kcal, men øker risikoen for kreft med bitte bitte bittelitt, Å "nyte" et glass brus med ca 50kcal pr 100ml som totalt ødelegger for dietten den dagen. Så velger jeg den første! :)

 

Kva slags diett går du på der 100 kcal øydelegg dietten totalt? ;)

Drikker aldri bare et glass. Det går fort mye mer til et måltid. Kan fort legge på 400-500 kcal.

Lenke til kommentar

 

 

Edit: Balthier842, du mener at vanlig Cola ikke smaker kunstig dritt?

Cola Zero og vanlig Coca Cola smaker akkurat det samme om man drikker det til mat.

Kommer ikke på en eneste brus som ikke "smaker" E-stoffer. Sukkerfri eller ei..

Nå nevnte ikke du noe om Cola, men jeg brukte det som et eksempel. Bare så du ikke tror jeg tar ord ut av munnen din :)

 

Joa, sukkerfri eller ikke så er jeg ikke noen stor fan av brus. Jeg er helt enig. :)

Lenke til kommentar

Juice er langt ifra samme som brus. Men ikke nødvendig å overdrive drikkingen heller.

Nektar derimot.. Det er Juice med tilsatt sukker, så det er fyfy.

 

Ok,

MUK - det er æsj. Folk spiser frosker, snegler, slanger, baller o.l. bra "næring", men det er æsj!

 

Brus - drikker det så skjeldent at det spiller ikkje noe rolle!

 

MUK? Det er PLUTTSELIG farlig nå.. Er ikke mer farlig en kjøttdeig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...