Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh dang! Åssen i allverden har han greid å kave seg opp dit? Det bildet der kan jo bare ikke være ekte!

 

LOL, jeg har større bein enn han fyren. Og han er sikkert 190 i tillegg... :D

 

Tviler jeg sterkt på at du har, men du skal få lov å poste bilde for å overbevise meg.

 

Han overgår deg uansett ganske så greit på overkroppen hvertfall ;)

 

Blir småflau av å lese denne tråden i blant.

Pft. Det er da ikke så utrolig usannsynlig. Han har trent lenger enn meg.

 

+Woot for kongla! :p

Lenke til kommentar

Ok folkens! Jeg har nå trent trutt og stadig den siste tiden. En ting jeg har begynt å legge merke til er at armene mine ser smalere ut i forhold til kroppen. :blush: Jeg mistenker det i alle fall. Jeg trener hovedsakelig benk, knebøy, mark, nedtrekk og roing. Kassa og ryggen vokser som fy men armene ser fortsatt ut som fyrstikker. Skal jeg ta tiden til hjelp eller bør jeg legge til noen øvelser?

 

inb4 skulle gjerne lagt ut bilder, men jeg er så sky, også har jeg ikke kamera :p *blæææh*

Lenke til kommentar

Det er litt snodig at media skriv så mykje om slanking og det å gå ned i vekt og samtidig er ute av stand til å forstå korleis det fungerer.

 

Slankepiller meg her og kardio meg der. Du kan jogge 10 km kvar einaste dag og framleis gå opp i vekt om kosthaldet ikkje er riktig. Folk er dumme.

 

Folk trur du blir feit av lettbrus ja, som inneheld like mange kaloriar som same mengd vatn. Det er snakk om matematikk på 1-klassenivå.

Lenke til kommentar

De mener jo at lightbrus lurer kroppen , så er det ikke sukker den får, så vil man ha så spiser man mer, frigjør insulin uten å møte sukker og hele den pakka, men da må de isåfall til nød skrive at lightbrus øker apetitten eller lignende og ikke bare skrive at man garantert blir feit av selve brusen.

Lenke til kommentar

Eller ; Du blir feit av lightbrus!

 

Kjenner folk som tror på det og derfor kjøper kun vanlig cola.

Her vil jeg skyte inn at det er: sunnere :ph34r: å drikke vanlig brus kontra lightalternativer. Man VET (sånn ca) hva vanlig brus inneholder, men ikke hva aspartam o.l. gjør med kroppen.

Vet bare at da Cola Light kom så fikk alle kardiodamene i New York benskjørhet...

Lenke til kommentar
Det er gjort forskning på asapartam som tilsier at det er fetende eller kreftfremkallende, eller kanskje begge to. Jeg husker ikke helt hvilken det var.

 

Og det finnes minst like mange studiar som visar at aspartam er ufarleg.

 

Eg vil ikkje bastant påstå at aspartam er meir usunt enn sukkerbrus. At ein får den smaken utan ein einaste kalori er sjølvsagt noko ein kan stilla spørsmål ved, men inntil det finnes empiriske bevis på at det er farleg så tar ikkje eg noko standpunkt til det. Ut frå det eg har lese om emnet så finnes det per i dag lite som stadfestar at aspartam er kreftframkallande, feitande og det som verre er.

 

Det er den same problemstillinga som mykje anna innan trening. Det finnes enkelte studiar som seier ein ting og andre studiar som seier noko anna. Eit typisk eksempel er ein eller to studiar frå 80-talet som "bekrefta" eit eller anna, men som forskarane ikkje er i stand til å verifisere i seinare tid. I mange tilfelle er det og snakk om feiltolking av resultata.

 

Du kan jo berre sjå på tråden til Storken om mytene rundt fasting. Sjølv i dagens høgteknologiske samfunn finnes det mange områder med motstridande påstandar og resultat frå studiar. Eg har lese nokre studiar og synest mange av dei er for dårleg gjennomført til å bastant kunne påstå noko. Få forsøkspersonar, ukontrollerbare element, for få forsøk. Enkelte detaljar som kan påverke heile studia blir ikkje tatt med i konklusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...