Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er helt kake.

Mandag: Spinning

Onsdag: Styrke og 20 min kondisjon

Torsdag: Joggetur i parken og kroppsvektøvelser etterpå

Idag: 1 time bootcamptrening i parken

 

Ohh løøø.

Har fått meg ny jobb forresten, så nå blir jeg superfit :)

 

Mens du er helt kake, skal jeg spise en hel kake i morgen. Cheesecake mastery yo!

 

Kan umulig vere 4kilo vann. Vann drakk eg til eg nesten spydde.

Hadde kanskje rundt 250kcal i mat inntak i løpet av øvelsen.

Marsjeringa gjekk i fjellet, langs veg, på sti, i skog etc med sekk, GRU og våpen, så det var relativt mykje utstyr å bere på.

 

Kroppen binder ikke nødvendigvis vann bare fordi man drikker vann...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kunne sett på markøft teknikken min?

 

http://tinypic.com/r/2d6l4x1/6

 

Du er veldig krum i ryggen. Gjør den mer strak. Du trenger ikke ha øvre ryggen strak/ rett, men det er lettere å holde korsryggen med mer strak hvis hele ryggen er strak.

Bør kanskje vurdere å stille deg opp på ny for hvert løft, og ta et markert stopp i bunnposisjon

Stanga nærmere leggen din, midten av stanga kanskje "midt på foten", hvis du skjønner hva jeg mener. Rett over, altså.

Dra stangen opp nærmere leggen, da er det lettere å holde ryggen riktig

For meg (kan godt være jeg ser feil) ser det ut som markløft for deg er en draøvelse. Prøv å presse mer med hamstrings, og presse hofta fram, istedenfor å dra stanga opp som om det var en potetsekk.

 

Godt mulig jeg har glemt mye nå, men det var det første jeg reagerte på.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Eg har ein fett% på rundt 25. Vil eg kun ha forbrent fett å turen?

Du har spist 250kcal og ekstremt lite proteiner i fire dager, tviler på at kroppen din har hatt lyst til å drasse på mye (i dens øyne) unødvendig muskelvekt.

Kva med unødvendig fett?

Hvorfor skal den ville kvitte seg med fett? Den merker jo at den skal labbe satans langt uten mat, den må jo spare på lagrene så lenge den kan!

 

Jeg overdriver litt, men mestringsøvelser er ikke slankekuren som anbefales for å komme ut som ripped freak..

Lenke til kommentar
Noen som kunne sett på markøft teknikken min? http://tinypic.com/r/2d6l4x1/6
Knebøy-hybrid dette. Ikke dropp hofta ned før løftet. Sjekk ut tråden min jeg oppretta for litt siden, kanskje må du lete litt.

Om noko meiner eg hofta burde lengre ned. Hoftene skal jobbe i markløft og dei skal ned. Ikkje like langt ned som i botn på knebøy, men ryggen skal ikkje vere flat i starten. Då blir det good morning.

Kroppsproporsjonar vil påverke posisjonen litt.

  • Hald hovudet nøytralt og sjå ned i golvet
  • Få stanga høgare opp frå golvet. Enten ved å bruke større vekter eller ved å legge noko under dei. Legg på full størrelse olympiavekter og noter deg kvar stanga treff på leggen. Så høgt bør du heve den når du har dei mindre vektene på.
  • Det ser ut som du har stanga for langt framme. Det kan ha noko med at den er for langt nede å gjere. Når du står klar i botn til eit løft skal leggen vere nær stanga. Den kan touche litt eller vere rett ved.
  • Sjølve løftet ser forholdsvis greit ut, men det ser ut som det er ganske lette vekter. Du får ikkje noko god indikasjon på kvar feilene i teknikken er før du har filma eit maksløft. 5 reps RPE 9-10 til dømes.

Noen som kunne kommentert knebøyteknikken min? Selv synes jeg at rep 1 og 2 ser greie ut, men at jeg krummer ryggen litt på de siste.

Ganske håplaus plassering av kamera. Sett det sånn at du ser heile kroppen gjennom heile løftet. Frå sida eller litt skrått bakifrå. Få med ryggen.

Lenke til kommentar

Eg har ein fett% på rundt 25. Vil eg kun ha forbrent fett å turen?

Du har spist 250kcal og ekstremt lite proteiner i fire dager, tviler på at kroppen din har hatt lyst til å drasse på mye (i dens øyne) unødvendig muskelvekt.

Kva med unødvendig fett?

Hvorfor skal den ville kvitte seg med fett? Den merker jo at den skal labbe satans langt uten mat, den må jo spare på lagrene så lenge den kan!

 

Jeg overdriver litt, men mestringsøvelser er ikke slankekuren som anbefales for å komme ut som ripped freak..

Hmm..Har hørt ein plass at når glukoselagra er tomme, så vil kroppen gå over til å forbrenne fett. Heilt på jordet?

Takk for alle som har svart angående markløft teknikk.

 

Har ikke fått med meg den tidligere diskusjonen, men har Viking overlevd på 250 kcal daglig? Fy faen satan i helvete.

Det varte bare nokon få dagar, hehe.

Endret av ´Vikingen`
Lenke til kommentar

48 timar for å vere meir spesifikk ? ;)

48t med lite mat, 72t minimalt med søvn.

Ikke helt p jordet, men nr kroppen fr SAA lite aa klare seg med, saa tror den at du aldri skal faa se mat igjen, da tar den hellyrr nergi fra mindre viktige plasser ()muskler istedenfor, og bruker fettet som en noedloesning.

Ok, eg ser fornuften bak det, men etter det eg har høyrd (har ingen faste kjelder), så går ikkje kroppen i "sult" fase før etter 5-7 dager?

Lenke til kommentar

Noen som kunne kommentert knebøyteknikken min?

 

Selv synes jeg at rep 1 og 2 ser greie ut, men at jeg krummer ryggen litt på de siste.

Nei, fordi kameraet er plassert så håpløst at det er umulig for noen å si om det er bra eller ikke. Du utfører knebøy, det er det eneste jeg kan se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kunne kommentert knebøyteknikken min?

 

Selv synes jeg at rep 1 og 2 ser greie ut, men at jeg krummer ryggen litt på de siste.

Nei, fordi kameraet er plassert så håpløst at det er umulig for noen å si om det er bra eller ikke. Du utfører knebøy, det er det eneste jeg kan se.

 

Ja, det er en litt kinkig plassering. Kan prøve å plassere det litt bedre neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...