Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er poenget med at løpere skal ha så svære armer? Tenker da på vekt og aerodynamikk.

Dei brukar mykje armar under ein sprint. No er ikkje eg noko ekspert på området, men det er kanskje fordelaktig at heile kroppen er godt trent.

 

Kvifor er det normen at det er umogleg?
Hvis man må spørre om det på et forum har man sannsynligvis ikke kunnskapen til å gjennomføre det.

Hæ? Om du meiner det er umogleg er eg einig i at det kanskje ikkje er den beste framgangsmåten. Eg spør fordi eg er ueinig, ikkje fordi eg lurer. Eg veit at det er mogleg.

 

Er styrketrening ein meir gunstig form for trening enn kardio? O2-opptak er fint å ha, men generelt i forhold til helse og ein sunn kropp, er det meir fordelaktig å ha ein sterk kropp enn ein uthaldande?

I forhold til utsjånad er eg ikkje i tvil om at styrketrening er det beste, for både kvinner og menn. Ein fornuftig kombinasjon er sjølvsagt det optimale.

Lenke til kommentar

Nei, mer som i at han er utstengt på livstid pga. doping ... Så å kalle det en sunn kropp blir litt feil …

 

Hvis du ikke har noe annet enn dritt å komme med, så kan du vel holde kjeft?

 

Jeg har fått forklart dette av en kompis av meg som var et talent på kort-distanse før:

 

Når du løper feks 100 meter, så "kjemper du deg fram". Spesielt Maurice Greene var kjent for akkurat dette, han brukte mer muskelkraft enn teknikk på å få seg framover.

Lenke til kommentar
Hæ? Om du meiner det er umogleg er eg einig i at det kanskje ikkje er den beste framgangsmåten. Eg spør fordi eg er ueinig, ikkje fordi eg lurer. Eg veit at det er mogleg.

Mente ikke at du måtte spørre, men spør man om hvordan man skal bygge og deffe samtidig burde man sannsynligvis ikke gjøre det pga muligheten for å tabbe seg ut er stor uten mye kunnskap.

 

Jeg sa ikke at det er umulig, men noen kjemperesultater får man ikke.

Jeg gjorde det med http://myrevolution.no/s/advanced-concept-kosthold-v2-0/ (H&F-ac) og det var verken å anbefale eller lett.

 

Jeg kaller det norm pga det er det som oftest anbefales.

Lenke til kommentar
Føler du deg truffet? Jeg sier enkelt og greit at fyren på bildet er utestengt pga. doping, så å trekke ham frem som et eksempel på at styrketrening er bedre enn kondisjonstrening blir ganske latterlig …

Drit i enkeltindividet og sjå på fleirtalet då...

 

tyson-gay.jpg

Lenke til kommentar

Føler du deg truffet? Jeg sier enkelt og greit at fyren på bildet er utestengt pga. doping, så å trekke ham frem som et eksempel på at styrketrening er bedre enn kondisjonstrening blir ganske latterlig …

 

Jeg blir ikke truffet, men du må vel selv innse at når du prøver 2 ganger å score et billig poeng, så blir det bare pinlig...

 

Som Zeph skriver: De fleste sprintere er veldig bra bygget.

Lenke til kommentar

Fordi det er den øvelsen du også løfter mest i.

Aner ikke hva du gjør feil. Sleng ut en video.

 

Om å legge til ekstra øvelser i SL5x5:

Dersom du finner det nødvendig å måtte legge til ekstra isolasjonsøvelser bør en kanskje spørre seg spørsmålet om det egentlig er SL5X5 en har lyst til å kjøre ... Det finnes mange andre måter å bli sterk/stor på.

 

Skal prøve å gjøre det så fort som mulig. Burde jeg droppe markløft i morgen? Jeg tror jeg vet hva som er feil med teknikken min, men likevel burde jeg kanskje få noen råd først..

Lenke til kommentar

Føler du deg truffet? Jeg sier enkelt og greit at fyren på bildet er utestengt pga. doping, så å trekke ham frem som et eksempel på at styrketrening er bedre enn kondisjonstrening blir ganske latterlig …

 

Jeg blir ikke truffet, men du må vel selv innse at når du prøver 2 ganger å score et billig poeng, så blir det bare pinlig...

 

Som Zeph skriver: De fleste sprintere er veldig bra bygget.

This...

 

Det er snakk om slowtwitch og fasttwitch muskeltyper. Dette er genetisk betinga. Det er her jeg støtter WAR i det han sier om at så lenge man trigger hormonproduksjon med eksempelvis bare knebøy vil man få følgeveskst ellers i kroppen. Å nekte på det er BROSCIENCE i den sammenhengen at man bare nekter siden man ikke tror på det eller at man er skeptisk. Da sier man heller at man er skeptisk istede for å forfekte teorien om at det ikke går an...

 

Se på ALLE sprintere, og ALLE langdistanseløpere... Det er særdeles få av de respektive som er kraftige og vice versa...

 

Føler du deg truffet? Jeg sier enkelt og greit at fyren på bildet er utestengt pga. doping, så å trekke ham frem som et eksempel på at styrketrening er bedre enn kondisjonstrening blir ganske latterlig …

Jeg føler meg truffet på at jeg har rett om du er JELLYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY ;)
Lenke til kommentar

Physiological Elevation of Endogenous Hormones Results in Superior Strength Training Adaptations – Research Review

 

So what’s the conclusion of all of this? Honestly, I’m not sure. The difference in strength gains was minimal and I can’t make any more sense of the size gains, especially the weird differential size gains seen in different ‘parts’ of the biceps, than the researchers did. Small group size, measurement error, just variability in all of this. I’m sure at least one person will argue that ‘If they’d squatted like real men, there would have been a difference’ in the comments section.

 

Maybe a longer study would show more pronounced results. There’s just no way to tell. Frankly, given the exceedingly small differences in anything measured I find it hard to use this study to support the long-held idea that training legs has a systemic anabolic effect.

At det har ein effekt er mogleg, men at det er så veldig stor er eg derimot ikkje like sikker på. Som studia viser er det ikkje nokre klare og gode resultat på dette området.

Lenke til kommentar

Takk for svar på spørsmålet mitt folkens, setter pris på det.

 

Har lest en del på nettet og har funnet ut fra majoriteten av hva folk sier at Strarting Strength av Mark Rippetoe er et bedre program. Ifølge folk er 3x5 bedre og de to ekstra settene på SL 5x5 er bortkastet tid.

 

Så da tenker jeg å heller skifte til SS.

 

Høres dette ut som en god endring?

Endret av SanderPander
Lenke til kommentar

Du kunne ikke heller tatt deg bryet med å forklare hvorfor det Mildir sier er feil i stedet for å poste en meningsløs smiley? Trodde selv det var opp mot umulig å bygge på underskudd, hadde vært fint om noen kunne overbevist meg om hvorfor det er galt eller kommet med kilder på det.

Er et levende eksempel på akkuratt dette. Har vært i kcalunderskudd for vektnedgang siden 1 jan og trent styrke kombinert med kardio. Blitt merkbart større, dvs har jeg økt i volum under kcalunderskudd.

 

Det er dette jeg har opplevd hvertfall, dunno hva forskere/eksperter sier.

Endret av SanderPander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...