Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Angående straps, så er jeg enig i hva wingeer sier. Man får trent grepsstyrken på så mange andre øvelser(spesielt chins). I tilegg synes jeg det er rein svada at man absolutt skal trene "raw", bare en bedre stang kan gi like mye utslag på grepet som f.eks kalk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig er utesesongen min offisielt igang! Har aldri hatt en så bra førstetur før, men så har jeg tross alt noen måneder trening i beina :) Unngår jeg alvorlige skader burde det være mulig med topp 20 på en halvmaraton til sommeren.

 

Dessuten, om en drøy måned kan jeg begynne å spe på treningen med sykling så om jeg får en ørliten skade så gjør ikke det så veldig mye.

 

Humøret er på topp! Eat my shlong, suckaz :)

Hadde min første ute-tur igår eg:) Var hærlig:) Eg jogge 2-3 gonger ute i løpet av vinter, men det var ikkje noe gøy, for å si det mildt :)

Lenke til kommentar

Angående straps, så er jeg enig i hva wingeer sier. Man får trent grepsstyrken på så mange andre øvelser(spesielt chins). I tilegg synes jeg det er rein svada at man absolutt skal trene "raw", bare en bedre stang kan gi like mye utslag på grepet som f.eks kalk.

 

Hva trener grepsstyrken best, tror du? Et markløft på 190-200kg, eller chins på KV 90kg + kanskje 20-30 kg ekstravekt?

Lenke til kommentar

Angående straps, så er jeg enig i hva wingeer sier. Man får trent grepsstyrken på så mange andre øvelser(spesielt chins). I tilegg synes jeg det er rein svada at man absolutt skal trene "raw", bare en bedre stang kan gi like mye utslag på grepet som f.eks kalk.

 

Hva trener grepsstyrken best, tror du? Et markløft på 190-200kg, eller chins på KV 90kg + kanskje 20-30 kg ekstravekt?

 

Såklart vil markløft gi bedre grepsstyrke, er ikke det jeg sier. Jeg har selv trent med straps av og på i perioder, og jeg merker nada forskjell på utviklingen på grepet. Har du prøvd, eller gjentar du bare det folk sier til deg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen av dere som bruker Fitocracy? Må si jeg er veldig glad i applikasjonen. Finnes drøssevis av like, men denne er virkelig enestående på så mange måter. Virkelig fått motivasjonen til topps.

Sitter og ser litt på app'en nå, går det ikke an å legge inn predefinerte treninger for de enkelte dagene i uken?

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er om straps kan vere ein uheldig belastning for handleddet.

Her er jeg litt usikker. Jeg tror derimot ikke det gjør det. Det er ikke akkurat som om håndleddet kommer i en unaturlig posisjon, eller noe. Dessuten er det tvilsomt at en klarer å løfte så mye vekt at det er skadelig for leddene med straps kontra uten.

 

Markløft og grep osv er da ikke så voldsomt vanskelig. Kjør alltid overhåndsgrep til det svikter, gå så over til å bruke magnesium, når det svikter slenger du inn krok+magnesium. Det gjelder også oppvarmingssett. Dersom du kjører arbeidssett på 3-5 repper og ellers trener ganske mye kan du fint bruke straps. Dersom du uansett bare skal makse så er det ikke noe poeng med straps, egentlig.

Lenke til kommentar

Senebetennelse?

 

Albuen har sklidd ut av ledd, grunnet overbelastning over lengre tid. Benet i underarmen skal ligge i en "sokkel" i albueleddet, men hos meg har det sklidd ut av riktig posisjon, noe som gjør at hver eneste gang jeg beveger albuen, gjør det vondt. I tillegg vil det utvikle seg verk dersom jeg bruker albuen for aktivt nå mens den er ute av ledd/posisjon.

 

Alt jeg kan gjøre er å vente til kroppen retter opp skeivheten selv. Hvor lang tid det tar, er det ingen som vet...

 

Problemet er at jeg hele tiden tror at jeg er good to go, men så fucker det seg igjen...

 

Mer detaljert, hva vil "overbelastning over lengre tid" si? Arbeid, trening, for mye vekt, dårlig teknikk? Hva kunne du gjort for å unngå det?

 

Det vil si at jeg har sittet for mye hjemme med manualer og "kjede-trent" mens jeg har sett på tv/lest til skole osv. Har manualer liggende rundt som jeg går og løfter på mens jeg ikke har noe annet å gjøre. I tillegg til dette har jeg max hardt treningsprogram som er beregnet på karer som spiser mye mer enn jeg gjør, så det har nok litt med saken og gjøre. Jeg spiser for lite, trener mye og er generelt dum og utålmodig når det gjelder trening. Men sånn er livet, man lærer så lenge man lever :D.

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

Nå kommer Diablo 3 snart, så da kan du unne deg noen mnd treningsfri med masse masse gaming!

Noen ganger så håper jeg at jeg blir dumpa av dama, får sparken på jobben og knekker beinet på en gang den 15.Mai! :love:

Fail, du blir å bruke tid på å fikse beinet som du heller kunne brukt til å levle... :p

Resten er forresten bare fordeler :p

Lenke til kommentar

Har kjøpt denne. Her står det "Unngå drikke som inneholder koffein i samband med inntak av Kreatin Monohydrat". Hva betyr dette? Det står ikke på diverse andre kreatinprodukter jeg har sett på, og noen kreatinprodukter inneholder jo til og med koffein. Jeg drikker sånn 5 kopper kaffe daglig...

 

I tillegg står det "Bruk Kreatin Monohydrat i 4-10 uker. Ha deretter et opphold på minst 4 uker". Det var da voldsomt så uspesifikk bruksperiode med tanke på at det så skal være nødvendig med 4 uker opphold. Jeg leser så mye forskjellig om bruksanvisning av kreatin at jeg må spørre dere bolegutta.

 

im confus, pls halp

Endret av Broseph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Akkuratt det med koffein har noe med at det hindrer økning i styrke noe men ikke i muskelvekst.

Så vist du er ute etter det førstnevt kan det være lurt å droppe ned på koffeinen.

 

Det med bruksperiode er at det er anbefalt/lurt å ta en måned fri etter å ha vært 2-3 måneder på kreatin, dette er vel for å opprettholde effekten av kreatin (da kroppen etter en stund blir "lite" motakelig).

Kilde og mer info: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=100831

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Vås, IT-Henrik.

 

Koffein senker ikke styrke eller muskelvekst. Om noe, så øker styrkeprestasjon og utholdenhet, så det du sier er totalt feil. Koffein styrker særlig styrke på morgenen, opp til ettermiddagsnivåer. Her har du en skikkelig kilde på det.

 

Bodybuilding linken er side opp og side ned med salgsargumenter fra kilder som selger kreatin, kildekritikken din er på trynet. Edit: dette var visst ikke kilder, men videre lesning om temaet. Uansett, den gir ingen oppbygging under påstanden din om at koffein senker ytelse.

Endret av storken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...