Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

discostu: det høres ut som et deilig liv! :w00t:

 

Fra en random film av en som løfter 500lb (ca 225kg) i markløft på tubern:

 

-random 1 : "Do you do exercises to strengthen your grip? Cuz a 500 lb dead lift with no straps is fuckin un-real.."

 

-random 2 : "Dude, I wish I had grip strength like that. holy shit lol"

 

Har selv dratt 200kg uten straps. (aldri brukt straps) Bare belte og kritt.

Føler at det er langt ifra "unreal".

Grepet svikter heller ikke noe særlig uten kritt før jeg runder 180kg.

 

Når er det egentlig normalt at grepet svikter for de fleste lurer jeg på da?

Siden youtuberne syntes det er unreal når det begynner å bli så tungt :hmm:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt "hatet" mot straps.

Skjønner godt "hatet" mot straps. Det er et hjelpemiddel som hjelper kroppen der du ikke er sterk nok selv. Bruk straps og utelukk underarmene fra ligningen for å få progresjon i løftet, eller løft det du klarer å løfte uten hjelpemidler til har fått nok styrkeprogresjon i grepet også..

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør, og folk må gjerne løfte med straps og belte og drakt og det som er, men selv jeg vil løfte med så lite tilleggsfjas som mulig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt "hatet" mot straps.

Skjønner godt "hatet" mot straps. Det er et hjelpemiddel som hjelper kroppen der du ikke er sterk nok selv. Bruk straps og utelukk underarmene fra ligningen for å få progresjon i løftet, eller løft det du klarer å løfte uten hjelpemidler til har fått nok styrkeprogresjon i grepet også..

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør, og folk må gjerne løfte med straps og belte og drakt og det som er, men selv jeg vil løfte med så lite tilleggsfjas som mulig :)

Straps gjør også at du slipper å bruke unødvendig energi på grepsstyrke. Det tar ganske godt på sentralnervesystemet. Dessuten er det lettere å få kontakt med musklene du ønsker å treffe, dersom du slipper å konsentrere deg om å holde stanga. Jeg har begynt å kjøre dragøvelser med straps iblant. Lettere å få fart på stanga, ikke lite utmattende og ikke minst er det mye bedre for hendene. Får helt jævlig vondt i håndflatene av rykkdrag.

Dersom en trener over 5 reps forsvinner litt av poenget med straps ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter 4 søvn i natt satt jeg ny pers på knebøy, jeg er stolt av meg sjøl, gleden var dog kortvarig da jeg så dama ved siden av meg løfta det samme... :p

 

Og skulle på butikken og kjøpe meg en grandis, endte opp med og kjøpe frukt til og lage en helvettes smoothie isteden, vel det har aldri hent meg før iaf!

Endret av Ght0 Ret4rd
Lenke til kommentar

Endelig er utesesongen min offisielt igang! Har aldri hatt en så bra førstetur før, men så har jeg tross alt noen måneder trening i beina :) Unngår jeg alvorlige skader burde det være mulig med topp 20 på en halvmaraton til sommeren.

 

Dessuten, om en drøy måned kan jeg begynne å spe på treningen med sykling så om jeg får en ørliten skade så gjør ikke det så veldig mye.

 

Humøret er på topp! Eat my shlong, suckaz :)

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt "hatet" mot straps.

Skjønner godt "hatet" mot straps. Det er et hjelpemiddel som hjelper kroppen der du ikke er sterk nok selv. Bruk straps og utelukk underarmene fra ligningen for å få progresjon i løftet, eller løft det du klarer å løfte uten hjelpemidler til har fått nok styrkeprogresjon i grepet også..

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør, og folk må gjerne løfte med straps og belte og drakt og det som er, men selv jeg vil løfte med så lite tilleggsfjas som mulig :)

Straps gjør også at du slipper å bruke unødvendig energi på grepsstyrke. Det tar ganske godt på sentralnervesystemet. Dessuten er det lettere å få kontakt med musklene du ønsker å treffe, dersom du slipper å konsentrere deg om å holde stanga. Jeg har begynt å kjøre dragøvelser med straps iblant. Lettere å få fart på stanga, ikke lite utmattende og ikke minst er det mye bedre for hendene. Får helt jævlig vondt i håndflatene av rykkdrag.

Dersom en trener over 5 reps forsvinner litt av poenget med straps ...

Har ikke noe hat mot straps, men jeg har heldigvis ikke hatt noe særlig problemer med grep enda, så det er ikke nødvendig for meg. Hvertfall ikke etter at jeg startet med kritt, da åpnet en helt annen verden seg! :)

Men om man ikke har problemer med grepet på den vekten man trener på så syntes jeg det er tull med straps. Da man blir unødvendig svak i grepet om man vender seg til det uten grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...