Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tren bare hele kroppen videre, du justerer fettprosenten med kostholdet ditt...

Man kan vel også sette opp 1-2 dager i uka for jogging? Eller?

Seff, det hjelper på restitusjon.

Det er bra idiotisk å ikke kjøre kardio i det hele tatt som enkelte er så fan av.

Jeg er sikker på at kardio KUN har fordeler, hva skulle bakdelen være liksom?

Hæ? Vil ikke løping gå ut over sentralnervesystemets evne til å ta seg opp igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kardio også når man er mæd skinny og kun vil opp i volum ?

Det er absolutt ikke det som bør stå i fokus når du skal øke i volum, da er det mat og tung styrketrening som gjelder. Men kardio kan naturligvis gjøre kroppen godt sålenge du sørger for å få nok mat, hvile og søvn. Med andre ord må du ta igjen de kaloriene du forbrenner i matveien, og ikke jogg 20 km på alle hviledagene dine. Og ha heller fokus på sprintintervaller/bakkeintervaller og den slags istedet for langkjøring.

Lenke til kommentar

Tren bare hele kroppen videre, du justerer fettprosenten med kostholdet ditt...

Man kan vel også sette opp 1-2 dager i uka for jogging? Eller?

Seff, det hjelper på restitusjon.

Det er bra idiotisk å ikke kjøre kardio i det hele tatt som enkelte er så fan av.

Jeg er sikker på at kardio KUN har fordeler, hva skulle bakdelen være liksom?

Hæ? Vil ikke løping gå ut over sentralnervesystemets evne til å ta seg opp igjen?

Intervalltrening vil kjøre CNS hardt ja, mens rolig langkjøring faktisk er positivt for restitusjon.
Lenke til kommentar

Sesongens første tur utendørs i morgen etter 3 måneder med 3 intervalløkter i uka på mølle. Vanligvis har jeg ikke fått begynt å trent før nå, men nå har jeg nesten like mye trening i beina som jeg vanligvis har på høsten! Jeg er mest spent på å se hvor lenge det går før jeg er ute i 2 måneder med skade...

 

Uansett, skal legge løpeturen innom treningsenteret bare for å få pisset på tredemøllene de har der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesongens første tur utendørs i morgen etter 3 måneder med 3 intervalløkter i uka på mølle. Vanligvis har jeg ikke fått begynt å trent før nå, men nå har jeg nesten like mye trening i beina som jeg vanligvis har på høsten! Jeg er mest spent på å se hvor lenge det går før jeg er ute i 2 måneder med skade...

 

Uansett, skal legge løpeturen innom treningsenteret bare for å få pisset på tredemøllene de har der.

Tren variert. 1 langkjøring, 1 intreval og 1-2 rolig joggeturer i uka.

Kvar 3 eller 4 uke, ta ein uke fri. Ikkje øk med meir enn 10% av distansen i uka. Så kommer du til å vere skadefri leeenge:) Vel, i alle fall, du minsker sjansen for skaden:)

Lenke til kommentar

Sesongens første tur utendørs i morgen etter 3 måneder med 3 intervalløkter i uka på mølle. Vanligvis har jeg ikke fått begynt å trent før nå, men nå har jeg nesten like mye trening i beina som jeg vanligvis har på høsten! Jeg er mest spent på å se hvor lenge det går før jeg er ute i 2 måneder med skade...

 

Uansett, skal legge løpeturen innom treningsenteret bare for å få pisset på tredemøllene de har der.

Tren variert. 1 langkjøring, 1 intreval og 1-2 rolig joggeturer i uka.

Kvar 3 eller 4 uke, ta ein uke fri. Ikkje øk med meir enn 10% av distansen i uka. Så kommer du til å vere skadefri leeenge:) Vel, i alle fall, du minsker sjansen for skaden:)

 

Har allerede et program jeg følger som inkluderer en topp rundt slutten av juni. Blir å bruke 3-4 uker på å venne v meg av meg tredemølla og tilbake på asflat igjen. Det blir litt for mye for meg med 2 rolige turer, det holder med 1 rolig. Jeg erstatter den ene med intervall på bakke slik at det programmet jeg følger til daglig ser nogen lunde slik ut:

 

Mandag: 4x4

Tirsdag: Tempoløp 3-5km

Onsdag: Fri eller gåtur

Torsdag: Intervall i bakke, 20x20

Fredag: Langkjøring +10km

 

Får jeg trent bra fram til sommeren burde topp 30, kanskje topp 20, på halvmaraton være mulig, da helst en tid under 1.30, forhåpentligvis ned mot 1.20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ha virkelig måtte bite i meg "no pain, no gain" igår og idag, fy f*** så ødelagte jeg er i bena.

Begynte med at jeg holdt på å tryne ned trappa på treningsstudio etter treningen på lørdag, og igår våkna jeg med den verste gangsperren jeg har hatt!

Lenke til kommentar

Senebetennelse?

 

Albuen har sklidd ut av ledd, grunnet overbelastning over lengre tid. Benet i underarmen skal ligge i en "sokkel" i albueleddet, men hos meg har det sklidd ut av riktig posisjon, noe som gjør at hver eneste gang jeg beveger albuen, gjør det vondt. I tillegg vil det utvikle seg verk dersom jeg bruker albuen for aktivt nå mens den er ute av ledd/posisjon.

 

Alt jeg kan gjøre er å vente til kroppen retter opp skeivheten selv. Hvor lang tid det tar, er det ingen som vet...

 

Problemet er at jeg hele tiden tror at jeg er good to go, men så fucker det seg igjen...

Lenke til kommentar

Senebetennelse?

 

Albuen har sklidd ut av ledd, grunnet overbelastning over lengre tid. Benet i underarmen skal ligge i en "sokkel" i albueleddet, men hos meg har det sklidd ut av riktig posisjon, noe som gjør at hver eneste gang jeg beveger albuen, gjør det vondt. I tillegg vil det utvikle seg verk dersom jeg bruker albuen for aktivt nå mens den er ute av ledd/posisjon.

 

Alt jeg kan gjøre er å vente til kroppen retter opp skeivheten selv. Hvor lang tid det tar, er det ingen som vet...

 

Problemet er at jeg hele tiden tror at jeg er good to go, men så fucker det seg igjen...

 

Mer detaljert, hva vil "overbelastning over lengre tid" si? Arbeid, trening, for mye vekt, dårlig teknikk? Hva kunne du gjort for å unngå det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...