Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hofte til salgs, 1990-modell. Godt brukt og kan trenge å bli fikset litt på, men ingen synlige riper eller skader utenpå. Kan lage litt ulyder i en viss hastighet. Leveres i farge hvit, kan også fåes i brun, men da kun etter August.

Byttes gjerne mot fungerende kne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, intressant at ingen nevner benkpress. Har spurt en del venner også og de mener knebøy/mark. Har vel noe med at man får bedre/raskere resulater på mark/kne enn benkpress :)

Liker markløft best, men skal ærlig innrømme at jeg "gruer" meg mer til en økt med markløft enn benkpress da det er langt mer fysisk utmattende. En tung økt på benkpress gjør deg litt rød i toppen og kanskje litt susete i et par minutter. Mens etter en skikkelig hard økt markløft ser jeg stjerner, mister hørselen, kan ikke føle beina og blir direkte fysisk kvalm. ;)

Lenke til kommentar

Hofte til salgs, 1990-modell. Godt brukt og kan trenge å bli fikset litt på, men ingen synlige riper eller skader utenpå. Kan lage litt ulyder i en viss hastighet. Leveres i farge hvit, kan også fåes i brun, men da kun etter August.

Byttes gjerne mot fungerende kne.

Kneet må jeg beholde, men jeg bytter gjerne bort et litt høyt blodtrykk og en nedsatt hørsel på høyre øre. Hørselen fungerer godt nok, men Forsvaret skulle på død og liv ikke ha meg på grunn av den.

Lenke til kommentar

Det virker som Forsvaret luker ut utrolig mange på trivielle ting. På sesjon ble jeg spurt masse om en operasjon jeg hadde tatt for 10 år siden som jeg ikke har hatt noen problemer med. Jeg kom ikke inn pga. korsbåndskade, som er forståelig, men fortsatt kjipt...

Lenke til kommentar

Ja, jeg var ikke engang klar over at jeg hadde nedsatt hørsel før jeg var på sesjon. Jeg var kjempemotivert for Forsvaret, men jeg må finne på noe annet. Sesjonsoffiseren sa at bare 1 av 6 ble kalt inn til førstegangstjenesten, så det skal vel ikke så mye til før man blir ekskludert.

Lenke til kommentar

Cefey: Du trener hver kroppsdel veldig isolert, skjønner jeg?

Eg foretrekker isolasjon, så godt som det lar seg gjører.

Hva er målsetningen med den typen trening? Styrke?

Oppvarming:) Har ikkje hatt noe større skade i treningen. Liten strekk i muskel, som går over i løpet av 2-5 dager er vel det verste eg har hatt.

Lenke til kommentar

Men oppvarming med 90-95% av 1rm?

Da har du vært heldig som ikke har dratt noe til helvete enda...

Når man skal utføre et maksløft, så vil man gjerne ha mest mulig energi klar til å utløses, samtidig som man vil unngå å skade seg. Hvor mange oppvarmingssett og repetisjoner, og hvilken vekt, mener dere er optimalt før et maksløft?

Får kvar trening kjører eg altid:

12 reps med 50%

8 med 70

5-6 med 80%

2-3 med 90-95% av det eg skal trene med.

Det gjer eg uansett om det er benk, neddrag, mark eller whatever:) Altså kun før første øvelse på treningen:)

Nå kan man jo si at det i utgangspunktet maksløft og ikke trening det var snakk om, men måtte bare poengtere hva Cefey mente.

Endret av Tekk
Lenke til kommentar

Mulig jeg er "slow" idag , men jeg skjønner ikke helt hva du mener...

Mener du at i begynnelsen av HVER trening så varmer du opp med dette?

12 reps med 50%

8 med 70

5-6 med 80%

Lenke til kommentar

Hehe, intressant at ingen nevner benkpress. Har spurt en del venner også og de mener knebøy/mark. Har vel noe med at man får bedre/raskere resulater på mark/kne enn benkpress :)

Har nærmest slutta helt med benkpress, så ...

Hvorfor?

Jeg tenker også å gjøre det. Har begynt å trene alene nå i mesteparten av tiden på studio og jeg liker ikke å makse når jeg ikke har noen bak meg. Mao. får jeg ikke bygd meg opp på den øvelsen..

Lenke til kommentar

Noen som kan kommentere mitt treningsprogram? 20 år, trent i ca. 10 mnd. og veier 85 kg. Mål: Øke i muskelmasse.

Dag 1: Rygg/biceps

Markløft

Foroverbøyd roing

Hantelroing

Sittende kabelroing

Bicepscurl med hantler

Scottcurl

Dag 2: Bryst/triceps

Dips

Benkpress

Skråbenk

Flyes

Kabeltrekk/Pushdown

Franskpress

Kabeltrekk foran hodet (husker ikke eksakt navn på denne)

Dag 3: Ben/skuldre

Knebøy

Utfall

Tåhev

Beinpress

Beinspark

Militærpress

Side/foran-hev

Bære stanga fra hofte opp til skuldrene, vet ikke navnet

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Jeg tenker også å gjøre det. Har begynt å trene alene nå i mesteparten av tiden på studio og jeg liker ikke å makse når jeg ikke har noen bak meg. Mao. får jeg ikke bygd meg opp på den øvelsen..

Er ikke relevant for meg lenger, egentlig. Tar bare opp tid og krefter jeg kan bruke på å bli bedre i øvelsene som er viktige for meg.

Det sagt, en trenger ikke trene seg opp til maks for å få fremgang ut av øvelsen. I de fleste tilfeller vil det være mer effektivt å trene på 80-85%. Kanskje sågar 90%. En sjelden gang kan en makse for å se hvordan ting ligger an.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er "slow" idag , men jeg skjønner ikke helt hva du mener...

Mener du at i begynnelsen av HVER trening så varmer du opp med dette?

12 reps med 50%

8 med 70

5-6 med 80%

Du skjønte det ganske rett. Først så jogger eg i 15-20min, så tar eg oppvarmingrunde, som tar meg ca 5min, så går eg over til selve treningen, som varer i ca 1 time.

Om eg føler bra, så jogger eg rolig i 15min etter treningen også.

Lenke til kommentar

Kom over det her på Treningsforum.

Kristine Solhaug

Ganske så imponerende resultater på under et halvt år (desember > april).

Forøvrig, obligatorisk:

Hun har kommet ganske langt ja. Har lest noe på bloggen hennes før og hun var tidligere av typen som spiste lite og jogga mange timer i uka uten å se noen særlig fremgang. Ganske fresht når folk klarer å jobbe så hardt!

Lenke til kommentar

Hva faan. Når jeg la tilbake kostholdet og skjerpa inn på treninga så tok jeg av de 2%-ene med fett jeg la på meg i påska på ei uke. Merkelig hvordan ting fungerer.

Edit: Jeg gikk faktisk ned enda mer i fettprosent ved å spise mer og kun trene styrke enn å blande styrke og kondis og.

Endret av Mikkel™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...