Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jo, grunnen til at jeg ikke har tatt med knebøy er fordi jeg føler det blir litt tungt sammen med markløft i en og samme økt. Dessuten fikk jeg så jævlig vondt i ryggen forrige gang jeg prøvde så tror ikke jeg har riktig teknikk. Foreløpig er knebøy eksludert.

Ellers har jeg tatt med rygghev fordi det er en av opptaksøvelsene til Forsvaret så den er grei :)

Feil teknikk? Da trener du på teknikken, da, med lav vekt..

Jeg har forresten heller ikke tung bøy og tung mark på samme økt, men er det mulig å legge på bøy når du ikke har mark, er det et alternativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du mener når du sier rygghev, er det noe slikt?

Muffin+Top+Machine.jpg

Ja, det stemmer.

Tror grunnen til at jeg fikk vondt i ryggen av knebøy var dårlig teknikk og en svak rygg. Med tiden skal jeg nok prøve knebøy, men foreløpig velger jeg å fokusere på markløft.

Lenke til kommentar

Har et lite problem/situasjon.

Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken, alle kroppsdeler. Jeg blir ikke særlig stiv etter øktene, og sånt.

Men med en gang jeg begynner å løpe ogsånt, f.eks i toppidrett hvor jeg spiller fotball og i gymmer blir jeg fryktelig stiv i ben og nedre del av rygg, og jeg klarere så vidt å holde meg på beina. Det verker sikkelig. Og sånn var det ikke for 1-2 år siden.

Hva kan være feilen, og er det noe jeg kan gjøre for å få det til å bli bedre?

Lenke til kommentar

Press: Dersom du kjenner at du kommer til å miste den, så er det bare å kaste den i gulvet. Bedre enn å kaste den på hodet.

Men dersom fingrene er i veien, hvordan skal man slippe vekta slik at den lander på gulvet bak ryggen din? :hmm:

I støt/press kaster du jo vekta fremfor deg, ikke bak. Det hender noen ganger at man kommer litt langt bak, og da går det helt automatisk uten at du tenker over det i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Fikk typen (fysio) til å massere rumpemusklene i går kveld, og det var deilig! Til og med tærne kjentes annerledes ut, vet at når ryggen krangler blir rumpemusklene så stramme at det faktisk kjennes ut som jeg får dårligere blodomløp nede i foten, får litt numne tær osv. Kjennes jo ut som å bli skåret opp med kniv mens han holder på, men så plutselig slipper det og da er det godt.

Har hatt treningsfri en uke nå, og veide inn på wohooo 63,5. Lenge siden jeg har sett tretallet :)

Lenke til kommentar

Tror ikke han var vond å be når det kom til å massere rumpemusklene? :whistle:

Noen som har smakt Pure Whey Vanilje fra nordicpower? Straks tom for proteinpulver, og ser at de har noen relativt billige 2kg bøtter. Jeg liker godt smaken på Whey Tech vanilje, så om det smaker noe i nærheten så er det toppers :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Over til meg:

Jeg skal i militæret til høsten, og lurer på hva slags program som vil være best for meg framover nå for å klare meg best uti villmarka.

Jeg vurderer et styrkeløft program laget av Dietmar Wolf, også i tillegg jogge 2 ganer i uka. Men jeg vet ikke hva som er best mtp. militæret, så om noen har noen innspill - SKRIK ut :)

Hvis du skal ha vanlig tjeneste i militæret, er det hvertfall veldig lite behov for styrkeprogram. Mange pushups, hangups, situps og løpsutholdenhet er det du blir målt i, og det du får mest bruk for i tjenesten er å bli vant til å GÅ. Gå langt og gå lenge :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gå i marka med sekk, fyll opp poser med sand.

Kun sekk og drikke++

så for eks 5 kg og uka etter 10 kg , øke sånn til 30 kg iallefall.

Så slipper man få sjokk og såre ben når man får våpen, sekk og for eks radio og skal gå langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hallaaaa. Påtide å få kontroll på matinntaket, då eg har gått opp 6-8KG i løpet av militæret.

Trenar ein del, styrke/kondisjon men må ned i fett%.

Til veka får eg svar på om eg blir kalla inn til opptak - tmbn, så det er ein innspurtsperiode nå.

Veg ca 100kg og spiser alt for mykje dritt. Når eg jobbar natt, så blir det fort ein grandis, toast, vanilje is m.m. Ikkje fordi eg er sulten, men fordi ein kjedar seg og det ikkje er noko anna å gjera...

Når eg er heime blir det ofte godteri av typen potetgull, sjokolade, is, bollar etc.

Casen er at eg skal ned i vekt, og _må_ ha ein plan for å klare det.

Mat eg har tilgjengeleg på vakt: brød, knekkebrød, smør, ost, skinke, salami, majones, eple, fjordland og toro...

Mat heime: det meste. Spiser vanlegvis havregryn med ei skjei sukker på til frokost.

Heime spiser eg frokost, (lunsje), middag, (kvelds).

Hadde satt stor pris på tips!

100kg, ein del og ta av. Kanskje 15-20kg er nok?

post-198613-0-29167600-1333044650_thumb.jpg

Endret av ´Vikingen`
Lenke til kommentar

Du har jo vært gjennom dette før? Med gode resultater synes jeg å huske...

Har de vært så harde med deg i tæret at du har glemt gamle kunster? :p

Hehe, du kan då sei...problemet er eigentleg militæret...

Det eg hadde suksess med var lavkarbo og periodisk faste, men eg synast det er ekstremt vanskeleg/umulig i militæret...

Er kan det vere ein fordel å kjøyre periodisk faste den veka eg er heime, medan eg bare et mindre den veka eg er på vakt? (har turnus, vanlegvis ei veka på og ei veke av).

Lenke til kommentar

Jeg kan stille i oljehyre å skremme deg over et fjell eller tretten med en frossen uer i neven? Kan love deg du blir å brenne kcals da... ;)

Eventuelt at du bare kjøper winstrol, deca og ECA og kjører på en tre, fire, fjorten sykluser...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...