Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476

Blir lettere å ta dips om du ikke kjører helt opp. Men om du får vondt i albuene av å kjøre hele veien ville jeg helt klart latt være å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk å høre det frå ein 17-åring, som har så å si ingen erfaring med kroppsbygging og har aldri prøvd noe anna enn det han blei fortalt om å gjere... Prøv litt forskjellig, gutt, så kan du uttale deg.

Lulz. Ingen tvil om at ca alle har noe å tjene på både knebøy og markløft, da. Uansett om det er styrke eller masse som er målet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tragisk å høre det frå ein 17-åring, som har så å si ingen erfaring med kroppsbygging og har aldri prøvd noe anna enn det han blei fortalt om å gjere... Prøv litt forskjellig, gutt, så kan du uttale deg.

Tragisk og høre på trollinga de også. Selv om jeg er 17år vet jeg mer om trening en det du gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tragisk og høre på trollinga de også. Selv om jeg er 17år vet jeg mer om trening en det du gjør.

rofl. Ja, seff så gjer du det:) offda, idioti + arroganse er dårleg kombo...

Ja jøss, de som er eldst, vet jo best :hmm:

Ikkje alltid, men ofte er det slik. Om du ser på kvardagen eller ser på historie, dei som er eldre - dei veit bedre, dei bestemmer meir. Det er noe som heiter ERFARING, som betyr "alt". Om du ønsker, kan eg komme med mange eksempler, men du greier sikkert å tenke deg selv til mange eksempler.

Lulz. Ingen tvil om at ca alle har noe å tjene på både knebøy og markløft, da. Uansett om det er styrke eller masse som er målet.

Tja... kommer veldig mye ann på, korleis du trener, kas opplegg du har. Eg trener med mest mulig isolasjon, kvar muskelgruppe 2 gonger i uka. Markløft vil berre føkke heile programmet mitt.

Når halve forumet her sliter med skader i ryggen, er det kanskje på tide å ta hintet? Er det kanskje noe ein bør forandre på? Teknikk eller droppe øvelser, som forårsaker skader?

Er knebøy effektivt? Ja. Markløft effektivt? Ja. Er det noe av dei "farligste" øvelser å gjere, der det er mest skader? JA!

Det er veldig, veldig krevende øvelse, som skriker "skader" om ein gjer det feil. Imo, det er øvelse IKKJE for nybegynnere, om ein vil vare safe.

Og berre for å stresse mitt poeng, les siste 4-5 sider her og tell antall poster der folk klager på smerter i ryggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke øvelsene det er noe galt i, det er de som utfører øvelsene feil det er noe galt med.

Med korrekt teknikk, oppvarming, progresjon, hvile, mat - skjer det sjeldent noe galt. Det er skadeforebyggende og trene store øvelser dersom det blir utført korrekt og man legger egoet hjemme.

Endret av joakimz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nytter ikke diskutere med folk som deg her uansett, trangsynt som faen, påstår at de som er eldst har mer peiling.

Sorry men de som er yngre kan faktisk sitte inne med mye mer informasjon om riktig teknikk og trening generelt enn en mann på 30-40år som har lært at kvartbøy er super øvelse!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo bare snakke for meg selv, men min ryggvondt kommer av noe annet enn at jeg har gjort knebøy/annen baseøvelse feil, jeg vet akkurat tidspunkt da det skjedde og det hadde kun med egen tåpenlighet og uforsiktighet å gjøre, ikke en spesifikk øvelse :)

Men, nå som skaden ER der, så er det jo klart at enkelte øvelser føles bedre og verre enn andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje alltid, men ofte er det slik. Om du ser på kvardagen eller ser på historie, dei som er eldre - dei veit bedre, dei bestemmer meir. Det er noe som heiter ERFARING, som betyr "alt". Om du ønsker, kan eg komme med mange eksempler, men du greier sikkert å tenke deg selv til mange eksempler.

red_neck_car.jpg

63e1c99cf6ebdf2ea799322693fc0eae.jpg

Og hvem tror du er smartest her da???

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nytter ikke diskutere med folk som deg her uansett, trangsynt som faen, påstår at de som er eldst har mer peiling.

Sorry men de som er yngre kan faktisk sitte inne med mye mer informasjon om riktig teknikk og trening generelt enn en mann på 30-40år som har lært at kvartbøy er super øvelse!

At dei "faktisk KAN" - ja. Men generelt sett, ein 20 åring veit langt, langt, langt mindre enn ein 30åring (40-50 åring?) som har begynt å trene på same alder.

Spesielt for deg, så skreiv eg ERFARING med store bokstaver.

Kvifor ein "fresh-out-of-school" har mye hardare tid med å få seg jobb (selv om han er utdanna og har alt info osv osv), enn ein 40-åring, som har jobbet i bransjen? Jo, ERFARING

Det er ikke øvelsene det er noe galt i, det er de som utfører øvelsene feil det er noe galt med.

Med korrekt teknikk, oppvarming, progresjon, hvile, mat - skjer det sjeldent noe galt. Det er skadeforebyggende og trene store øvelser dersom det blir utført korrekt og man legger egoet hjemme.

Enig der. Om du har alt på plass - fantastisk øvelse (om det passer inn i programmet ditt).

Men kor mange, av dei som trener, har "korrekt teknikk, oppvarming, progresjon, hvile, mat" - på plass?Og ikkje berre trur at dei har f.eks. teknikk på plass, men faktisk har alt riktig?

20-22 åring, som er i sitt første år i kroppsbygging, som har sett eit par video på youtube?

Men blir feil å sei at ein blir ikkje stor, vis ein ikkje gjer squats og deads. Gode øvelser? Ja. Faktisk, supre øvelser, OM ein gjer alt rikitg. Er det eit MUST om ein skal bli stor - nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

red_neck_car.jpg

63e1c99cf6ebdf2ea799322693fc0eae.jpg

Og hvem tror du er smartest her da???

Kommer ann på. Tenker du på å "mekke på bil og passe på hester og jakte" eller "spille data"?

Kven er smartast, studen eller professor?

Kvifor 90% av fotball trenera er over 50 (dei beste i alle fall). Same med bokse-trenera og dei fleste andre sport?

Kvifor ledende politikara er som regel 40-50+?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er 31, du har tidligere sagt at du er 24.

Skal vi da si det sånn at JEG skriver her og du leser og lærer? For det er jo det du indirekte skriver...

Yupp, vi kan sei at du KAN ha meir erfaring enn meg, kommer litt ann på når du begynte og trene og kor seriøst du hadde vart. Så eg har 7 år med erfaring frå kroppsbygging. B.a. PT erfaring.

La meg hjelpe deg litt, til å forstå det. E-R-F-A-R-I-N-G er det viktigaste.

Eg har fortsatt til gode å høre kor lenge du har trent, kva du har oppnådd og gjort...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 31, du har tidligere sagt at du er 24.

Skal vi da si det sånn at JEG skriver her og du leser og lærer? For det er jo det du indirekte skriver...

Yupp, vi kan sei at du KAN ha meir erfaring enn meg, kommer litt ann på når du begynte og trene og kor seriøst du hadde vart. Så eg har 7 år med erfaring frå kroppsbygging. B.a. PT erfaring.

La meg hjelpe deg litt, til å forstå det. E-R-F-A-R-I-N-G er det viktigaste.

Eg har fortsatt til gode å høre kor lenge du har trent, kva du har oppnådd og gjort...

Tror dette skulle svare for seg selv... NÅ: PIC OR GTFO...

• Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...