Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Eg beskylder ikke fyren for noenting, men er det mulig å bli slik UTEN å dope seg?

post-97018-0-52997700-1332457893_thumb.jpg

Hvis du ser nøye har han halskjetting og goldsgym tskjorte. De får man utlevert etter en bolekur.

Fra spøk til alvor, tja. Vanskelig å si, spørs på gener, alder, hvor lenge han har trent. Jeg ville gjettet på at det er mulig, men et fåtall som klarer å bli sånn uten medikamenter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbanner meg over ryggen som er kjip. Kan jeg få ny til jul?

Skal legge bort alt av tunge øvelser som stående roing, ettbeinsøvelser og muligens også knebøy (ikke at det har vært så mange av dem i det siste) og se om det kan ta vekk vondtene. Men ja, kjedelig er det. I natt kunne jeg kun sove rett på rygge eller ligge på siden som en linjal med knærne oppå hverandre, og det er ikke mine favorittstillinger for å si det sånn :p

Lenke til kommentar

Ang aua i ryggen, har jo slitt endel selv med det i det siste, og er så heldig og kjenne en kiropraktor, de kan vel over middels mye om hvordan mennesket er bygd opp. Han mente knebøy og ca alle de andre øvelsene ikke hadde så mye og si på om man fikk vondt i korsryggen eller ikke. Da de fleste av desse øvelsene kun gikk på de store muslelgruppene og ikke støtte musklaturen.

Så og legge inn nærmest hvilke som helst balangse-relaterte øvelser,(da gjerne med ball) samt planken absolutt kunne være løsning på mine problemer.

Lenke til kommentar

Ang aua i ryggen, har jo slitt endel selv med det i det siste, og er så heldig og kjenne en kiropraktor, de kan vel over middels mye om hvordan mennesket er bygd opp. Han mente knebøy og ca alle de andre øvelsene ikke hadde så mye og si på om man fikk vondt i korsryggen eller ikke. Da de fleste av desse øvelsene kun gikk på de store muslelgruppene og ikke støtte musklaturen.

Så og legge inn nærmest hvilke som helst balangse-relaterte øvelser,(da gjerne med ball) samt planken absolutt kunne være løsning på mine problemer.

Kiropraktikk er per def kvakksalveri, og hvis det stemmer at han har sagt dette, ville jeg forholdt meg svært skeptisk til kompetansen hans spesielt innen trening, men også innen generell anatomi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke min personlige mening. Kiropraktikk er alternativ medisin som baserer seg på energilinjer i kroppen, og at skiveutglidninger forstyrrer "kroppens iboende intelligens".

At han mener knebøy og andre baseøvelser og teknikk i disse med 100kg på ryggen er irrelevant for støttemuskulatur og rygghelse? Hvis han er feilsitert eller jeg har misforstått innlegget ditt er det noe annet, men må jeg virkelig forklare hvorfor dette høres merkelig ut i seg selv?

Jeg kjenner ikke deg eller kiropraktorvennen din, så ikke ta dette personlig på noen måte, det er uttalelsen jeg syns er rar, og om den har rot i noe som tross alt er alternativ medisin er det for meg desto større grunn til å ikke ta det for gitt at det stemmer.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt være ... Men om du skal ha 30 gram blankt på en scoop må du stappe det nedi :p

Nei, om du skal ha 30 gram blankt på en scoop må du ha en vekt å veie pulveret med fordi vekt per masse pulver ikke er det samme fra pulver til pulver (for 2. gang..). Proteinfabrikken opererer med ca 25 gram til ca 30 gram for en scoop proteinpulver avhengig av type.

Lenke til kommentar

Haha, du får gi meg kilder til hvor du har funnet "hva en kiropraktor gjør" Virker som du har ett ganske feil bilde av hva de faktisk gjør.

Kan godt være jeg som er dårlig og videreformidle hva han mente. Men desse øvelsene trene ikke like bra opp støttemusklaturen som balangseøvelsene men går mer på de store muskelgruppene. Og det er støttemusklaturen folk flest sliter med mtp ryggsmerter.

Lenke til kommentar

Kan godt være ... Men om du skal ha 30 gram blankt på en scoop må du stappe det nedi :p

Nei, om du skal ha 30 gram blankt på en scoop må du ha en vekt å veie pulveret med fordi vekt per masse pulver ikke er det samme fra pulver til pulver (for 2. gang..). Proteinfabrikken opererer med ca 25 gram til ca 30 gram for en scoop proteinpulver avhengig av type.

Noshit? Bruker alltid vekt når jeg er hjemme

Lenke til kommentar

Hva du gjør hjemme har ganske lite å si for diskusjonen om hvor mye en scoop med proteinpulver veier.

Vil og legge til at jeg mener det er ganske unødvendig å veie proteinpulver når det står et veldig bra overslag for hvor mye en scoop veier på boksen, med mindre man går på en nazi-diett før BB-konkurranse etc. K.I.S.S.

• Liker 3
Lenke til kommentar

KISS ja, kunne ikke sagt det bedre... Til dere som virkelig bryr dere om hvor mange mikrogram ekstra man får i en scoop om man pakker pulveret hardere i scoopen: DOKKER TRENG BEDRE OPPDRAGELSE, HILS HJEM OG BE FORELDRAN DOKKERS OPPDRA DOKKER PÅ NYTT!!!

Det e dei store tinga som gjelde FFS!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

KISS ja, kunne ikke sagt det bedre... Til dere som virkelig bryr dere om hvor mange mikrogram ekstra man får i en scoop om man pakker pulveret hardere i scoopen: DOKKER TRENG BEDRE OPPDRAGELSE, HILS HJEM OG BE FORELDRAN DOKKERS OPPDRA DOKKER PÅ NYTT!!!

Jg som trodde dt var vor mye jack3d og sån jeg puter i meg før trening

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jg som trodde dt var vor mye jack3d og sån jeg puter i meg før trening

Hehe, det var ikke det jeg snakka om og det vet du ;)

Jack3d er for å ha det gøy på trening, flisespikking om nanogram proteiner i en scoop er bare dumt...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forbanner meg over ryggen som er kjip. Kan jeg få ny til jul?

Skal legge bort alt av tunge øvelser som stående roing, ettbeinsøvelser og muligens også knebøy (ikke at det har vært så mange av dem i det siste) og se om det kan ta vekk vondtene. Men ja, kjedelig er det. I natt kunne jeg kun sove rett på rygge eller ligge på siden som en linjal med knærne oppå hverandre, og det er ikke mine favorittstillinger for å si det sånn :p

Prøv å bytte treningsprogram. Eg kjører isolasjon all the way (nesten da), sliter utruleg sjeldent med skader. Det meste eg hatt var små strekk-skader i 4-7 dager.

Einaste "basis" øvelse eg kjører er benkpress og kjørte litt ståande roing før, men gjekk bort frå den og, imo finst det bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Hehe, det var ikke det jeg snakka om og det vet du ;)

Jack3d er for å ha det gøy på trening, flisespikking om nanogram proteiner i en scoop er bare dumt...

Jepp. Bare erter deg litt!

Endelig fått meg treningsprogram. Det blir trening 4 ganger i uka, og det blir tungt. I motsetning til kråpsbygere som bare trenger å bygge opp musklene igjen er det noe annet med løfting av tunge ting som tar hardt på sentralnervesystemet. Relativt rettet mot cefeys uttalelse om skader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...