Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Btw. Kreatin er det tydligvis mange som setter sin lit til, da er det litt latterlig å vite at mange ikke er klar over at dette egentlig ikke bare kommer som et middel på boks (oftest som creatine monohydrate) med er å finne i kjøtt, fisk og div. andre ting som fks. tyttebær.

mao  er det ikke noe særlig hokus pokus ;P

5649492[/snapback]

Proteiner finnes også i vanlig mat, hva er poenget ditt? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok poenget hans er ungdommen ser seg blind på hva de tror er en vidundermedisin på kanten av loven, mens en kan få samme effekt av å spise et godt kjøttmåltid med tyttebær til (altså ingen til liten). Proteiner er også mye bedre fra kjøtt enn fra en proteinshake :)

Lenke til kommentar

Tror nok poenget hans er ungdommen ser seg blind på hva de tror er en vidundermedisin på kanten av loven, mens en kan få samme effekt av å spise et godt kjøttmåltid med tyttebær til (altså ingen til liten). Proteiner er også mye bedre fra kjøtt enn fra en proteinshake :)

5650066[/snapback]

Den dagen jeg har råd til å spise meg sterk så snør det i helvete. ;)

Tilskudd er knall pga den lave prisen per gram protein/karbohydrat/kreatin, osv. Pluss at det er mye lettere å innta 50 proteiner i form av en shake fremfor f.eks 2,5 bokser tunfisk. :)

Lenke til kommentar

5650066[/snapback]

Noe slikt jeg hadde i tankene ja ;)

-

Og grunnen til at man tar proteinshake er vanligvis for at det ellers blir for vanskelig å få i seg proteinrik mat når man trenger det og også i "store nok mengder". Kroppen tar også opp mer av proteinet i en shake enn i en mat med en stor porsjon med masse annet dilldall (karbohydrater, fett osv osv)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

5650066[/snapback]

På kanten av loven?

Og kroppen klarer og nyttegjøre seg mer av proteinet i en shake enn det man får gjennom kjøtt.

Lenke til kommentar

Er temmelig fornøyd med denne treningsuken.

Mandag: Bryst, triceps og skuldre

Tirsdag: Biceps, rygg og mage

Onsdag: 60 minutter intensiv fotball + innebandy

Torsdag: Bryst, triceps og skuldre.

Fredag: "Hardhausen" 75 minutters sirkeltrening.

Får håpe jeg klarer å holde nivået oppe frem til sommeren.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Er temmelig fornøyd med denne treningsuken.

Mandag: Bryst, triceps og skuldre

Tirsdag: Biceps, rygg og mage

Onsdag: 60 minutter intensiv fotball + innebandy

Torsdag: Bryst, triceps og skuldre.

Fredag: "Hardhausen" 75 minutters sirkeltrening.

Får håpe jeg klarer å holde nivået oppe frem til sommeren.

5659873[/snapback]

Kjører helg fri? Tar fri lørdag og trener søndag jeg. Trener føttene på fredager så da må de få hvile på lørdag før man jogger igjen.

Lenke til kommentar

Imorgen skal jeg stå slalom, søndag og mandag skal jeg gå litt langrenn.

Har ikke trent noe fast på en stund, dette er fordi jeg er i militæret og vaktbelastningen går litt opp og ned. Går en periode med dagtid nå (8-4) så da blir det relativt regelmessig. Problemet blir når jeg begynner på turnus igjen, da jeg ikke kommer til å få trent så regelmessig, fordi jeg velger å ikke være på "basen" når jeg har fri. Gidder heller ikke ta meg råd til å betale for treningssenter som jeg kan trene på de dagene jeg er hjemme.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar

har funnet ut at tunfisk på boks ikke er så ille som folk skal ha det til, så nå har jeg planer om å hive nedpå litt med det fremover.

Har vinterferie kommende uke, så jeg hadde tenkt til å prøve å komme meg ned på studioet hver dag, muligens prøve ut ny sammensettning av øvelser (har trent veldig lenge med armer en dag og bryst/skuldre/rygg en dag.)

Lenke til kommentar
har funnet ut at tunfisk på boks ikke er så ille som folk skal ha det til, så nå har jeg planer om å hive nedpå litt med det fremover.

Har vinterferie kommende uke, så jeg hadde tenkt til å prøve å komme meg ned på studioet hver dag, muligens prøve ut ny sammensettning av øvelser (har trent veldig lenge med armer en dag og bryst/skuldre/rygg en dag.)

5669637[/snapback]

Har du prøvd å steke det i stekepanna. Gjerne med litt sitronpepper eller annet krydder. mmm! utrolig godt å ha ved siden av nudler feks.

Lenke til kommentar
Proteiner fra kjøtt o.l er best, men proteinshake er svært praktisk da! Hadde aldri orka å stappe i meg et stykke kjøtt like etter trening. Da tyr jeg til en shake :)

5652668[/snapback]

BS, bare en myte som gamle gymlærer-kjerringer sprer. Myse og Kassein (dvs vegetabilsk protein) har høyest kvalitet. Kroppsbyggere fant ut dette allerede på 60-tallet. Av kjøtt er det hvitt kjøtt og fisk som har høyest kvalitet, ikke rødt kjøtt, i tillegg inneholder storfekjøtt et stoff som brukes til å fremstille østrogen.

Bodybuilderen Bill Pearl (som veide 110 kg uten bruk av steroider) var vegetarianer. Hovedsakelig pga prinsipp, men han er et bevis på at kjøtt ikke er nødvendig for å bli stor.

I tillegg har vegetarianere kun 10% av alle hjertefeilene som folk som spiser kjøtt har.

Er ikke vegetarianer selv, men det handler mest om viljestyrke. ;)

Lenke til kommentar

Benløft vil jeg anbefale til nederste del av magen, men om det skåner ryggen, har jeg ingen formening om. Skulle i hvert fall ikke tro det ødelegger ryggen.

Da ligger du enten vannrett eller henger loddrett og løfter bena opp, helst helt strake, for da får du tyngst trening.

Lenke til kommentar
Jeg blir grell i magen av jogging. Nesten konsekvent romling i magen etter ca. 40 minutter. Da er det heldigvis ikke så langt igjen.

5685943[/snapback]

konstant sult med andre ord? Fordel med mat noen timer før treninga.

Ja ja, blir nå ikke jogging i dag. Kuka til en muskel under fotbladet, så må ta det med ro i noen dager til den vil løse seg opp. :cry: Nesten ikke så jeg klarer å gå. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...