Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som trener i hjemmet? Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en rack og en benk for å holde på i hjemmet. Hvor mye må man bruke? Hvilke sider er rimeligst og best å bestille fra?

Jeg har benk og manualer + diverse stenger hjemme, og synes det fungerer veldig bra å trene der når det er fin temperatur ute (er en kjeller, så når det er -1 grader ute, er stanga -1 grader.. Lite behagelig å benke med :p). Jeg brukte 1600 kr på min, og XXL har vel en benk nå til rundt den prisen med passelig bredde.

Edit: Hvordan i all verden kommer du fram til det regnestykket?

10 kg benkpress stang på XXL koster ca. 2-300 kr.

Så tar di 40-50kr pr kg i vektskiver. 100kg = 4000 kr + 200 kr + 1600 kr + 4000 kr = 9800 kr.

Tar da utgangspunkt i at vedkommende er nybegynner (no offence Hugol), så da kan til og med 100 kg være altfor mye.

Takk for svar begge to. Har sett litt på ebay og det finnes racks helt ned i 300 dollar inkludert vektskiver og olympiastang. Frakt vil vel koste en mengde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

/Flame on!

Oh wait, /flame of..

Syntes det sto at hu løftet like mye som Mike Tyson gjorde i sin storhetstid.

Noe som hadde vært totalt BS da han garantert løftet mer enn 100kg i bøy!!! :tease:

Meget imponerende btw! Virgin for life tho. Blir sikkert det monsteret :omg:

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, har vært på Intersport, G-Sport og XXL for å få sjekket pronasjonen og jeg står igjen med 3 forskjellige resultat... :wallbash:

G-Sport:

Selger: Ung fyr som enten ikke hadde peiling på skoene eller som trodde jeg var noldus. Sitat fra han "Jo høyere pris, jo mer utstyr er det i skoen, altså mer demping, mer såle".

Metode: Kun speilkasse

Resultat: Mente jeg underpronerte bittelitt, men langt fra nok til å måtte bruke en sko en normalpronasjon.

Intersport:

Selger: Mann i 50-åra som tydeligvis hadde lang erfaring med løping og som jeg tror har drevet på siden han var 20. Etter måten han uttrykte seg på i 45(!) minutter så visste han tydeligvis mye om løping.

Metode: Speilkasse med kamera bakfra som selv kunne "se" hellingen i hælen, fotbladet osv. High-tech shit, altså.

Resultat: Helt normal fot når jeg sto, men hellet litt innover når jeg gikk ned i knærne. Ikke helt overpronasjon, men han anbefalte likevel sko som passet det.

XXL:

Selger: Smellvakket jente i 20-åra som har studert fysioterapi.

Metode: Ikke noe utstyr, hun ba meg gå bortover gulvet samt gå ned i en-fots knebøy.

Resultat: Mente jeg hadde et bittelite snev av overpronasjon, men så godt som null. Kan fint bruke normalpronasjonsko med god stabilitet, men skal jeg løpe langt kan jeg ha litt overpronasjonstilpasset sko da anklene kan bli slitne.

Må si jeg stoler desidert mest på Intersport-fyren. Som sagt, han virket som en med virkelig god erfaring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ganske så glatt bort fra han kisen på G-Sport. Er litt vanskelig å si hvor mye han visste for uansett hva jeg spurte om ga han meg bare den samme leksa som man gir til nybegynnere. Tror nok jeg overpronerer en liten tanke, sånn jeg forstod det på både hun jenta og han litt eldre fyren ligger jeg midt mellom normal og over-.

Han har stålpeiling og hun er smellvakker!

Lenke til kommentar

Øhh så hvorfor vil du ikke høre på den pene jenta som er fysiotereapeut? Høres forsåvidt ut som hun brukte noe av samme metoden som man lærer som PT for å se ubalanse i musklene hos folk osv, man MÅ ikke ha en high tech fancy kasse man setter folk på om man kan det man driver med.

Lenke til kommentar

Sant, jeg leste nok med forsvarsbrillene på! :p Da virket det som om hun fikk mindre kred fordi hun var pen.

Om noe så får hun MER kred.

Spoken like a true sir!

In other news:

Satt endelig 50kg i styrkerykk i dag. Øver enda teknikk, prøvde å komme meg under stanga ned i dyp sitterykk, men jeg nølte for mye. Støtet også 65kg, så jeg nærmer meg 70kg i støt. Juhu.

Lenke til kommentar

Noen anbefalte øvelser til å trene rompa uten knebøy/rygg belastning.

Du kan kjøre glute bridge/hip thrust, det merker man godt :) Pass på og lås ut armene så stanga holder seg der den skal hvis du kjører med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...