Dufen Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Selvfølgelig fungerer det fint. Så lenge man ikke blir sjekka vel... DMAA (som man finner i bl.a. Jack3d) er ulovlig å innføre i Norge. Det er grunnlag for straffeforfølgelse... Så det du sier er hvis man tar med seg Jack3d fra England og blir tatt så er det ok, mens ifra USA så er det ikke ok? Hvis det er ulovlig å innføre i Norge spiller det jo ingen rolle hvilket land en tar det med fra? Jeg forstår ikke hvor du mener han sier noe annet. Et produkt som er kjøpt fra et EU-land er lovlig å innføre til Norge. Men fra USA så kan man risikere straff? Ser ikke helt den... Et produkt kjøpt i et EU-land er lov å føre inn i et annet EU-land ja, men Norge er ikke medlem av EU... Og ja, man risikerer straffeforfølgelse selv om man bestiller fra f.eks. England... Det er også slik at noe så enkelt som at i Norge er daglig anbefalt inntak av D-vitaminer 10mcg, mens behovet faktisk er 100mcg+... Når man så kjøper en boks med D-vitaminer fra utlandet med anbefalt dagsdose på eksempelvis 120mcg så er den plutselig ulovlig i Norge. SELV OM det er et sunnere og bedre alternativ enn det som er godkjent for salg i en Remabutikk f.eks... Forstå det den som kan... Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Noen som har erfaring med Asics Gel-Kayano 17 eller 18? Trenger nye løpesko og begynner å snevre inn letingen Dersom noen har prøvd begge modellene så lurer jeg på om det er noen avgjørende forskjell som kan overskygge prisen? Kayano-17 koster ca. 899,-, mens den nye modellen ligge rpå 1599,-. Jeg har hatt både 15(tror jeg) og 17, og har de funket bra til min fot, men det er litt opp til deg å avgjøre. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Anbefaler selv Zoot, litt dyrere og utenlandske men eg synes de er verdt det. http://www.runningwarehouse.com/descpageMRS-ZUTT5M1.html Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Så det du sier er hvis man tar med seg Jack3d fra England og blir tatt så er det ok, mens ifra USA så er det ikke ok? Det er andre regler for import av varer utenfor EU/EØS. Et produkt kjøpt i et EU-land er lov å føre inn i et annet EU-land ja, men Norge er ikke medlem av EU... Ikke nødvendigvis. Cannabis er å få kjøpt over disk i Nederland, men jeg ville ikke prøvd meg på å importere det til Norge. Endret 20. mars 2012 av Coa Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Skal få sjekket pronasjonen hos XXL i morgen, tror jeg. Blir litt overrasket dersom jeg ikke har normalpronasjon, har gjort noen hjemmetester, men skal bli greit å få det bekreftet. XXL har jo ganske godt utvalg når det kommer til pris også. Jeg ble litt overrasket da hun jeg spurte sa "Vi har ikke alt utstyret, men jeg kan godt se på føttene dine" Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Så det du sier er hvis man tar med seg Jack3d fra England og blir tatt så er det ok, mens ifra USA så er det ikke ok? Det er andre regler for import av varer utenfor EU/EØS. Et produkt kjøpt i et EU-land er lov å føre inn i et annet EU-land ja, men Norge er ikke medlem av EU... Ikke nødvendigvis. Cannabis er å få kjøpt over disk i Nederland, men jeg ville ikke prøvd meg på å importere det til Norge. Hehe, bra sagt... MEN, for å ta en liten digresjon så er det ikke lengre tillatt å selge cannabis til turister. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2012 Er kre-alkalyn det folk her bruker, eller er monohydrat uten ph-regulering osv fortsatt god nok? Monohydrat er mer enn bra nok. Ikke sløs penger på noe annet. Mhm. http://fitnessbloggen.no/kreatin-monohydrate-best/ Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) - Endret 31. mai 2015 av Salamanderhodet Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Er kre-alkalyn det folk her bruker, eller er monohydrat uten ph-regulering osv fortsatt god nok? Monohydrat er mer enn bra nok. Ikke sløs penger på noe annet. Mhm. http://fitnessblogge...nohydrate-best/ Jeg bruker selv monohydrat, men jeg syns den artikkelen der rett og slett er ganske dårlig. Halvveis-argumenter for å prøve å finne unnskyldninger for teite vinner-metaforer for monohydrat.. "Du kan derfor gjøre det langt billigere ved å ta deg en spiseskje med bakepulver til en brøkdel av prisen. Kre-Alkalyn taper på teknisk knockout. To uavhengige studier midt i planeten og ned gikk den." Hvem faen tar bakepulver med kreatinen..? Man er vel klar over at man betaler litt mer for litt ekstra. Akkurat som at jeg spiser smaktilsatt myse istedet for myse rett fra meieriet Endret 20. mars 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Ja, men du betaler litt mer for ikke noe ekstra, bakepulver skal simulere effekten som man hadde fått med mange kapsler for å oppnå resultatet, men da hadde det blitt formye kreatin. Eneste grunnen til å kjøpe Kre-Alkalyn er for å få tak i monohydraten inni kapslene om man fant en boks til en grei pris. Når folk sier , omg jeg ble så mye mindre pløsete asa, så mener de bare at nå tar de 2 g kreatin (Kre-Alkalyn) istedenfor 7-8-9-10-11-12 gram som den tskjea var da de ble pløsete i huden da de brukte monohydraten. Kreatin-monohydrat overlever over 3 timer i magesyre , og da er den tatt opp for lengesiden. 1 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Er horisontal leg press et godt substitutt for knebøy? Har hatt litt problemer med en strekk i lyskeområdet så er ute etter noe for bena til det bedrer seg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det finnes ikke noe godt substitutt for knebøy. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Tøys. Det er bare litt omstendig. Knebøy kan byttes ut med good mornings, frontbøy og Rumenske markløft. Det tar bare litt lenger tid med 3 øvelser enn med 1. Endring: Dersom det er uklart; JA, alle. Endret 21. mars 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Vel, de fleste som ikke kan trene knebøy kan vel heller ikke trene frontbøy Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Det spørs helt på hvor problemet med øvelsen ligger. Uansett er frontbøy bare et eksempel. Den er snillere enn knebøy, siden en ikke trenger like mye belastning for å stimulere musklene. Frontbøy er også bare et eksempel. En kan fint kjøre etbensbøy eller bulgarske utfall f.eks. Til nøds benpress. Jeg er ikke noen supporter av øvelsen, siden en trenger unødvendig høy belastning på ledd og sener for å stimulere musklene. Dersom det kun er et par ganger, derimot. Vil uansett også assistere med good mornings og rumensk markløft. Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Noen som har erfaring med Asics Gel-Kayano 17 eller 18? Trenger nye løpesko og begynner å snevre inn letingen Dersom noen har prøvd begge modellene så lurer jeg på om det er noen avgjørende forskjell som kan overskygge prisen? Kayano-17 koster ca. 899,-, mens den nye modellen ligge rpå 1599,-. Etter hva jeg ble fortalt av ansatte hos löplabbet og Oslo Sportslager, så må du veie en del for å kunne utnytte Gel Kayano 17/18 skoene. Jeg som veier godt under 80 kg ble anbefalt å ikke bruke dem. Husker ikke helt hvor mye man bør veie, men mener det var 85+ kg. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hehe, bra sagt... MEN, for å ta en liten digresjon så er det ikke lengre tillatt å selge cannabis til turister. Har du kilder? Skal dit i mai, så det hadde jo vært en enorm nedtur. I følge fler jeg har snakket med har de fått kjøpe cannabis over disk så sent som for to uker siden. Mener den loven ikke trer i kraft før 2015. Ikke annet enn hva en nederlender jeg jobber sammens med fortalte. Når du nå sier det så KAN det hende at den loven ikke er tredd i kraft enda. Kan spørre på jobb i morra, hadde jo vært kjedelig om du måtte dra dit uten å kunne bli skev... Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Noen som har erfaring med Asics Gel-Kayano 17 eller 18? Trenger nye løpesko og begynner å snevre inn letingen Dersom noen har prøvd begge modellene så lurer jeg på om det er noen avgjørende forskjell som kan overskygge prisen? Kayano-17 koster ca. 899,-, mens den nye modellen ligge rpå 1599,-. Hvordan skal du bruke skoen? Langtur eller intervall? Gel-Kayano er vel den Asics-modellen med mest demping og passer best til langturer. Skal du løpe kortere og raskere ville jeg kjøpt en sko med mindre oppbygd hæl for å få et mer naturlig steg. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Noen anbefalte øvelser til å trene rompa uten knebøy/rygg belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå