Mr. Lurk Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Har ikke hatt det problemet der jeg trener, du kan bare be dem pelle seg vekk? Lenke til kommentar
SanderPander Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hva synes dere om rutinen min folkens? Kjører fullkropps-program og trener 3-4 ganger i uka. - T-bar row maskin 4x8 (4 set 8 reps) - Brystpress med hantler 4x8 - Flyes 4x8 - Skulderpress 4x8 - Sittende alternate bicep curl 4x8 - Skullcrushers 4x8 - 20 min tredemølle - 3 km - Knebøy 4x8 Noen øvelser jeg bør fjerne og noen jeg bør legge til som er bedre for disse muskelgruppene? Hva synes dere om rutinen min folkens? Kjører fullkropps-program og trener 3-4 ganger i uka. - T-bar row maskin 4x8 (4 set 8 reps) - Brystpress med hantler 4x8 - Flyes 4x8 - Skulderpress 4x8 - Sittende alternate bicep curl 4x8 - Skullcrushers 4x8 - 20 min tredemølle - 3 km - Knebøy 4x8 Noen øvelser jeg bør fjerne og noen jeg bør legge til som er bedre for disse muskelgruppene? Kan legge til at målet med treninga mi er å slanke meg litt til sommeren for så å bulke til vinteren. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Merk at sammen med 3g protein pr kg er treningen du gjør for å beholde mest mulig masse. Hvordan er progresjonen om du har noen på selve vektene? Lenke til kommentar
SanderPander Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Tja, øker med 2-4 kilo hver måned ca. Usikker. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Når man snakker om vektstenger. Husker fortsatt den første benken jeg og brodern spleisa på. No slitne greier fra smartklubb. Stanga måtte skrus sammen i midten, haha! Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hva synes dere om rutinen min folkens? Kjører fullkropps-program og trener 3-4 ganger i uka. - T-bar row maskin 4x8 (4 set 8 reps) - Brystpress med hantler 4x8 - Flyes 4x8 - Skulderpress 4x8 - Sittende alternate bicep curl 4x8 - Skullcrushers 4x8 - 20 min tredemølle - 3 km - Knebøy 4x8 Noen øvelser jeg bør fjerne og noen jeg bør legge til som er bedre for disse muskelgruppene? Hva synes dere om rutinen min folkens? Kjører fullkropps-program og trener 3-4 ganger i uka. - T-bar row maskin 4x8 (4 set 8 reps) - Brystpress med hantler 4x8 - Flyes 4x8 - Skulderpress 4x8 - Sittende alternate bicep curl 4x8 - Skullcrushers 4x8 - 20 min tredemølle - 3 km - Knebøy 4x8 Noen øvelser jeg bør fjerne og noen jeg bør legge til som er bedre for disse muskelgruppene? Kan legge til at målet med treninga mi er å slanke meg litt til sommeren for så å bulke til vinteren. Ikke akkurat imponert. Første store feilene jeg ser er at du kun har én øvelse for rygg, samtidig som du har to for bryst og to for armer, og du mangler også markløft. Anbefaler deg å begynne på 5x5 eller et lignende ferdigoppsatt program heller, du har ikke kunnskapen som skal til for å lage et bedre program selv. Endret 19. mars 2012 av phax Lenke til kommentar
SanderPander Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Hei. Jeg gjør styrke og løper 3 km på tredemølla (rundt 300 kalorier) etterpå. Når jeg kommer hjem drikker jeg 4 glass med melk (10 g protein i ett glass og har hørt man trenger 40g). Dette gjør jeg for å bygge muskler. Leste at det er 150 kalorier i ett glass melk, og det blir 600 kalorier tilsammen. Vil alle disse kaloriene ødelegge for kardiotreninga mi, hvor jeg brenner ca. 300 kalorier? Endret 19. mars 2012 av SanderManden Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hei. Jeg gjør styrke og løper 3 km på tredemølla (rundt 300 kalorier) etterpå. Når jeg kommer hjem drikker jeg 4 glass med melk (10 g protein i ett glass og har hørt man trenger 40g). Dette gjør jeg for å bygge muskler. Leste at det er 150 kalorier i ett glass melk, og det blir 600 kalorier tilsammen. Vil alle disse kaloriene ødelegge for kardiotreninga mi, hvor jeg brenner ca. 300 kalorier? Det du gjør er å overanalysere. Så lenge du ligger i kaloriunderskudd vil du sakte men sikkert gå ned i fettprosent. Drit i hva som påvirker hva og bare spis det du vet inneholder mye proteiner samtidig som du holder deg i underskudd... Melk er en bra proteinkilde med mye sunt fett. Om du vil tyne kalorier er det bare å drikke ekstra lett melk, eller skummamelk... Lenke til kommentar
SanderPander Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Takk for svar, brah. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Det skal stå næringsinnhold på det meste man kjøper idag. Drikke kan oversettes til 100 gram fra 1 dl, det er få ting annet enn olje som har så stor avvik fra egenvekt at det har noe å si... Så bare les bakpå varen og se etter proteininnhold og kaloriinnhold, ta det derfra til å begynne med... 1 Lenke til kommentar
depeche Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har lyst til å prøve meg på periodisk faste. Etter å ha lest litt virker det som noe som virker interessant, og passe bra til min hverdag. Slippe å dra med mat på skolen, og spise store måltider når jeg først skal spise. Pleier som regel å være hjemme fra skolen i 4 tiden, trener i 7 tiden, og legger meg rundt 12. Spiser middag rett etter skolen, så passer bra å starte måltidene da. Høres 3 måltider greit ut? Middag etter skolen, før trening og etter trening. Målet er å fortsette å bygge muskler, men lyst til å prøve dette, siden det er mas å dra med seg kyllingfillet, gainer, havregryn osv på skolen hver dag. Noe annet jeg skal tenke på? Av kosttilskudd bruker jeg idag gainer, ZMA, Multivitamin, 5-HTP og preworkout (som jeg tror blir vanskelig, ettersom jeg skal ta på tom mage ). leste noe om at det var viktig å få i seg BCAA i løpet av dagen mens man faster? Håper noen har noen erfaringer! Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 BCAA skal man ta dersom man er i fysisk aktivitet under fasten så vidt jeg har forstått. Jeg drikker hvertfall BCAA hver dag på jobb, da jeg har fysisk jobb også faster jeg når jeg er i arbeid. Jeg har hvertfall hatt utrolig bra resultater med PF, spesielt da jeg ligger bittelitt i underskudd samtidig Lenke til kommentar
depeche Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Du føler ikke det er noe negativt med det? Tenker det blir rart å droppe frokost og stikke på skolen på tom mage Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Har ikke hatt det problemet der jeg trener, du kan bare be dem pelle seg vekk? Med mindre du bare er en stor drittsekk; nei. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 http://www.nrk.no/sport/1.8039385 Arild Haugen FTW!!!!!!!!!! 5 Lenke til kommentar
depeche Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Leste litt her : http://fitnessblogge...eriodisk-faste/ og utifra eksemplene der, virker det som det er litt sent og ha første måltid kl 4? Den som passet best meg er: 4. To måltid etter trening Standardprotokollen for deg med normal arbeidstid Eksempel: 12.00 – 13.00: Dagens første måltid (20-25 % av totalt energiinntak) 16.00 – 17.00: Måltid før trening (omtrent samme størrelse som første måltid) 20.00 – 21.00: Måltid etter trening (50 % av totalt energiinntak) Burde vel kanskje begynne på skolen da, hvis jeg skal fylle alle de 8 timene? Ellers blir vel siste måltid kl 12. Endret 19. mars 2012 av depeche Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 BCAA skal man ta dersom man er i fysisk aktivitet under fasten så vidt jeg har forstått. Jeg drikker hvertfall BCAA hver dag på jobb, da jeg har fysisk jobb også faster jeg når jeg er i arbeid. Jeg har hvertfall hatt utrolig bra resultater med PF, spesielt da jeg ligger bittelitt i underskudd samtidig Kva slags arbeid er det snakk om? Fysisk arbeid kan vere så mangt. Det er forskjell på å snikre og å løfte på sementsekker. Du føler ikke det er noe negativt med det? Tenker det blir rart å droppe frokost og stikke på skolen på tom mage Ingen problem for meg i alle fall. Kroppen min fungerer best når eg følgjer PF-prinsippa. Det er ikkje sikkert det vil fungere for deg, det må du nesten prøve og finne ut av sjølv. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Noen som vet om man kan få sjekket pronasjon hos enten XXL eller G-Sport? Har sett at G-Sport har den glassplaten, men så vidt jeg vet har de ikke mølle. XXL vet jeg ingenting om, men de er jo vanligvis relativt god på det meste. Har et relativt hektiskt tidsskjema i uken framover så har ikke tid til en eventuell bomtur Skulle selvfølgelig kommet meg til Löplabbet, men det blir nok ingen Oslo-tur i nærmeste framtid Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har ikke hatt det problemet der jeg trener, du kan bare be dem pelle seg vekk? Med mindre du bare er en stor drittsekk; nei. Dem som er drittsekker som curler der. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 BCAA skal man ta dersom man er i fysisk aktivitet under fasten så vidt jeg har forstått. Jeg drikker hvertfall BCAA hver dag på jobb, da jeg har fysisk jobb også faster jeg når jeg er i arbeid. Jeg har hvertfall hatt utrolig bra resultater med PF, spesielt da jeg ligger bittelitt i underskudd samtidig Kva slags arbeid er det snakk om? Fysisk arbeid kan vere så mangt. Det er forskjell på å snikre og å løfte på sementsekker. Du føler ikke det er noe negativt med det? Tenker det blir rart å droppe frokost og stikke på skolen på tom mage Ingen problem for meg i alle fall. Kroppen min fungerer best når eg følgjer PF-prinsippa. Det er ikkje sikkert det vil fungere for deg, det må du nesten prøve og finne ut av sjølv. Dør og vindusmontør. Så det blir endel bæring av dører/vinduer opp trapper osv. Enkelte branndører veier mellom 70-80kg, så man blir rimelig varm i toppen av å bære de opp 4-5 etasjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå