jigaplow Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Er Converse store eller små i størrelse? Jeg ville helst ha hatt str. 43, men må velge mellom 42,5 og 44, etter at jeg endelig fant noen jeg ville gå for. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Edit: Hvordan i all verden kommer du fram til det regnestykket? Powerrack: 5000,- Olympiastang: 2500,- Vekter: 5000,- Benk: 3000,- Det er selvsagt mulig å kjøpe billigere versjoner, men jeg tør påstå at det er et poeng å investere i kvalitet når man først skal kjøpe utstyr. Dette handler om sikkerhet. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Edit: Hvordan i all verden kommer du fram til det regnestykket? Powerrack: 5000,- Olympiastang: 2500,- Vekter: 5000,- Benk: 3000,- Det er selvsagt mulig å kjøpe billigere versjoner, men jeg tør påstå at det er et poeng å investere i kvalitet når man først skal kjøpe utstyr. Dette handler om sikkerhet. Tullprat spør du meg! Eneste punktet jeg er enig i er Powerracket. Man MÅ ikke ha en olympiastang, eller en benk som tar 300 kg! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Neivel, jeg tar i alle fall ikke noen sjanser over småpenger. Har man en såpass stor leilighet at man har plass til et eget gym, så har man også råd til ordentlig utstyr. Endret 18. mars 2012 av LarsP 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Neivel, jeg tar i alle fall ikke noen sjanser over småpenger. Har man en såpass stor leilighet at man har plass til et eget gym, så har man også råd til ordentlig utstyr. Det poenget derimot er jeg veldig enig i! 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Dersom du først skal trene knebøy er det kjekt å ha et utstyr som varer noen år. En billig stang kommer til å bli bøyd etterhvert som du holder på. En olympiastang holder en god stund med mye belastning uten at den blir bøyd. Har sett billigere olympiastenger på f.eks. finn.no. For øvrig klassisk overtenkning med tanke på mat etter trening. Forskjellen dersom du spiser en halvtime etter trening eller en time etter trening er nok neglisjerbar i det store bildet. Noen trener på tom mage, andre trener med litt mat "å gå på". Selv spiser jeg alltid havregryn før trening. Endring 2: @Wizzlee, du vet om det inneholder dårlig kolesterol ved å se hvordan pulveret er fremstilt. Er det brukt høye temperaturer og trykk vil kolesterolet bli oksidert/skadet og ikke særlig gunstig. Blant annet derfor jeg kun går for de pulverene som bruker "snillere" filtrering. Endret 18. mars 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Edit: Hvordan i all verden kommer du fram til det regnestykket? Powerrack: 5000,- Olympiastang: 2500,- Vekter: 5000,- Benk: 3000,- Det er selvsagt mulig å kjøpe billigere versjoner, men jeg tør påstå at det er et poeng å investere i kvalitet når man først skal kjøpe utstyr. Dette handler om sikkerhet. Fordi? Stål er stål... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Nei, stål kommer faktisk i ulik kvalitet. Jeg tenkte uansett på design og byggekvalitet, ikke nødvendigvis stålkvaliteten. 5 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Er en del stenger som man får kjøpt på sportsbutikker som suger balle. De fleste steder selger bare tynne stenger som garantert bøyer seg ved litt over 100kg. Så det er jo greit å betale litt for ei skikkelig stang hvertfall 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Nei, stål kommer faktisk i ulik kvalitet. Jeg tenkte uansett på design og byggekvalitet, ikke nødvendigvis stålkvaliteten. Om det er plate eller verktøystål har ingenting å si. Derfor er stål bare stål i denne sammenhengen. Du skal kjøpe bra ELENDIG designa greier for at det ikke skal være sikkert å bruke... Til og med de greiene man får kjøpt på XXL til 14,90 er helt ok å bruke... edit: man skal nå tross alt bare LØFTE greiene, ikke vise de frem... Endret 18. mars 2012 av Doofenschmitz 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Mener de selger 20kg's "Olympiastang" for under 1000 lappen på XXL. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Oh lord! Kostholdet har gått rett vest i dag! Frokost : Kebab, "mellommåltid" 2 timer etterpå: Vafler, is, wienerstang, eplekake, jordbær/bringebær med masse masse sukker på, "middag": en hel pose med Tortilla Chips dekket med masse ost som jeg varmet i ovnen. Pluss masse dip da så klart, (bare 900-1000kcal i dette "måltidet" Å nå er det kveldsmat! : 250g burger med cola og pommes frites.. Aldri spist så mye drit på en dag før, tror jeg! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Oh lord! Kostholdet har gått rett vest i dag! Frokost : Kebab, "mellommåltid" 2 timer etterpå: Vafler, is, wienerstang, eplekake, jordbær/bringebær med masse masse sukker på, "middag": en hel pose med Tortilla Chips dekket med masse ost som jeg varmet i ovnen. Pluss masse dip da så klart, (bare 900-1000kcal i dette "måltidet" Å nå er det kveldsmat! : 250g burger med cola og pommes frites.. Aldri spist så mye drit på en dag før, tror jeg! Hva kom kcal på hele dagen? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det tør jeg ikke tenke på! Går vel 4-5 dager med underskudd før jeg er i 0 igjen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 At kvalitet på stålet i vektskivene ikkje betyr stort er eg einig i, men sjølve stanga er det kanskje litt lurt å legge litt meir pengar i. Stål er ikkje stål når det blir utsett for den type belastning. Ei vekt har ein jobb, å vere tung. Stanga skal halde på plass alle vektene og blir ein avgjerande faktor. Racket er greit så lenge det er eit fornuftig design og det kan halde vektene du har tenkt å løfte med. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Det tør jeg ikke tenke på! Går vel 4-5 dager med underskudd før jeg er i 0 igjen Haha! Endret 18. mars 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Min erfaring med billige vektstenger er at de ikke flekser, noe som gjør dem mindre komfortable å løfte med enn olympiastenger. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Hvorfor ikke bare dra på ett treningsstudio? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Hvorfor ikke bare dra på ett treningsstudio? For der må man se på fjortisene som bare trener benk og curler i powerracket når du skal ta knebøy, og du må høre på høy drittmusikk osv osv osv. 2 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Fordi du tjener igjen de pengene du bruker på utstyr over noen år + at du slipper drittmusikk og transportering frem og tilbake til senteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå