mollasund Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Tenker å prøve Børge's pannekake-oppskrift, men er det mulig å lage "norske" pannekaker, altså crêpes av denne oppskriften? Eller må man lage tykke amerikanske pannekaker? http://myrevolution....ges-pannekaker/ Tøm mykje røre i panna for å tjukke kaker. Tøm mindre røre i panna for tynnare kaker. Er ikkje verre enn det. Ja, forstår jo det. Men trodde amerikanske pannekaker hadde tykkere røre, lignende røra til lapper. Crêpes har jo veldig flytende røre, og oppskriften har kun to egg, og ingen melk. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Det er vel ikke noe som heter "dynamisk mobilisering". Det virker ikke til at folk har fått med seg at for å øke mobiliteten/fleksibiliteten MÅ man tøye. Dynamiske øvelser er KUN med på å varme opp/gjøre klar muskler og ledd for belastningen som skal skje i økten. Disse øker IKKE mobiliten/fleksibiliteten din over lang tid. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Ja, forstår jo det. Men trodde amerikanske pannekaker hadde tykkere røre, lignende røra til lapper. Crêpes har jo veldig flytende røre, og oppskriften har kun to egg, og ingen melk. Stemmer dette (For øvrig er ikke crêpes det samme som norske pannekaker, men det er flisespikk). Kan egentlig ikke uttale meg om saken, ettersom jeg aldri har laget dem. Men som Zeph sier bør det være mulig ved å regulerer hvor mye røre du har i panna, samt være kjapp med å spre det utover hele panna. Det er selvfølgelig lettere med mer flytende røre. Grunnen til at amerikansk røre er så viskøs er vel fordi de gjerne lager flere mindre i panna på en gang. Lite taktisk om alle flyter rundt over hele pannen. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Det er vel ikke noe som heter "dynamisk mobilisering". Det virker ikke til at folk har fått med seg at for å øke mobiliteten/fleksibiliteten MÅ man tøye. Dynamiske øvelser er KUN med på å varme opp/gjøre klar muskler og ledd for belastningen som skal skje i økten. Disse øker IKKE mobiliten/fleksibiliteten din over lang tid. Nei, det er ikke det jeg mener heller, hvis det var meg du siktet til. Beklager hvis jeg var uklar. Jeg føler meg ikke lite mobil her, men kanskje jeg bør varme opp bedre, som Mikkel sier. Derfor tenkte jeg at BF sin dynamiske oppvarming for bein kanskje var noe for meg, for å minke smerte. Jeg forventer ikke å bli mer fleksibel i hofta, dama tar seg av arbeidet uansett. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Varmer du opp på en spesiell måte nå, eller vanlig oppvarming av type jogg, oppvarmingssett i bøy, litt tøying osv? Nei ikke noe hokuspokus oppvarming. Bare oppvarmingssett. Nå starter jeg å varme opp med bare stanga og legger gradvis på mere vekter. Typisk 4-5 oppvarmingsett før arbeidsettene. I starten mens jeg ennå slet med smerte pleide jeg gå i oppoverbakke på mølla i en 10 min først men det har jeg ikke behov for nå lengre. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Nei ikke noe hokuspokus oppvarming. Bare oppvarmingssett. Nå starter jeg å varme opp med bare stanga og legger gradvis på mere vekter. Typisk 4-5 oppvarmingsett før arbeidsettene. I starten mens jeg ennå slet med smerte pleide jeg gå i oppoverbakke på mølla i en 10 min først men det har jeg ikke behov for nå lengre. Nei, ok. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Det er vel ikke noe som heter "dynamisk mobilisering". Det virker ikke til at folk har fått med seg at for å øke mobiliteten/fleksibiliteten MÅ man tøye. Dynamiske øvelser er KUN med på å varme opp/gjøre klar muskler og ledd for belastningen som skal skje i økten. Disse øker IKKE mobiliten/fleksibiliteten din over lang tid. Kvifor ikkje? Eg har fått økt mobilitet med kun dynamiske øvingar. Ja, forstår jo det. Men trodde amerikanske pannekaker hadde tykkere røre, lignende røra til lapper. Crêpes har jo veldig flytende røre, og oppskriften har kun to egg, og ingen melk. Du kan spe den ut med vatn eller mjølk. No har eg aldri laga Crêpes, men røra blir sikkert aldri heilt lik. Personleg lagar eg to store kaker og et dei samtidig. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Det er vel ikke noe som heter "dynamisk mobilisering". Det virker ikke til at folk har fått med seg at for å øke mobiliteten/fleksibiliteten MÅ man tøye. Dynamiske øvelser er KUN med på å varme opp/gjøre klar muskler og ledd for belastningen som skal skje i økten. Disse øker IKKE mobiliten/fleksibiliteten din over lang tid. Kvifor ikkje? Eg har fått økt mobilitet med kun dynamiske øvingar. Fordi du ved dynamiske øvelser kun går OPP mot grensen av bevegelsesbanen i musklene. Ved statisk strekking går du systematisk forbi. For all del, dynamiske øvelser er kjempebra før trening, og jeg anbefaler ALLE til å gjøre dem, men med mindre man går forbi bevegelsesbanen sin (som da vil være feil utførelse) vil en ikke øke fleksibilitet/mobilitet. Hvis du tenker på squat to stand som en dynamisk øvelse er det feil. Endring: Ved starten av økten (før dynamiske øvelser) kan det hende du ikke når opp mot bevegelsesbanen, og gjennom utførelse av dynamiske øvelser vil du bli få større bevegelsesbane gjennom økten. Riktignok vil bevegelsesbanen aldri bli større, men den kan være lavere når du starter økta. Endret 15. mars 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Korleis definerer du ei dynamisk øving då? dy·nam·ic [dahy-nam-ik] Show IPA adjective Also, dy·nam·i·cal. Physics . a. of or pertaining to force or power. b. of or pertaining to force related to motion. Etter min definisjon er ei øving der du beveger deg dynamisk og ein der du står stille er statisk. Du kan aldri gå forbi bevegelsesbanen, men du kan gå lengre enn du normalt ville gjort, sjølv med ei dynamisk beveging Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Amerikanske pannekaker suge. Creepes er veldig gødt! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 FOR FUCKS SAKE! Har fått runners nipple!!! Æwæwæw Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Gahhhh, skal trene på SiT i dag - men så er det påbudt med sko. FUCK. Så, om noen har anbefalninger til hvilke styrkeløftsko + hvor jeg kan kjøpe dem i Trondheim, så hadde det vært fint. Allerede sjekka xxl, der hadde dem fint lite gitt. Prisgruppe opptil 1000kr Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Gahhhh, skal trene på SiT i dag - men så er det påbudt med sko. FUCK. Så, om noen har anbefalninger til hvilke styrkeløftsko + hvor jeg kan kjøpe dem i Trondheim, så hadde det vært fint. Allerede sjekka xxl, der hadde dem fint lite gitt. Prisgruppe opptil 1000kr Intersport eller G-sport bruker å ha Adidas vektløftersko til 5-600 kroner... Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Internettet har vel det meste av alt. Tror også at internettet sender varer til Trondheim. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Tror jeg har pådratt meg no musearm eller betennelse i albuen. Får vondt under trening, gikk veldig bra på skulderøkten sist, men merket det litt igår på armøkten. Mandagsøkten hvor jeg hadde bryst og rygg måtte jeg bare kutte alt på pga var vondt i albuen som igjen førte til stråling ut over hele armen. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Gahhhh, skal trene på SiT i dag - men så er det påbudt med sko. FUCK. Så, om noen har anbefalninger til hvilke styrkeløftsko + hvor jeg kan kjøpe dem i Trondheim, så hadde det vært fint. Allerede sjekka xxl, der hadde dem fint lite gitt. Prisgruppe opptil 1000kr Storken! Long time no see! Edit: har ikke så mange svar på spørsmålet ditt, da.. Men ser ut som du har fått svar. Endret 16. mars 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Stort, dypt kutt i håndflaten + trening/gym = Kan ikke anbefales. Begynte å blø igjennom plasteret, og hele hånda ble mer eller mindre dekket i blod. Tror det burde sys, og da blir det ikke mye løfting på meg fremover, til såret har grodd Endret 16. mars 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Angående sko, vil jeg anbefale tilfeldige tøysko med flatest mulig såle til en hundrings, kanskje to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå