Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan merker folk egentlig når Jack3d'en fungerer? Har tatt en scoop før to treninger nå, men merker ikke noe spesielt. Utenom litt kribling i fingrene i 5 sek etter at jeg satt ny pers i benk, men ellers ingen ting

Edit: Vurderer NeuroCore når jeg er ferdig meg boksen med Jack3d, hørt at den skal svi :)

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

En kompis fikk jack3d i posten i går, og han brukte det i går og i dag. En annen kompis og jeg prøvde før treninga i dag, og begge de to kjente det, men jeg merket absolutt ingenting. 1 sånn skje, og jeg hadde omtrent 3 dl vann. Hvorfor merket ikke jeg noe? Skikkelig kjedelig :p

EDIT: Har det noe å si at jeg snuser?

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Vel hvor mye du føler av jack3d kommer vel litt ann på dosen. og hvor mye mat du har i kroppen fra før?

Hvis jeg ikke har spist frokost, og tar 3 scoops med jacked, blir jeg vanvittig utolmodig og lengter etter trening. Hvis jeg tar 1 scoop etter en stor frokost merker jeg nesten ingenting..

Tok 3 scoops før jeg gikk og trente i dag etter nattevakt, våkna 4 timer seinere, da hadde visst kroppen min sovet nok....

Lenke til kommentar

Takk for veldig interessante svar på spm mitt. Ser folk er litt splittet; jeg f.eks syns det er veldig fascinerende at SL/RYP blir anbefalt i første forumpost på nett, også spesielt på dette forumet mens man tydeligvis er mer skeptisk til å anbefale det til folk som faktisk har en treningsveileder som ser på teknikken i tillegg. Eller misforstår jeg? Ville du f.eks anbefalt en nybegynner som spør i denne tråden å begynne med RYP/SL wingeer?

PS: SL 5x5, SS og RYP er så vidt jeg vet fra forfatternes side alle beregnet på folk som er helt blanke innen styrketrening. Og jeg syns også det er noe tull å tusle rundt og dra litt i ymse maskiner i begynnelsen, du lærer ikke noe teknikk av det, og forbereder ikke kroppen på å ta baseøvelser heller.

Det er et vanskelig spørsmål. RYP er noe mindre teknisk enn SL5x5 og derfor litt lettere å lære seg på egen hånd. Jeg vil kanskje derfor på generell basis gå for RYP, selv om jeg er litt usikker. Jeg føler også at RYP er litt mer volumbasert enn SL, og det kommer jo også derfor an på hva personen ønsker å oppnå. DERSOM personen har muligheten til å lære seg den nødvendige teknikken for å kunne kjøre SL, samt ønsker en styrkeøkning, har jeg ikke noe problem med å anbefale det. Det er et godt program til sin hensikt. Men dersom en ikke kan teknikken i knebøy og/eller mark kan det få stygge følger. Faktisk kan så mye knebøy få stygge følger selv om du har rett teknikk, men er satt sammen "feil" med tanke på biomekanikken (lange lårben og kort overkropp).

Lenke til kommentar

Har litt lyst til å prøve Jack3d selv, men blir da i såfall i veldig små mengder i starten.

Drikker ikke kaffe, men tar en energidrikk en gang i blant. Merker dog ikke at jeg blir mer våken av det.

Hvor bestilte du i fra, Doofenschmitz?

iherb.com
Lenke til kommentar

Jeg får smerter her når jeg trener knebøy. Eller, egentlig alltid når beina er i den posisjonen, som i nederste posisjon på knebøy. Hva kan dette komme av, hva kan jeg gjøre for å forhindre, og hva skjer?

Jeg var selv plaget med det tidligere. Kun på ene siden riktignok. Løste seg ved at jeg ble flinkere å varme tilstrekkelig opp. Nå merker jeg aldri noe til det lengre.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg får smerter her når jeg trener knebøy. Eller, egentlig alltid når beina er i den posisjonen, som i nederste posisjon på knebøy. Hva kan dette komme av, hva kan jeg gjøre for å forhindre, og hva skjer?

Jeg var selv plaget med det tidligere. Kun på ene siden riktignok. Løste seg ved at jeg ble flinkere å varme tilstrekkelig opp. Nå merker jeg aldri noe til det lengre.

Varmer du opp på en spesiell måte nå, eller vanlig oppvarming av type jogg, oppvarmingssett i bøy, litt tøying osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...