Zeph Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Uansett kva program du kjører så må teknikken jobbast med først. Om det er RYP, 5x5 eller SL spelar liten rolle. Skal du ta knebøy, markløft, benkpress, roing osv. så må du terpe teknikk. Å begynne "rolig" med litt bicepscurl og tulling i apparater ser eg ikkje poenget med. Nybyrjarar bør kjøre baseøvingar med få repetisjonar for å bygge styrke. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 SL5*5 er et nybegynnerprogram hvis man som nybegynner kan legge fra seg trangen til å sammenligne seg med de andre og løfte mest mulig, rette blikket litt lengre fram enn neste uke og er ydmyk nok til å innse at "jeg er ny og kan ikke så mye". Dersom man faktisk følger programmet fra start, så er det et suverent nybegynnerprogram. Det kan jeg være enig i. Men allerede der forutsetter man mer av den "gjengse nybegynner". Kanskje det er der problemet ligger, og ikke i selve programmet. Det kommer jo også litt an på målsettingen til personen. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg tror jeg trenger bedre teknikk på markløft... Noen som har noen videoer evt lesning som tar seg for det veldig detaljert ? 1 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Når vi først er inne på markløft. I første sett (oppvarming) i dag opplevde jeg noe merkelig. Etter 2-3 repitisjoner fikk jeg en vanvittig varmeutvikling i lysken. Dvs. jeg vet ikke om det var selve lysken, Relativt høyt oppe (se bilde). Det var akkurat som om noe sprakk og varm væske rant nedover (3-4 cm). Men det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Området er fortsatt ganske varmt nå, 3-4 timer etter. Jeg er ikke betent eller stiv eller lignende i området og jeg kan heller ikke kjenne noe "unormalt" når jeg trykker lett på det. Var kun på venstre side. Mulig det er litt lenger inne enn jeg har ringet av på bildet Noen som tør gjette på hva som har skjedd her? Endret 15. mars 2012 av dePt Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Dra til legen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Lege ja, asap fucking zulu! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg ville da annta at dersom det skulle være noe alvorlig galt så ville jeg hovnet opp eller lignende? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Nei! Indre blødninger kan du oppleve på den måten du her beskriver. Før du vet ordet av det så svimer du av nå og stakkars deg om ingen finner deg. Seriøst! Legen!!!!!!!!!!!!! 2 Lenke til kommentar
dePt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Legevakta i såfall. Har ikke fastlegen min her i Bergen. Greit, tar turen ned nå. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Der forhindra vi kanskje noe skummelt, håper det bare er en strekk e.l... On another note: fikk en boks Jack3d i posten idag, skled rett gjennom tollen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 God bedring! Hørtes ikke noe særlig ut Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Gz! Når min nåværende boks er tom så skal jeg ta en liten pause fra Jack3d og andre koffein tilskudd tror jeg. Skummelt med hjerteflimmer når man skal sove :!: Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hehe, da har du brukt etter klokka 18oo Jeg bestilte fordi det koster jo bare 200 spenn for en boks, og fikk lyst å teste det og se om det funker så bra som folk vil ha det til.... Lenke til kommentar
Corey Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hehe, da har du brukt etter klokka 18oo Jeg bestilte fordi det koster jo bare 200 spenn for en boks, og fikk lyst å teste det og se om det funker så bra som folk vil ha det til.... Du må huske å ta 4 spoons da Eller 3 som er Max! 1 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Gz! Når min nåværende boks er tom så skal jeg ta en liten pause fra Jack3d og andre koffein tilskudd tror jeg. Skummelt med hjerteflimmer når man skal sove :!: Hadde en periode for en stund siden da jeg plutselig kunne få høy puls og hjertet slo urytmisk i et par sekunder, noe som gjentok seg gjennom hele dagen. Vil ikke si at det var hjerteflimmer, men det opplevdes likt. Det var forårsaket av for mye koffein og gikk glatt over da jeg kuttet ned på kaffen. Snakket med legen og sjekket hjertet, men fikk vite at det ikke var farlig. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Hehe, da har du brukt etter klokka 18oo Jeg bestilte fordi det koster jo bare 200 spenn for en boks, og fikk lyst å teste det og se om det funker så bra som folk vil ha det til.... Du må huske å ta 4 spoons da Eller 3 som er Max! Skal blande hele boksen i ei bøtte og gå å smådrikke gjennom hele morradagen... 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Holder meg til en spoon gitt. Men i mangel på effekt så hender det jeg har blandet med en halv spoon1.MR. Så det sier jo sitt. Pleier å ta rundt kl 18.00, helst før. Men, jeg er nok bare veldig dårlig rusted mot koffein. Aldri drukket kaffe, sjelden jeg drikker redbull. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Takk for veldig interessante svar på spm mitt. Ser folk er litt splittet; jeg f.eks syns det er veldig fascinerende at SL/RYP blir anbefalt i første forumpost på nett, også spesielt på dette forumet mens man tydeligvis er mer skeptisk til å anbefale det til folk som faktisk har en treningsveileder som ser på teknikken i tillegg. Eller misforstår jeg? Ville du f.eks anbefalt en nybegynner som spør i denne tråden å begynne med RYP/SL wingeer? PS: SL 5x5, SS og RYP er så vidt jeg vet fra forfatternes side alle beregnet på folk som er helt blanke innen styrketrening. Og jeg syns også det er noe tull å tusle rundt og dra litt i ymse maskiner i begynnelsen, du lærer ikke noe teknikk av det, og forbereder ikke kroppen på å ta baseøvelser heller. Endret 15. mars 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Har litt lyst til å prøve Jack3d selv, men blir da i såfall i veldig små mengder i starten. Drikker ikke kaffe, men tar en energidrikk en gang i blant. Merker dog ikke at jeg blir mer våken av det. Hvor bestilte du i fra, Doofenschmitz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå