Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastiske kne-varmere. Gå inn på www.kappi.no -> nettbutikk -> varme og støtte så "Tommy Kono kne og albue varmere par". ( Får ikke linka) En av de beste kjøpene jeg har gjort, spesielt for meg som bøyer 4 ganger i uken!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Jeg vil i hvert fall anbefale knevarmere, som holder kneleddet varmt og på den måten er med på å forebygge skader. Dersom du allerede har en kneskade, kan f.eks knebind være aktuelt, som holder kneet på plass under løftene.

Godt råd dette. Kan også legge til at dersom du kjøper knevarmere (Tommy Kono-bånd, f.eks) er det bare å kjøre på med støttebandasje under dersom en sliter litt med skade. Så slipper en å kjøpe to sett.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal utvikle eksplosiv styrke, hva vil jeg ha best utbytte av:

3 set på 4-6 reps med knebøy, lite vekt med med eksplosive hopp.

3 set på 4-6 reps med knebøy. mye vekt.

Eller er det noe andre måter jeg kan trene på for å bli mer eksplosiv?

Kjør gjerne enda flere sett og færre repetisjoner. Typisk 7 set á 3 repetisjoner hvor du progressivt øker vekten. Det utvikler kraft og eksplosiv styrke. Øk aldri så mye at du ikke klarer alle settene. Aldri senk vekta heller. I tillegg har jeg lest en undersøkelse som konkluderte med at det å utføre spensthopp mellom settene i frontbøy økte kraften med en prosentandel.

Styrketreneren. Dere husker ham? Han hadde en KORT karriere på fitnessprat :mrgreen:

Uff. Styrketreneren, ja ...

Takk for svar.

Men jeg følte ikke jeg fikk helt svar på om jeg bør kjøre vanlige knebøy, eller knebøy med litt lettere vekter, men å hoppe opp. (Spensthopp med vektstang)

Mente du å kjøre spensthopp mellom settene?

Lenke til kommentar

Rogalands Avis forteller at politiet hevder at opptil 50% av unge siddiser som trener på små treningssenter bruker anabole steroider. Er en del det, værtfall.

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5970397.ece

Jeg vet at jeg egentlig burde bli sur, men det er så latterlig.

Hvordan de har kommet frem til disse tallene er helt bak mål. Jeg kan også slenge ut tall som at 60% av profesjonelle håndballspillere utvikler flyskrekk senere i livet, basert på at 3 av de 5 jeg snakket med hadde flyangst. Blir like dumt som det Uteseksjonen driver med.

Jeg er i den aktuelle aldersgruppen (16 - 20 år) og jeg trener i tillegg på et mindre, "uavhengig" treningssenter. Det treningssenteret jeg trener på huser Stavanger Styrkeløftklubb, så da er det en god del svære karer som trener der. Dette, kombinert med at vi omtrent bare kjører på frivekter og har lite apparater, gjør at allmennheten her i Stavanger tror at "alle" som trener der jeg trener er bolere. Derfor må jeg, de andre jeg trener med, og eier/driver av stedet konstant forsvare oss mot påstander fra alle kanter.

Når da Uteseksjonen, en respektert organisasjon her i byen går ut med slik statistikk (som jeg for øvrig nekter å tro på) er det bare trist...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en ting å gjøre, riv av deg skjorta og spør: u mirin my aestetichs bra???

Haters gonna hate, folk generelt er så tvers gjennom idioter at om de ser noe de ikke forstår så må tyr de til den gode gamle frasen: Da er det farlig, jeg liker det ikke o.s.v.

Spesielt sosialister, just saying...

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Men jeg følte ikke jeg fikk helt svar på om jeg bør kjøre vanlige knebøy, eller knebøy med litt lettere vekter, men å hoppe opp. (Spensthopp med vektstang)

Mente du å kjøre spensthopp mellom settene?

Vanlige knebøy, tungt, mange sett, få repetisjoner (7x3, f.eks). Du kan prøve å kjøre spensthopp mellom settene, men det er ikke nødvendig i det hele tatt.

Rogalands Avis forteller at politiet hevder at opptil 50% av unge siddiser som trener på små treningssenter bruker anabole steroider. Er en del det, værtfall.

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article5970397.ece

Jeg vet at jeg egentlig burde bli sur, men det er så latterlig.

Hvordan de har kommet frem til disse tallene er helt bak mål. Jeg kan også slenge ut tall som at 60% av profesjonelle håndballspillere utvikler flyskrekk senere i livet, basert på at 3 av de 5 jeg snakket med hadde flyangst. Blir like dumt som det Uteseksjonen driver med.

Jeg er i den aktuelle aldersgruppen (16 - 20 år) og jeg trener i tillegg på et mindre, "uavhengig" treningssenter. Det treningssenteret jeg trener på huser Stavanger Styrkeløftklubb, så da er det en god del svære karer som trener der. Dette, kombinert med at vi omtrent bare kjører på frivekter og har lite apparater, gjør at allmennheten her i Stavanger tror at "alle" som trener der jeg trener er bolere. Derfor må jeg, de andre jeg trener med, og eier/driver av stedet konstant forsvare oss mot påstander fra alle kanter.

Når da Uteseksjonen, en respektert organisasjon her i byen går ut med slik statistikk (som jeg for øvrig nekter å tro på) er det bare trist...

Det er jo egentlig bare å le av, slik som de fraserer det: "Opptil halvparten (...)". Mao. fra 0-50% ... Så utrolig vagt. Jeg har gjennomført en undersøkelse på kostholdet til unge idrettsutøvere. Det viser seg at opptil 60% eller flere ikke får i seg nok protein! :OOOO

Endret av wingeer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bjørns Gym er IKKE en "boleplass". Det VAR en boleplass på 70- og 80-tallet og muligens utover i 90-årene, men det stemmer ikke lenger.

Etter at Bjørns Gym fikk ny eier, ble alt av snusk ryddet opp og nå er det kun ytterst få som boler på Bjørns. Men myten henger igjen, mye pga foreldregenerasjonen til dagens ungdom som fremdeles husker Bjørns som en boleplass.

Hva Asbjørn har fortalt deg vet jeg ikke noe om, men er ikke representativt for alle som trener der :p. Videre diskusjon om Bjørns kan vi ta på PM dersom du er interessert ;).

EDIT:

"24/7" i gata rett nedenfor derimot; der skjer det saker om ting midt på natta, det kan jeg bekrefte.

Endret av EirikYeah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fakta: De fleste som bruker anabole sterioder går ikke rundt å snakker om det høyt.

Fakta: De fleste som bruker anabole sterioder bruker det ikke åpenlyst (ingen sprøyter i armen under trening altså).

Så for alt du vet er det mange på din gym som bruker sterioder. Har sett lignende statestikker fra USA, Belgia og England så nekter å tro at det bare er dårlige undersøkelser.

Dere vil sikkert stusse på hvorfor en /gamling/ som meg bruker steroider,da jeg ikke driver med noen form for konkuranseidrett.

Da jeg er i et miljø,der flere bruker store mengder steroider hver dag for og bli svære, hadde jeg lyst til og teste ut om også forholdsvis små mengder, også ville gi en liten fremgang uten mye av de bivirkningene man ser og hører om.

Sitat fra en 38 år gammel mann som spør lommelegen om anabole steroider kan bli oppdaget ved blodprøve.

Lenke til kommentar

Hva Asbjørn har fortalt deg vet jeg ikke noe om, men er ikke representativt for alle som trener der :p. Videre diskusjon om Bjørns kan vi ta på PM dersom du er interessert ;).

EDIT:

"24/7" i gata rett nedenfor derimot; der skjer det saker om ting midt på natta, det kan jeg bekrefte.

Så dere prater om meg? :love:

Og siden vi er inne på det, trener Håkon der ennå?

Du har rett i at mye sitter igjen hos folk som har trent der før, men jeg kan ikke si mer enn hva jeg hører. Men, Bjørns har blitt mye bedre etter di flyttet inn i nye lokaler.

Og ja, 24/7 og Stavanger MMA center... Herrejesus, farlig å bare trø innenfor dørterskelen :p

Lenke til kommentar

Haha, Stavanger MMA center er helt for jævlig. Shady business det der værtfall!

Meldte meg på boksing der, gikk rundt en og en halv måned før jeg bestemte meg for å slutte(var alt for liten plass til så mange folk). Jeg hadde signert en kontrakt der som bekreftet at jeg ikke skulle bruke vold utenfor boksingen og lignende.

Siden faren min var offshore, og jeg bare var 17 så kunne ikke jeg signere kontrakten, derfor oppfordret de meg til å "fake" signaturen til pappa. Så etter dette har de nektet meg å slutte, og fortsetter å sende purringer til pappa fordi de mener at den kontrakten binder meg i 1 år. De har til og med lovet å slutte å sende regninger, men det gjør de ikke. Tørr værtfall ikke å gå inn å begynne å krangle med de... :tease:

Lenke til kommentar

Scooby lærte shiten sin da han bolet på 70-tallet, ikke rart han er forvirret nå..

F.eks det pisset han lirer av seg om "nuclear reactor", han tror man blir katabol annenhver time med mindre man går og sutter på proteinpulver dagen lang..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes meir enn nok god informasjon der ute. Ingen grunn for å bruke Scooby i stor grad.

Nei, sant det. Blir bare litt småprovosert når småunger diskuterer trening med meg, og bruker scooby som kilde.

"Ja, men han er jo driitsterk da, han har kanskje litt mer peiling enn deg, da, lizz"

:wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...