Kevlar Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) At du har gjort noe feil selv siden du ikke er støl etter trening er tull og tøys. Gangsperre (DOMS) er ikke noe krav i det hele tatt for å få treningseffekt. Endret 13. mars 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Interessant artikkel om armhevinger. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Takk for tips! Jeg gjør 3x12. Gjør pullovers i morgen da, høres ut som svak triceps er problemet Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 At du har gjort noe feil selv siden du ikke er støl etter trening er tull og tøys. Gangsperre (DOMS) er ikke noe krav i det hele tatt for å få treningseffekt. Men det er utrolig digg Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Alderen står på profilen min. Eg har trent i 8 år no, retter fokus mot teknikk, isolasjon og effektivitet. Som sagt, når eg trener, så går det veldig fort unna. Med "mass gain" så tar eg det vanlegvis 4-5 månader om gongen, då begynner huda (rundt brøst/skuldra og biceps, rygg/skuldra) å sprekke, då tar eg noen månaders pause. Pics or gtfo... Haha, ja, signerer på den, jeg vil se strekkmerkene og struttende muskler på deg som har trent i 8 år. Hvis du har trent med riktig teknikk effektivt i 8 år, så er vel du relativt stor nå, tenker jeg? Vis du leser posten min, så står det både vekten og BF% der, kva var målet mitt heile tida, at eg var av og på og at eg har ikkje trent dei siste 1.5år. Gud, er det så vankelig å lese før du skrive noe her? Nei, virkelig, er det SÅ freking vanskelig? PS: er ikkje så glad i å legge ut bilder på nett, men skal poste eit par, når eg gidd å finne kabel til kamera. I løpet av eit par dager... Endret 13. mars 2012 av cefey Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Takk for tips! Jeg gjør 3x12. Gjør pullovers i morgen da, høres ut som svak triceps er problemet Jeg kunne jo forstått deg om du var nede på 4-reps-delen av programmet. Der blir man ikke sliten, selv om det er tungt. Jeg vil forøvrig anbefale deg å kjøre en runde i RYP slik den er tiltenkt (men med fokus på loddrette underarmer i denne øvelsen). Har du kjørt igjennom noen like runder tidligere av RYP? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Her er noen linker : Ein artikkel skrevet av Nicol Nichoels http://www.sparkpeople.com/resource/nutrition_articles.asp?id=1144 Broscience Health departmen av Columbia Univ. (bro science?) http://goaskalice.columbia.edu/one-big-meal-versus-many-small-meals-day Kilde uten bruk av vitenskapelig metode, broscience Frå siden mollasund linka http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22218154 CONCLUSIONS: A lower eating frequency predicts a greater gain in adiposity in adolescent females. Intervention trials are needed to test if changing the frequency of eating can affect obesity risk. Konklusjonen ble bare at det er en potensiell fare for fettlagring. Hos kvinner i overgangsalderen... :!: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16376851 Ikke en full undersøkelse, konkluderer ikke med noe som helst http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8960647 Ikke en full undersøkelse, konkluderer ikke med noe som helst http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6693294 Ikke en full undersøkelse, konkluderer ikke med noe som helst Og noen til: http://www.win.niddk.nih.gov/publications/PDFs/Myths.pdf Opplysningshefte, ingen vitenskapelig verdi http://www.tbfinc.com/metabolism.htm Igjen, "opplysninger" fra en salgspart, ingen verdi http://www.weightlossresources.co.uk/calories/burning_calories/burn_more_calories.htm Dette er jo patetisk, inneholder de sykeste anbefalinger for å brenne mer kcal. Og te slutt, liten utdrag frå "Muscle and body, Jan. 2012" Spreading the same total number of calories that you consume each day over more meals well help increase calorie burning. Your body burns calories each time you eat a meal because digestion is a metabolically dynamic process. More meals with fewer calories per meal means your metabolic reate will increase, which results in less stored body fat. Numerous studies also show that eating smaller meals freaquently throughout the day helps to increase the amount of fat your body burns each day and leads to lower insulin levels.Broscience de luxe... Du er faen meg Jimmy Struthers... Kan du komme med noen skikkeleg kilder du da? Noen bra bevis, gjort på xxxxxx- antall personer over 1-2 års periode? Så langt har eg hørt din personleg meining og thats it. DET er BS de-lux. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Trekk albuene litt ned. Altså, om du STÅR og har armane 90* ut (slikk som du kanskje tar benk?), senk dei litt "ned-mot kroppen". Det er riktig posisjon for arma, slik at du presser meir med brøst, istedenfor skuldra og triceps. Når du ligge på benken, ikkje kons. deg så mye på selv bøyen. La ded komme naturlig. Press skuldra ned mot benken (dra skulderblad litt saman) og "senk dei ned", altså dra dei litt ned "mot bein" på ein måte. Det igjen tar vekk litt frå skuldra og gir det over til brøst. Prøv med lettare vekter, så du ikkje skader deg. Og øk vekter, slik til du greier rett antall reps/set, utan at det går utover teknikken. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Irriterer meg over at alle ganger trening nevnes enten på TV eller i forskjellige blader (untatt nisjemagasiner) er fokuset kun på "Kom i superform på 4 uker", "Tren bare 2 ganger uken" og min personlige favoritt: "Kom i form på 10 minutter!" Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Irriterer meg over at alle ganger trening nevnes enten på TV eller i forskjellige blader (untatt nisjemagasiner) er fokuset kun på "Kom i superform på 4 uker", "Tren bare 2 ganger uken" og min personlige favoritt: "Kom i form på 10 minutter!" Folk er noen late sullemikker som tror at resultater kommer bare de tenker på å trene. Hørte på et program på radioen som hadde besøk av en "treningsekspert" her om dagen. Da var det en som presterte å sende inn melding hvor det sto "går det ann å forbrenne fett ifra sofaen?". Spørsmålet i seg selv er helt latterlig og svaret var: "Tja, du kan jo ta noen pushups, situps eller spensthopp i reklamepausene". Pluss dette sammen med økt mengde potetgull og cola fordi feiten blir sliten av å hoppe ut og inn av sofaen, så får du en heftig fettforbrenning Det er så latterlig at jeg vil gråte. Folk tror at om de beveger seg 10 minutter om dagen så får de super kropp. Det er hvertfall det de store mediene vil at vi skal tro! Rart folk bare blir feitere å feitere i grunn. Man får jo til og med hets i media for å si at fedme ikke er en sykdom, noe det faen ikke er! Fedme er ikke noe du HAR.. Endret 13. mars 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvor bra/dumt er det å spise mye nøtter? Spiser rundt 200g om dagen... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvor bra/dumt er det å spise mye nøtter? Spiser rundt 200g om dagen... Det er ca 1000-1300kcal faktisk. Så det er ikke så dumt om du bulker, men ved så høyt inntak så burde du kanskje tenke på at du fort kan legge på deg "for mye", så fettprosenten blir fort høy i forhold til hvor mye du faktisk gainer. Da får du alt for mye å kvitte deg med ved en eventuel deff, noe jeg sliter med nå. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Prøver å legge på meg, ja. Med dette klarer jeg å komme meg opp i litt over 3000 kcal om dagen, så jeg er litt redd for at det skal bli for mye av det i forhold til annnen mat. Med 1 liter helmelk om dagen så er jo det nesten 2/3 av kaloriinntaket mitt. Også blir det jo mye fett. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Prøver å legge på meg, ja. Med dette klarer jeg å komme meg opp i litt over 3000 kcal om dagen, så jeg er litt redd for at det skal bli for mye av det i forhold til annnen mat. Med 1 liter helmelk om dagen så er jo det nesten 2/3 av kaloriinntaket mitt. Også blir det jo mye fett. 1 liter helmelk = 40g fett 200g nøtter = 100g fett Ville ikke hatt så mye fett løpet av en dag, værtfall ikke fra så få kilder. Få heller i deg mer kalorier fra karbohydrater og proteiner, slik du kan minimere fettinntaket ditt. Prøv deg på en 40/40/20(p/k/f) fordeling eller lignende. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Måltidsdiskusjonen er flytta over her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1422736 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Prøver å legge på meg, ja. Med dette klarer jeg å komme meg opp i litt over 3000 kcal om dagen, så jeg er litt redd for at det skal bli for mye av det i forhold til annnen mat. Med 1 liter helmelk om dagen så er jo det nesten 2/3 av kaloriinntaket mitt. Også blir det jo mye fett. Om du har berre startet å trene, pass på dine makro. Få nokk protein og kcal. Fins mange "calorie calculators" på nett. Bruk den for å finne kor mye du trenger. Og add 500, så du legger muskler på deg. Meir enn det blir mest sansynleg feit. Kjør 35% protein, 30% fett og resten karbo. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg liker hvordan cefey kategorisk avviker fra å svare når stilt ovenfor en for ham for intellektuelt vanskelig problemstilling... 3 Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvor bra/dumt er det å spise mye nøtter? Spiser rundt 200g om dagen... For mengden kalorier = bra. For mengden omega6 i forhold til omega3 = ikke fult så bra. Nøtter og frø inneholder ofte endel omega-6 og lite omega-3, selv om det totale innholdet av omega-6 ofte ikke er så høyt totalt sett. Har man mange andre kilder til omega-6, bør man være obs på dette. Om man sliter med betennelser eller har revmatiske sykdommer, kan man være litt tilbakeholdende med nøtter og frø. Enkelte typer frø som linfrø og hampfrø er vesentlig bedre enn de fleste andre frø i henhold til omega-3. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Mange som sier du blir feit hvis du spiser for mye kalorier her.. Hvor lenge må jeg spise for mye for og bli feit ? Jeg har holdt på siden etter nyttår nå, stapper i meg så mye jeg klarer. Fortsatt ikke hint av "feit" på kroppen min.. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har du telt kalorier? Når jeg virkelig har stappet i meg så har det ikke tatt mange ukene før det har blitt godt synlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå