aomt Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hva du TROR og hva som er fakta ER faktisk to forskjellige ting At du TROR en ungdom i den alderen faktisk GIDDER å gjøre noen så avsindig kjedelige øvelser i TO år sammenhengende vitner kanskje om sviktende antropologisk innsikt hos deg? Eg gjentar, du er hjertleg velkommen til å komme med noe som helst fakta eller kilder. Du har kommet med masse, masse, masse BS, utan å kunne støtte eit ord av det i form av fakta eller saklig og objektiv argumentasjon. Common, du må jo greie å kunne argumentere for ein gangs skyld. Greier ikkje hjerna di noe meir enn "copy-paste" eit bilde? 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Cefey, når du skriver at forbrenninga avhenger av hvor ofte du spiser kan du ikke forvente å bli tatt seriøst i denne tråden. 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Er det Zlatan92 med ny konto, mon tro? :!: Endret 12. mars 2012 av Diskutant 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det gjer det. Inntaket sei litt om kor mye du får i deg. Men så er det kor mye du forbrenner, som blir b.a. bestemt av når, kor mye og kor ofte du spiser. Mwuhhahahahahahahahahahahahahahahah, uvitende lille deg... Forbrenning bestemmes av ALDER, KG MUSKELMASSE OG KJØNN og kalles BASAL METABOLSK RATE... Du er herved medlem av en stor klubb... Er det Zlatan92 med ny konto, mon tro? :!: Nei, Zlatan92 hadde ikke skrivefeil og oversatte heller ikke amerikansk engelsk til sitt eget språk :!: 2 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Får så hatten passer her ja Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Får så hatten passer her ja Selvfølgelig.. Er man påståelig om noe man ikke kan noe om i denne tråden, så blir du kjeppjagd. Vi ønsker ikke troll i denne tråden, det senker bare kunnskapsnivået fordi de som kan noe forsvinner. Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) - Endret 31. mai 2015 av Salamanderhodet 2 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Får så hatten passer her ja Selvfølgelig.. Er man påståelig om noe man ikke kan noe om i denne tråden, så blir du kjeppjagd. Vi ønsker ikke troll i denne tråden, det senker bare kunnskapsnivået fordi de som kan noe forsvinner. Sa ikke at det var noe galt med det. Koser meg på sidelinja jeg Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Er det Zlatan92 med ny konto, mon tro? :!: Du liker å prate negativt om andre med andre meninger enn deg selv har jeg lagt merke til. Liten sandkassebølle " :!: " Jeg prater ikke negativt om folk med andre meninger enn meg selv, men om folk som "vet" noe, er påståelige, ikke gir seg selv med kilder som går mot dem, og som i tillegg er frekke. Som f.eks Zlatan92. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Er det normalt å få vondt i ryggraden ved knebøy? Hvis jeg avspenner/slapper av i ryggmusklaturen etter et sett kjenner jeg det ganske godt. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Er det normalt å få vondt i ryggraden ved knebøy? Hvis jeg avspenner/slapper av i ryggmusklaturen etter et sett kjenner jeg det ganske godt. I selve RYGGRADEN? Da er det noe veldig galt. Men om du forhåpentligvis mener musklene rundt ryggraden så har du mest sannsynlig bare brent CNS så mye at du trenger litt ekstra tid på restitiusjon. Gi det en uke så går det over. Med mindre du har store SMERTER, da drar du umiddelbart til legen... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke snakk om store smerter, men jeg kjenner det jo godt, og det går også over etter et par minutter. Det kjennes ut som det er i ryggraden i korsryggområdet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ikke bra, jeg ville sjekket hos legen for å være sikker. Men om du kjenner om det er i musklene så går det over. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Skitten bulk ftw! 25stk 7kr stk! Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Skitten bulk ftw! 25stk 7kr stk! Der var det nok karbs for en stund, ja.. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke snakk om store smerter, men jeg kjenner det jo godt, og det går også over etter et par minutter. Det kjennes ut som det er i ryggraden i korsryggområdet. Hvor dypt kjører du? Dersom du nylig har gått over til å kjøre dypt er det ikke noe å bry seg om. Det kan også være et problem med mobiliteten din. Se tilbake på side 1870 eller 1869. Der skrev jeg et innlegg om øvelser en kan legge til som kan hjelpe til med smerter i korsryggen. Forresten kan jeg gjerne legge til, og jeg skjønner ikke at jeg kan ha glemt det(!). Dersom en har smerter kan det bare være stress på hele ryggen og at en er sliten. Det har en tendens til å manifistere seg i bunnen av ryggen. Dersom du kjenner noen som klarer å "knekke opp" ryggen så ville jeg prøvd dette. Du kan eventuelt prøve å gjøre det selv også. Dersom du har en skumrulle, så ruller du på øvre del av ryggen (thorasic vertebrae). Dersom du ikke har dette kan du prøve: "Lower Back Twist. In a seated position, cross your left leg over the right leg. Place your right elbow on your left outer thigh, and push with your elbow. Switch sides and repeat. This will help relieve any lower back pains." Dersom dette ikke hjelper så drar du til lege. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke snakk om store smerter, men jeg kjenner det jo godt, og det går også over etter et par minutter. Det kjennes ut som det er i ryggraden i korsryggområdet. Hvor dypt kjører du? Dersom du nylig har gått over til å kjøre dypt er det ikke noe å bry seg om. Det kan også være et problem med mobiliteten din. Se tilbake på side 1870 eller 1869. Der skrev jeg et innlegg om øvelser en kan legge til som kan hjelpe til med smerter i korsryggen. Forresten kan jeg gjerne legge til, og jeg skjønner ikke at jeg kan ha glemt det(!). Dersom en har smerter kan det bare være stress på hele ryggen og at en er sliten. Det har en tendens til å manifistere seg i bunnen av ryggen. Dersom du kjenner noen som klarer å "knekke opp" ryggen så ville jeg prøvd dette. Du kan eventuelt prøve å gjøre det selv også. Dersom du har en skumrulle, så ruller du på øvre del av ryggen (thorasic vertebrae). Dersom du ikke har dette kan du prøve: "Lower Back Twist. In a seated position, cross your left leg over the right leg. Place your right elbow on your left outer thigh, and push with your elbow. Switch sides and repeat. This will help relieve any lower back pains." Dersom dette ikke hjelper så drar du til lege. Jeg har vel gått forholdsvis dypt hele tiden. Det er jo ikke mer enn skarve 2 måneder siden jeg startet, så det er mulig kroppen tilvenner seg styrketrening enda. Jeg har drevet med kampsport i mange år, så mobiliteten min er ganske bra. Jeg tror ikke problemet ligger der. Jeg har dog hatt perioder med litt ryggsmerter før, så problemet kan være relatert til dette. Jeg kjenner en fysioterapeut, så jeg tar nok kontakt med henne. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor trenger du link når du får kildehenvisning med detaljer helt ned på sidetall? Jeg lurer på hvor gammel du er, og hva du har å skimte til av erfaring og utdannelse? Jeg blir ikke overrasket om du faktisk er av de yngste her inne selv. 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Alderen står på profilen min. Eg har trent i 8 år no, retter fokus mot teknikk, isolasjon og effektivitet. Pga at utdannelse (og av å til latskap), så har eg vart veldig av og på med trening. Eg har ikkje mål å bli veldig stor. Dei siste 5 år hadde eg mål om å holde vekta på 85-90kg med 12-14% BF. Pr idag er eg 91kg med ca 19% BF og skal ned mot 82-85kg (reduserer BF, bygge litt muskler) fram mot sommer. Som sagt, når eg trener, så går det veldig fort unna. Med "mass gain" så tar eg det vanlegvis 4-5 månader om gongen, då begynner huda (rundt brøst/skuldra og biceps, rygg/skuldra) å sprekke, då tar eg noen månaders pause. Det meste eg har lært var å lese gjennom xxxx-antall artikler og ulike studier, prøve ut ting selv og se kva som virkeleg fungerer. Gjennom mine 8 år med trening, fekk eg prøve ut mye forskjellig. Også snakker eg med folk som har god erfaring innen BB. Ein bekjent av meg eiger gym på SoBe i Miami, der hang eg veldig mye og fekk snakke med mange flinke folk (BB som konkurerer på nasjonalt nivå). Eg har lært ein del av dei. Eg har jobbet som "hobby" personleg trener. Dvs eg hjelper folk, når eg hadde tid til det, utan å ta så mye betalt. Dei fleste eg har hjulpet var enten folk som kjenner meg eller folk som henvendte seg til meg i gymmen. Då er hjelpen alt frå å vise øvelser og teknikk og gi tilbakemeldinger, til å sette opp program, diet og følge progresjon og gjere modifikasjoner til alt dette. Samt så var det veldig variert, frå ein "veldig godt trent 22-åring, som greide ikkje komme frå 15%BF til under 10%" til "utrent dame på 60 år", "skinny 19-åring" "overvektig 30 åring" +++. Fekk teste ut litt forskjellig ting på folk eg har trent. Då sei eg selvfølgelig i frå, at eg selv har ikkje prøvd det, men det kunne vere effektivt. Om noe ikkje fungerte så bra som forventet, forandra vi selvfølgelig på ting. Har ikkje trent på 1.5 år, no skal eg komme i bra form mot sommer. Målet er 9min på 3k, 50 push-ups, 15 pull-ups, 60 sit-ups. Har begynt å trene frå 1 februar, satte opp program frå 10 feb. Då (etter 1.5 år utan trening), log eg på ca 17 push-ups, 3 pull-ups og 20min på 3k. Idag, 1 månad etter (då var eg skadet også i 1 uke), tar eg 40 push-ups, 7 pull-ups og ca 13min på 3k. Med andre ord, eg har doblet alt på 1 månad. No skal eg forandre treningen litt, ta ut 1 dag styrke og rette den mot kondis, samt forandre litt på rygg/biceps for å øke meir der. Så langt går alt etter planen, bortsett eg var litt slapp med diet og shaker og har ikkje fått til jogging om morgenen pga vær. Men no skal eg begynne å stikke til gym om morganen for å jogge der. I mai-juni skal eg legge ut heile programmet, "frå under 2r kravet til 6r kravet på 3 månad". Einaste eg er skeptisk til, om eg greier 3k på 9m. Men, heldegvis eg har tid fram mot slutten av juni, så eg greier det, kanskje det kravet kommer til å ta litt lenger enn 3 månad, men eg når målet mitt;) No trener eg med 85kg i benk. Det meste eg har trent med, var like før eg slutta for 1.5 år siden, 97.5kg. Med så mye isolasjon som mulig seff. Har aldri maksa, ser ikkje poeng i det:) Eg måler 35/40cm rundt overarmen og 112cm rundt brøst. Så no veit du det meste om meg, som er relatert til trening. Om du har noe spm, spør i vei, eg har ikkje noe å skjule;) Eg hører gjerne kva du (alle andre her også) har oppnådd. Kor lenge dei har trent, kor effektivt det går, kor dei har fått tak i info, osv osv. Endret 13. mars 2012 av cefey Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Dessverre er det slik på nett at argumentene stort sett står for seg selv, med mindre du har et kjent navn. For min del er det hvertfall ganske uinteressant om det står personlig trener i signaturen, i forhold til om argumentet i seg selv er solid og/eller har gode kildehenvisninger. "Jeg trener x fordi det har funket for meg" o.l. er det eldste og dårligste argumentet på nettet, kanskje hadde jeg vært dobbelt så stor om jeg trente på andre måter? Når det gjelder fettforbrenning er det to leire: Brad Pilon, Martin Berkhan og gjengen: "Body has two states, feeding state and a fasting state" Når du spiser vil kroppen lagre fett fordi det kommer energi inn og den kan fylle lagrene. Når den faster bruker den av lagrene. Div. studier støtter denne teorien. Folk har blitt ripped på dette kostholdet. Nicol Nichoels, Olympiatoppen, "gamle skolen": "Kroppen begynner å forbrenne når den får mat inn, fordi den vet at det er "trygt"." Div. studier støtter denne teorien. Folk har blitt ripped på dette kostholdet. Det de fleste uansett er enige i for tiden(?) er at det er kalorier inn vs kalorier ut som teller, og måltidsfrekvens oftest har en mer psykisk påvirkning på kaloribalansen enn en "termodynamisk" påvirkning. (Jeg kaller det termodynamisk fordi kroppen bare kan overføre energi, akkurat som alt annet. Det fins intet sort kalorihull). Syns diskusjonen er interessant, og ønsker deg lykke til med sommerprosjektet ditt cefey! 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå