aomt Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Var ikke det at man ikke kunne endre på, slet bare med å skjønne nøyaktig hvordan det burde endres.. Men blir uansett ikke trening den neste uka nå på grunn av reise, så da kan jeg lese meg litt mer opp før jeg starter med ett nytt program. Edit: var ment til zeph Finn ut kva som fungere for deg. Eg digger å kjøre isolasjon. Om eg får i meg nokk protein, så kjører eg programmet ca 4-5 månader om gongen, så må eg bytte, siden huden bjynn å sprekke rundt skuldra/brøst og litt ned på biceps. Med andre ord, muskler vekser fortare enn huda rekk å strekke seg;) Så er det normalt sett mindre sjanser å skade seg med isolasjon, siden du tar litt lettare vekt og satser heller på teknikk. Prøv ut litt forskjellig og se kva som fungera for deg. Mange sei HIIT er best, andre sei HIIT er verst. Bottom line - prøv for deg selv;) Kjør noe i 4-6 uker. Om du får fantastisk resultat - stikk med det. Om du ikkje trivast med trening/får ikkje resultat - prøv noe anna;) Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hvordan tror dere dette programmet : http://scoobysworkshop.com/advanced-intermediate-workout-plan/ er for meg? har trent i 5 måneder. Trener 3 ganger med vekter i uka, 2 ganger kickboxing og 2 ganger turning. Har brukt større programmet før, og syns det gir greit resultat. Har brukt blandt annet dette: http://www.muscleandstrength.com/workouts/scrutiny-low-volume-high-intensity-workout-mass-strength.html et par måneder, og det funker greit. Tror dere dette blir for lite da? for jeg dreiv ikke med turning og kickboxing når jeg brukte det andre programmet. Kanskje dette er mer passende siden jeg beveger meg litt ekstra nå? Om meg: Er liten. 55 kilo, 173 cm. 16 år. Sorry hvis jeg formulerte det dårlig Lenke til kommentar
Corey Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hadde ikke tatt på noe som Scooby sier, med ildtang. 2 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Nesten så jeg vurdere å starte en treningslogg med halvmaraton som mål Kunne vært greit å hatt noen som "fulgte med" så motivasjonen ble opprettholdt 1 Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hadde ikke tatt på noe som Scooby sier, med ildtang. hææ? hvorfor ikke? virker som om han har veldig peiling ! ikke at jeg er den mest erfarne, men. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hadde ikke tatt på noe som Scooby sier, med ildtang. hææ? hvorfor ikke? virker som om han har veldig peiling ! ikke at jeg er den mest erfarne, men. Først og fremst, mye av det Scooby sier, baserer han på hva han mener. Fyren har bola, så hvis han har hatt god progresjon med dette programmet, så betyr ikke det at du vil det. Personlig har jeg fyren oppi halsen. Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er sant. Men hvordan i alle dager skal jeg finne et som passer perfekt for meg? er så jækla te vanskelig å finne noe ordentlig bra noe .. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er sant. Men hvordan i alle dager skal jeg finne et som passer perfekt for meg? er så jækla te vanskelig å finne noe ordentlig bra noe .. Tja, hva vil du oppnå? Bli sterkere eller få større volum? Lenke til kommentar
abreham103 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er sant. Men hvordan i alle dager skal jeg finne et som passer perfekt for meg? er så jækla te vanskelig å finne noe ordentlig bra noe .. Tja, hva vil du oppnå? Bli sterkere eller få større volum? Ettersom jeg kun er 55 kilo, hadde volum vært mest ønskelig. Lenke til kommentar
Grudgfees Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Slite med såre lår etter eg har jogget. Vil ein sykkel tights/shorts under joggebuksa hjelpe ? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Mener du gnagsår på innersiden av lårene? Lenke til kommentar
Grudgfees Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ikkje direkte gnagsår. Men blir friksjon når eg jogger og bli sår/øm og råd på lårene. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er sant. Men hvordan i alle dager skal jeg finne et som passer perfekt for meg? er så jækla te vanskelig å finne noe ordentlig bra noe .. Tja, hva vil du oppnå? Bli sterkere eller få større volum? Ettersom jeg kun er 55 kilo, hadde volum vært mest ønskelig. Vel da er vi i samme båt, ettersom jeg har vært en skinny person selv. Personlig har jeg hatt god erfaring med HST/2-splitt, og jeg fokuserer primært på volum, og sekundært på styrke. Du kan se opplegget og progresjonen min i min treningslogg (se signatur) Ellers er MAT et nøkkelord her. Etter jeg begynte med H-melk (2-3 liter hver dag) og PF Big Mass Strawberry (2-3 shakes hver dag), på siden av mitt vanlige kosthold, har jeg hatt volum-økning, vekt-økning og styrke-økning som jeg er veldig fornøyd med. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hvordan tror dere dette programmet : http://scoobysworkshop.com/advanced-intermediate-workout-plan/ er for meg? har trent i 5 måneder. Trener 3 ganger med vekter i uka, 2 ganger kickboxing og 2 ganger turning. Har brukt større programmet før, og syns det gir greit resultat. Har brukt blandt annet dette: http://www.muscleandstrength.com/workouts/scrutiny-low-volume-high-intensity-workout-mass-strength.html et par måneder, og det funker greit. Tror dere dette blir for lite da? for jeg dreiv ikke med turning og kickboxing når jeg brukte det andre programmet. Kanskje dette er mer passende siden jeg beveger meg litt ekstra nå? Om meg: Er liten. 55 kilo, 173 cm. 16 år. Sorry hvis jeg formulerte det dårlig Altså 6-12 og 8-30 reps?!... skjønner ikkje heilt opplegget. 4-6, 6-8 10-12 er jo greit... men når du har så pass stor avstand er nokså urimelig. Vil han at du skal kjøre så nært til 6 som mulig? Eller 12?! Også mangler treningen for bein, shrugs og forarma. Men om du er berre 16 og 55 kilo, ville eg anbefalt deg å kjøre kroppsvekts trening i 3-4 månad først. Kom deg opp i 30 push-ups og 10 pull-ups, samt få opp kardio/utholdenheit. (vis ikkje du har alt det der på plass allereie). Etter det, kan du forsiktig kjøre med vekter. Øv på teknikk først, ikkje bry deg så mye om kg. Be ein PT vise deg korleis du gjer øvelser riktig. Her er noen artikler som eg syns er ganske bra. http://www.bodybuilding.com/fun/5-expert-tips-for-teen-bodybuilding-success.htm http://www.bodybuilding.com/fun/6-teen-muscle-building-tips.htm Husk at du er berre 16 og har masse tid på å bygge kroppen. Ta deg tid og gjer det safe way;) Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ikkje direkte gnagsår. Men blir friksjon når eg jogger og bli sår/øm og råd på lårene. Det er enkelte boxere som kan være plagsomme med tanke på sår. Det er mulig at du kan springe med en form for sykkelshorts eller noe lignende. Dersom ikke det virker kan du prøve vaselin. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Nesten så jeg vurdere å starte en treningslogg med halvmaraton som mål Kunne vært greit å hatt noen som "fulgte med" så motivasjonen ble opprettholdt Do it. Jeg hadde fulgt med. Hvordan tror dere dette programmet : http://scoobysworkshop.com/advanced-intermediate-workout-plan/ er for meg? har trent i 5 måneder. Trener 3 ganger med vekter i uka, 2 ganger kickboxing og 2 ganger turning. Har brukt større programmet før, og syns det gir greit resultat. Har brukt blandt annet dette: http://www.muscleandstrength.com/workouts/scrutiny-low-volume-high-intensity-workout-mass-strength.html et par måneder, og det funker greit. Tror dere dette blir for lite da? for jeg dreiv ikke med turning og kickboxing når jeg brukte det andre programmet. Kanskje dette er mer passende siden jeg beveger meg litt ekstra nå? Om meg: Er liten. 55 kilo, 173 cm. 16 år. Sorry hvis jeg formulerte det dårlig Altså 6-12 og 8-30 reps?!... skjønner ikkje heilt opplegget. 4-6, 6-8 10-12 er jo greit... men når du har så pass stor avstand er nokså urimelig. Vil han at du skal kjøre så nært til 6 som mulig? Eller 12?! Også mangler treningen for bein, shrugs og forarma. Men om du er berre 16 og 55 kilo, ville eg anbefalt deg å kjøre kroppsvekts trening i 3-4 månad først. Kom deg opp i 30 push-ups og 10 pull-ups, samt få opp kardio/utholdenheit. (vis ikkje du har alt det der på plass allereie). Etter det, kan du forsiktig kjøre med vekter. Øv på teknikk først, ikkje bry deg så mye om kg. Be ein PT vise deg korleis du gjer øvelser riktig. Her er noen artikler som eg syns er ganske bra. http://www.bodybuilding.com/fun/5-expert-tips-for-teen-bodybuilding-success.htm http://www.bodybuilding.com/fun/6-teen-muscle-building-tips.htm Husk at du er berre 16 og har masse tid på å bygge kroppen. Ta deg tid og gjer det safe way;) Dette med kroppsvektsøvelser har vi diskutert før. Ikke at du var så voldsomt overbevisende den gang. Ei heller nå. De som sier knebøy er veldig teknisk har ikke prøvd seg på rykk eller støt. Kanskje derfor jeg liker knebøy; Siden det er det eneste jeg får til med god teknikk. Hvis du refererer til min kommentar, så spør jeg deg; hvor mange ser du prøver seg på vektløftingøvelser på 3T/Elixia/etc? Jeg refererer ikke nødvendigvis til din kommentar. Uansett: alt for få. Det er fantastiske øvelser for alle som ønsker å trene. Uansett om målet er styrke eller volum. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Dette med kroppsvektsøvelser har vi diskutert før. Ikke at du var så voldsomt overbevisende den gang. Ei heller nå. Det har vi. Kevlar kom med noen bra kilder, der det sto: ja, bjynn forskitig med kroppsvekts eller veldig lette vekter, det er trygt så lenge du gjer det forsiktig og med profesjonell hjelp:) Det sa eg aldri noe imot heller. Berre at det er ytterst få ungdom som he råa te PT-hjelp;) Men for all del, om abreham103 har råa te PT, så sei eg "kjør på"! PS: dei linker eg kom med, sei vel også det same? Bjynn forsiktig og skaff PT? Skrevet av noen som virkeleg har peiling;) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Nei... Til å "bjynne" med skrev du at om man var 16 så skulle man ikke trene styrke i det hele tatt... 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Og du har helt rett i at du kommer med linker, for kilde til noen vitenskapelig studie er det langt i fra. Bodybuilding.com... :!: BB.com er eid av de største aktørene innenfor kosttilskudd i USA, de vil skrive hva fan som helst for å selge mer. Det som kommer frem når de skriver om at fjortiser bør ha pt er en DISCLAIMER, helt vanlig i USA. Vi bor i Norge... Du nevnte at programmet til Scooby ikke inneholder noe for shrugs eller forarmer, når du samtidig linker til noe du syns er bra som ganske klart sier: Stick to compuound movements.... Endret 11. mars 2012 av Doofenschmitz 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Noen kjappe tips til knebøy da? mtp teknikk. Har en familie med veeldig dårlige rygger, og i en alder av 16 sliter jeg med smerter i korsryggen, som nå har vart i over en måned. Så teknikk er veldig sentralt her for at jeg i det hele tatt skal kunne gjøre den. Selvom jeg må ta det veeldig lett Pass på spennet ditt under løftet. Du burde også begynne å tøye. Slet selv litt med korsryggen under knebøy før, men etter jeg begynte å tøye så har det ikke vært noe problem. De som sier knebøy er veldig teknisk har ikke prøvd seg på rykk eller støt. Kanskje derfor jeg liker knebøy; Siden det er det eneste jeg får til med god teknikk. Tøye korsrygg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå