mollasund Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Bah.. Kjenner jeg sliter å holde meg vekke fra alkoholen, men jeg må vell få lov å nyte mine ungdomsår. Kan jeg ikke se på fylledager som en "cheat day"? Altså, godta et par fylledager per måned hvis jeg lever sunt ellers og ikke faller ut av rutinene mine. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Kan jeg ikke se på fylledager som en "cheat day"? Det er helheten som teller. At du drikker deg full en gang i blant gjør ingenting. Om du drikker deg full tre ganger i uka hver uke, er det ikke like gunstig. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hvordan løper man riktig på tredemøller? skal man gå først og så begynne å løpe eller? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Bah.. Kjenner jeg sliter å holde meg vekke fra alkoholen, men jeg må vell få lov å nyte mine ungdomsår. Kan jeg ikke se på fylledager som en "cheat day"? Altså, godta et par fylledager per måned hvis jeg lever sunt ellers og ikke faller ut av rutinene mine. Er da ikke noe galt i å skeie ut av og til. Jeg drikker meg god og full et par - tre ganger i måneden og tuller til PF med x antall øl og en burger/kebabab midt i fasteperioden hver gang jeg er på byen. Jeg gjør det med god samvittighet. Om man vil være kostholdsnazi og holde seg borte alt som er godt og morsomt, vær så god, men det går helt fint an å opprettholde en lav fettprosent og ha gode økninger selv om man skeier ut nå og da. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Nede i under 14% fett Var på 18% i januar. Har vist ikke gått ned i muskler heller ifølge dagens måling. Har gått opp fra 67kg til 68kg muskler, noe som jeg tar med en klype salt. Men da har jeg hvertfall ikke tapt meg så mye i masse som jeg var redd for! Så da må jeg gjøre noe riktig Endret 10. mars 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Siden du tydeligvis vet alt om dette D00f3n5chm1t5 (edit: ikke ment på en veldig krass måte, men har sett at du er aktiv i denne delen av forumet), mener du at man skal ta ta 5x5 knebøy og 5x5 markløft, bruke en annen kombinasjon eller 5x5 knebøy og 1x5 markløft? Spørs hvor tungt du trener. Det er to øvelser som tar veldig mye energi. Mange [citation needed] mener at det ikke er gunstig å kjøre tungt i begge øvelsene på samme dag, og kjører en lett/tung-syklus. Så en lett/tung syklus vil da si at man tar f.eks. 5x5 knebøy og 2x5 markløft en dag og så motsatt neste gang? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hvordan løper man riktig på tredemøller? skal man gå først og så begynne å løpe eller? Du varmer opp på samme måte som du vanligvis ville gjort. Jeg går til treningsenteret mitt, ca. 15 minutters gåing i slakmotbakke så jeg begynner bare med litt lett løping i ca. 8-10 minutter før jeg starter selve treningen. Du kan godt gå litt i et par minutter bare for å få litt varme i bena. Lenke til kommentar
Populært innlegg joakimz Skrevet 10. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) LØRDAG 10.3.2012 STYRKELØFT STEVNE - MITT FØRSTE! BRUMUNDDAL ATLETKLUBB. INFO: KROPPSVEKT: 82,6KG LITT UNDER 190 HØY. UNGDOM 17ÅR. KNEBØY. FØRSTE LØFT: 115KG GODKJENT 3-0 (PERS FOR GODKJENT) ANDRE LØFT: 122,5KG GODKJENT 3-0 (+PERS 7,5KG) SISTE LØFT: 130KG IKKE GODKJENT 0-3 (FAILA HER) BENKPRESS. FØRSTE LØFT: 75KG GODKJENT 3-0 ANDRE LØFT: 85KG GODKJENT 3-0 (PERS PÅ 2,5KG + PERS FOR GODKJENT) SISTE LØFT: 90KG GODKJENT 3-0 ( PERS PÅ 7,5KG) MARKLØFT. FØRSTE LØFT: 135KG (PERS FOR GODKJENT) ANDRE LØFT: 145KG (PERS 10KG) SISTE LØFT: 152,5KG (PERS PÅ 17,5KG) KOMMENTAR: Strålende fornøyd, gikk bedre en forventet! endte opp med mange perser. Endte opp med en total på 365KG som blir 37,5KG i pers på 3 måner. Sliten! Video: EDIT: JA UTEN UTSTYR! Endret 10. mars 2012 av joakimz 10 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Siden du tydeligvis vet alt om dette D00f3n5chm1t5 (edit: ikke ment på en veldig krass måte, men har sett at du er aktiv i denne delen av forumet), mener du at man skal ta ta 5x5 knebøy og 5x5 markløft, bruke en annen kombinasjon eller 5x5 knebøy og 1x5 markløft? Spørs hvor tungt du trener. Det er to øvelser som tar veldig mye energi. Mange [citation needed] mener at det ikke er gunstig å kjøre tungt i begge øvelsene på samme dag, og kjører en lett/tung-syklus. Så en lett/tung syklus vil da si at man tar f.eks. 5x5 knebøy og 2x5 markløft en dag og så motsatt neste gang? Er det VIKTIG å gjøre det så vanskelig? Å blande inn sykluser o.l. er bare med på å tulle ting til... Hør her, 5x5 er satt på dette viset... A: bøy5x5, benk5x5, roing5x5B: bøy5x5, mark1x5, militærpress5x5 Jeg mener det er et dustete oppsett og at det burde være slik... A: bøy5x5, benk5x5, roing5x5, dips5x5B: mark5x5, militærpress5x5, chinups5x5 Selv trener jeg med tunge baseøvelser først i økta, og det blir som regel bare en øvelse. Så lettere baseøvelser som chins, dips o.s.v. Det ENESTE jeg isolerer er triceps, og jeg trener da liggende triceps extensions siden denne er en flerleddsøvelse. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Eg ser ikkje problemet med å endre litt på standardprogram sjølv. Kroppen er ikkje så programmert at eit program som SS og 5x5 kun fungerer om du følgjer det slavisk. Det finnes eit hav av program der ute som folk har brukt og fått resultat med. Så lenge du har ein fornuftig fordeling på øvingar til heile kroppen og får progresjon så er det bra greier. 3 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 EDIT: JA UTEN UTSTYR! Godt jobba! Fortsetter du sånn kommer du til å bli et monster. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) Var ikke det at man ikke kunne endre på, slet bare med å skjønne nøyaktig hvordan det burde endres.. Men blir uansett ikke trening den neste uka nå på grunn av reise, så da kan jeg lese meg litt mer opp før jeg starter med ett nytt program. Edit: var ment til zeph Endret 10. mars 2012 av ChristianL Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Eg ser ikkje problemet med å endre litt på standardprogram sjølv. Kroppen er ikkje så programmert at eit program som SS og 5x5 kun fungerer om du følgjer det slavisk. Det finnes eit hav av program der ute som folk har brukt og fått resultat med. Så lenge du har ein fornuftig fordeling på øvingar til heile kroppen og får progresjon så er det bra greier. This... Jeg ble så lei av bare bøy at jeg fikk lyst å rive sund racket med hendene når jeg så det da jeg begynte å trene etter 5x5 prinsipper. Det ga næring til å virkelig bli SINT, og dra mer og mer vekt i mark. Det er nå blitt sånn at bøy er en øvelse jeg må motivere meg til å kjøre, jeg HATER knebøy enda... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Var ikke det at man ikke kunne endre på, slet bare med å skjønne nøyaktig hvordan det burde endres.. Men blir uansett ikke trening den neste uka nå på grunn av reise, så da kan jeg lese meg litt mer opp før jeg starter med ett nytt program. Edit: var ment til zeph Uansett hvem du adresserte innlegget til kan det være en god ide å ikke fikse noe som ikke er ødelagt. Det originale 5x5 programmet er ikke noe feil med, men for mye knebøy kan ta motivasjonen fra hvem som helst. Det er derfor jeg mener at bøy skal byttes ut med mark på enten a eller b økta... Håper du ble litt klokere av det vi har skrevet og lykke til Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Uansett hvem du adresserte innlegget til kan det være en god ide å ikke fikse noe som ikke er ødelagt. Det originale 5x5 programmet er ikke noe feil med, men for mye knebøy kan ta motivasjonen fra hvem som helst. Det er derfor jeg mener at bøy skal byttes ut med mark på enten a eller b økta... Håper du ble litt klokere av det vi har skrevet og lykke til siste svarene var fantastiske, takk! Men da tar jeg nok utgangspunkt i SL5x5, gjør litt om på mark/bøy-forholdet så blir det sikkert bra (snakker med pappa som er tidlige PT hvis jeg lurer på noe mer ). Føler virkelig det er på tide å ta treninga litt mer seriøst enn jeg har gjort det siste året.. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 EDIT: JA UTEN UTSTYR! Godt jobba! Fortsetter du sånn kommer du til å bli et monster. Takk! Men etterhvert så kommer jeg nok til og trene med drakt Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 *snip* Bra jobba! Bra løft til at du bare er 17 år! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Effect of caffeine on RPE and perceptions of pain, arousal, and pleasure/displeasure during a cycling time trial in endurance trained and active men. Kaffe får ein til å yte meir på kardio. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jøss, skjønner ikke hvorfor enkelte misliker knebøy så grovt. Jeg synes personlig det er høydepunktet med hele treningen. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kanskje fordi det er topp 2 tyngste øvelser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå