Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hva er greia med å drikke Red bull/Kaffe før trening? Har merket at en del folk slenger det i seg på vei til trening og på treningstudioet. Pleier ofte å ligge et par Red buller og Kaffe kopper i søppla på treningssenteret. Trodde man bare fikk et kort sukker kick av sånt?

Bånsker selv en sukkerfri RedBull midt i økta, føles som om man starter økta på nytt igjen og holder til å gi nok energi ut økta...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte pull ups med bredt og smalt grep, samt chins i går, men jeg kjenner det nesten ikke i ryggen/lats. Har jeg feil teknikk?

Edit: Jeg kjenner det i motsetning veldig godt i biceps og triceps.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Kjørte pull ups med bredt og smalt grep, samt chins i går, men jeg kjenner det nesten ikke i ryggen/lats. Har jeg feil teknikk?

Hva hvis du prøver å "dra gjennom albuen" istedenfor å dra for å kontrahere biceps? Akkurat som i stående stangeroing, der man (iallfall jeg) drar gjennom albuen for å ikke aktivere biceps like mye.

At du kjenner det i triceps synes jeg er spesielt..

Lenke til kommentar

Kanskje det..

Prøv og løft mer med ryggen og ikke dra med biceps, Klem skuldrene godt ned og tilbake i toppen. Og ha blikket rett opp en skrått. Prøv også og kjør litt sakte ned.

Lenke til kommentar

Gå over til "nedtrekk" maskin og kjør der med lettare vekt (30-50kg skal holde).

Konsentrer deg om ryggen. Tenk på rygge, dra med ryggen!

Når du er klar til øvelse og har bra grep om stanga, så prøv å bjynne å dra med skuldra/rygg. Ditt første bevegelse skal vere å senke ned skuldra. Så fortsetter du bevegelsen, ved bruk av rygg/lats. Prøv å bruke biceps så lite som mulig. Når du fer inn skikkeleg teknikk, bjynn å øke vekta.

Lenke til kommentar

Gå over til "nedtrekk" maskin og kjør der med lettare vekt (30-50kg skal holde).

Konsentrer deg om ryggen. Tenk på rygge, dra med ryggen!

Når du er klar til øvelse og har bra grep om stanga, så prøv å bjynne å dra med skuldra/rygg. Ditt første bevegelse skal vere å senke ned skuldra. Så fortsetter du bevegelsen, ved bruk av rygg/lats. Prøv å bruke biceps så lite som mulig. Når du fer inn skikkeleg teknikk, bjynn å øke vekta.

1. Hvorfor skal han bruke nedtrekk? For det første er negative reps minst like bra, hvis ikke bedre, for det andre trenger han ikke bruke nedtrekk.

2. Hvordan vet du hvor mye vekt som "skal holde" for han? Du vet ikke om han er en tynn spjæling på 40 kg eller et monster på 120 kg som ikke kan chins-teknikk fordi han ikke har trent det før.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...