Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ladet opp med havregrøt, nå skal jeg trene.

Har tenkt på en ting. Nå som samfunnet er så opptatt av trening og kosthold, tror dere at "mannen i gata" vet FOR MYE? Altså, blir det for mye detaljstyring? Trenger den gjengse mosjonist å vite alle de små tingene som står i blader, aviser og på nett?

For meg er det naturlig at f. eks vi som skriver her inne vet, for vi er kanskje over gjennomsnittlig interessert. Har bare inntrykket av at folk nå velger mellom milioner av ting de har lest og hørt, og blir rett og slett forvirra.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at man "vet for mye", men at folk flest mangler kritisk sans, og ikke har nok basiskunnskaper til å se hva som er viktig og ikke viktig. Det er ikke det at man vet for mye småting, men forholdet små ting:store ting. Det er for mange saker om rare enkeltstudier, spesielle treningsprogrammer, enkeltmatvarer som er sunne/usunne og lignende, og for lite om det som utgjør 70-80% av resultatet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fekk mine Tommy Kono knevarmar i dag.

Bestilte direkte frå nettsida til leverandøren: Tommykono.com

Leveringstid var 12 dagar frå eg bestilte. Fekk leveringsbekreftelse dagen etter at eg bestilte.

Betalte med PayPal der eg og skreiv som kommentar om dei kunne merke pakken med $30 for å unngå moms.

Det gjekk heilt fint, pakken var merkar $20.

Kjøpte størrelse Medium som passa perfekt til meg (186cm, 80kg). Dei er ganske stramme og sit særs godt på knea. Kjennes veldig bra å løfte med dei.

Betalte 277,-.kroner ved kjøp pluss $8 som dei ville ha gjennom PayPal for litt høgare fraktpris. Standardprisen tar sikkert ikkje hensyn til levering over heile verda.

Kan absolutt anbefale både knevarmarane og å kjøpe på tommykono.com! :thumbsup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det å trene hele kroppen én gang pr uke? Tenker det kan by på utfordringer mtp øvelser, lengde på treningen osv? Vurderer dette da jeg vil øke fokuset på kondisjonstrening, som jeg brenner mer for nå. Har egentlig blitt litt lei styrketrening og til dels kondisjonstrening inne på studio(selvom jeg fortsatt vil sykle en del inne fremover mot våren/når det blir bart på veiene). Er så mye mer motiverende å ta seg en løpetur ute.

Lenke til kommentar

Takk til den som nevnte pastasalat/kyllingsalat på forrige side, nyter den beste lunsjen jeg har hatt på lenge! La også til et kokt egg og en klatt majones etter bildet ble tatt.

Så bra! Vet ikke om du brukte den, men jeg synes olja fetaosten ligger i med chili gjør seg veldig godt som saus.

Jeg har funnet en stokk på senteret! Nå kan jeg endelig gjøre shoulder dislocations :new_woot:

Lenke til kommentar

Trene hele kroppen kan være ganske enkelt, med mindre du legger til to-tre isolasjonsøvelser for hver kroppsdel, da tar det plutselig uhorvelig mye tid :p

Er ikke snakk om å 'isolere hele kroppen'. Har ikke spesielt lyst til å være på treningsstudioet halve dagen. Ønsker mest fokus på bein, og deretter overkropp. Kommer vel langt med knebøy, benkpress, chins og stående roing? I tillegg til diverse plankevarianter? Er vel kanskje et par øvelser til jeg bør ha med?

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner å få en form for betennelse under det ene fotbladet :hmm:. Gjør sykt vondt når jeg legger vekt på foten og alt dette skjedde helt ut av det blå mens jeg satt stille

Har samme greia selv. Mulig det har kommet av mye bein-trening. Men, i will survive! Har vært sykt plattfot hele livet, så jeg er vandt med smerte i fotbladene! :cool:

Er faktisk erklært "ikke strittsdyktig" på grunn av det! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...