Zeph Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Fekk 2x denne i posten i dag. 2000 IU er egentleg maksgrensa her i landet, men den gjekk fint gjennom tollen. £21 for to stykk, inkludert frakt, under momsgrensa. Gjekk 10 dagar frå eg bestilte til den var i postkassen. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Bestilte Jack3d for litt over en uke siden, håper den går like greit gjennom tollen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Fekk 2x denne i posten i dag. 2000 IU er egentleg maksgrensa her i landet, men den gjekk fint gjennom tollen. £21 for to stykk, inkludert frakt, under momsgrensa. Gjekk 10 dagar frå eg bestilte til den var i postkassen. Hvor bestilte du? Bestilte Jack3d for litt over en uke siden, håper den går like greit gjennom tollen. Og hvor bestilte DU? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Hvor bestilte du? BigVits: http://bigvits.co.uk/product.asp?pid=130&cid=239&tid=&bid= Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Leste litt på pakka til gaineren min nå, og der står det at to toppa scoops gir ca 1250 kcal, kan dette stemme ??? Når jeg har i meg to slike, utblanda med H-melk om dagen, er jeg jo allerede oppe i 3000 kcal... Da må du ha gigantiske scoops. Det tilsvarer ca. 70 g rent fett per scoop. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Og hvor bestilte DU? Iherb.com. Kom på under 200 kroner, så havna under momsgrensa. Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Leste nettopp et par artikler og en bok om fasting. Her mener de værtfall at du kan beholde all din muskelmasse ved å ligge i ukentlig kaloriunderskudd, og i beste fall faktisk gå opp litt i muskelmasse. kilde: Eat STOP Eat, bok om periodisk fasting. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Med eit moderator underskot, nok protein og styrketrening går eg ut frå at det bør gå greit for dei fleste å bli kvitt feitt utan at det går ut over muskelmassen. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Om jeg bestiller en 4-pakning med Big mass pulver altså 12kg. Er det nødvendig å ta 2-3 shaker hver dag? Isåfall varer jo de 4 bøttene bare i 48dager, med 125g pulver per shake. Jeg har null peiling på slik, derfor jeg spør. Og hvilke tidspunkt passer det best å ta en shake? Har forstått at å ta rett etter trening er nødvendig ihvertfall. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Du trenger jo ikke 125g pulver per shake. Du blander dem vel i 3-5dl melk, og bruker så mye pulver som du selv synes gir en god konsistens. Videre kan en shake være fin rett etter trening sammen med en banan f.eks. Utenom dette bruker jeg shaker for å få i meg ekstra kalorier. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Du trenger jo ikke 125g pulver per shake. Du blander dem vel i 3-5dl melk, og bruker så mye pulver som du selv synes gir en god konsistens. Videre kan en shake være fin rett etter trening sammen med en banan f.eks. Utenom dette bruker jeg shaker for å få i meg ekstra kalorier. Så f.eks en shake om dagen burde gå bra da? Shake etter trening på treningsdager og en shake til frokost på dager jeg ikke trener. Forresten når man måler opp pulver hva bruker man da? Må jeg måle det opp med en vekt? Beklager om det var et dumt spørsmål men jeg er helt fersk på alt av kosttilskudd. Edit: Og hvordan gjør dere det for å få i dere shaken rett etter trening? Endret 21. februar 2012 av TurboLax Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Turbolax du må se til helvete og lære deg helt grunnleggende ernæring før du propper i deg tilskudd. Det er helt skremmende at du faktisk vurderer å ta 3 gainere om dagen uten å ane hva dette innebærer. 6 Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Dritsjuken fra helvete er helt sikkert! Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Turbolax du må se til helvete og lære deg helt grunnleggende ernæring før du propper i deg tilskudd. Det er helt skremmende at du faktisk vurderer å ta 3 gainere om dagen uten å ane hva dette innebærer. Synes at 2-3 shaker om dagen hørtes mye ut, det var derfor jeg kom hit å spurte. Sto på proteinfabrikken's nettside at man skulle ta 2-3 shaker om dagen med 125g pulver og 4-5dl melk/vann. Plages virkelig med å nå behovet for protein og kcal hver dag så det var derfor jeg tenkte å begynne med en gainer. Om noen har andre eller bedre forslag, eventuelt noe jeg burde lese så hadde det vært fint om dere kunne si ifra . Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Så f.eks en shake om dagen burde gå bra da? Shake etter trening på treningsdager og en shake til frokost på dager jeg ikke trener. Forresten når man måler opp pulver hva bruker man da? Må jeg måle det opp med en vekt? Beklager om det var et dumt spørsmål men jeg er helt fersk på alt av kosttilskudd. Edit: Og hvordan gjør dere det for å få i dere shaken rett etter trening? Som Arild Haugen sier; Gainer er noe dritt. Gainer er som alle andre tilskudd, nemlig et tilskudd. Det skal benyttes av personer som absolutt ikke klarer å få i seg nok kalorier i løpet av en dag, det er ikke noe du skal erstatte dine normale måltider med, men gjerne bruke som et mellommåltid for å få opp kaloriinntaket ditt en viss dag. Mangler du si 1000 kcal, og absolutt ikke klarer å få de gjenværende kaloriene igjennom mat, tar du en gainer. Og gainer er heller ingen magisk drikk du drikker for å bli stor, det er et kalori- og proteinrikt tilskudd som ikke gir deg mer resultater enn kylling og ris ville gjort. Dersom du skal ta en shake etter trening, tar du med pulver i en shaker og fyller med vann. Eventuelt kan du ta med en melk, så kan du spør betjeningen på senteret om de kan ha den i kjøleskapet, eller bare drikke den varm. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Det er mange her som kjøper 750g gainer , så sier de at den går tom så fort... Jeg er ikke helt sikker på hva de forventer eller hvor jeg skal begyne Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg bruker gainer kun for å få i det jeg ikke klarer på maten. Kvalmende som faen .. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Tips til kalori og proteinrik mat da som ikke blir så mye dyrere enn gainer i forhold til nærings innhold da? Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 En venn av meg sier at man ikke skal tøye etter trening fordi det bare fucker allerede slitte muskler, og garderer seg med "olympiatoppen sier det". Jeg er blitt anbefalt tøyeøvelser både før og etter trening (for bevegelighet) her. Motargumenter? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 21. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2012 Når vi først er inne på tøye øvelser, har dere noen å anbefale? Vet ikke om noen øvelser for å tøye skuldre, øvre del av ryggen og nedre del av ryggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå