Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker å fjerne knebøy fra Stronglifts 5x5 den ene dagen. Føler jeg får alt for store lår av å squatte 3 ganger i uken, og ha markløft 1-2 ganger i tillegg.

 

Du får ikke gedigne lår av 5x5 på en stund..

Men uansett, hva er ulempen med store lår? Bare lurer..

 

Ulempen er at det brått blir et helvete å finne bukser... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Begynte å trene for tre uker siden, trener SL5x5 tre dager i uken, og cardio tre dager i uken.

 

Ligger på rundt 16-18% BF, vil ned til hvertfall 10% før sommeren.

 

Hvis jeg kjører tre måltid per dag (sunne måltid såklart) + proteinshakes, er det sannsynlig at jeg kommer til å slite med treningen da (regner med det blir ca 1500 kcal per dag den første mnd hvertfall)?

Endret av Dainah
Lenke til kommentar

Proteinshakes og hvor mange måltid du spiser har ikke noe å si på fettforbrenningen. Jeg har sagt det til deg hundre ganger, 1500 kcal er for lite. Finn en kalkulator som regner ut hvor mye energi kroppen din bruker i løpet av en dag, så tar du bort 500 kalorier fra dette. Da vil du gå ned i vekt.

 

ellers kan du prøve periodisk faste, da vil du miste minimalt(ingenting) muskler, men samtidig gå ned i fettprosent.

Lenke til kommentar

Leste litt på pakka til gaineren min nå, og der står det at to toppa scoops gir ca 1250 kcal, kan dette stemme ??? Når jeg har i meg to slike, utblanda med H-melk om dagen, er jeg jo allerede oppe i 3000 kcal...

Det står ikke i kilojoule, da? Det hørtes voldsomt mye ut til å være rundt 20g pulver (standarden?).

 

Ja. Du vil miste muskelmasse når du går ned i vekt. For å gjøre tapet minst mulig må du både sørge for å få i deg nok protein, og trene styrke. Det er mulig å gå bed i vekt uten å miste muskler, men det er vanskelig.

Gått ned i vekt og økt i styrke, fuck yeah. Periodisk faste.

Lenke til kommentar

WORD ON BCAA... :mrgreen:

 

Spørsmål ang. BCAA. Jeg spiser etter PF-ish, ikke helt Leangains enda, men det kommer. Har alltid vært frokostdude, men føler ikke at jeg savner det etter et par uker på PF. Kommer til å gå mer og mer over mot tilnærmet Leangains etterhvert.

 

Spørsmål, ja. Jeg har stort sett spisevindu fra 12-20, og det funker greit på hverdager, men omtrent annenhver lørdag jobber jeg. Står opp 0600, og sykler fra sentrum og over Prestvannet og ned til Posten før jeg drar ut på rute sånn i 09-10-tiden. Burde jeg innta BCAA allerede etter jeg er ferdig med sykkelturen frem til jeg bryter fasten i 12-tiden?

Jeg ville tatt BCAA før den turen, det er stramme oppoverbakker hele veien til Prestvannet så det blir ganske intenst om man ikke daffer seg oppover. 2 scoops før og 1 scoop umiddelbart etterpå. Eventuelt bare lage en shake og drikke 2/3 før og resten etterpå :p

 

Ja. Du vil miste muskelmasse når du går ned i vekt. For å gjøre tapet minst mulig må du både sørge for å få i deg nok protein, og trene styrke. Det er mulig å gå bed i vekt uten å miste muskler, men det er vanskelig.

Hehehehe.... :!:

 

Sålenge man får i seg nok proteiner hver dag, er det fare for å miste muskelmasse om man spiser lite for å gå ned i fettprosent?

Nei, så lenge du inntar NOK proteiner mister du IKKE muskelmasse... :thumbup:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hvordan ser denne to splitten ut? :hmm:

 

Dag 1 og 4

Knebøy 3x5

Benkpress 5x5

Flyes/skrå manualpress 3x8

Militærpress 5x5

JM press 3x8

 

Dag 2 og 5

Markløft 5x5

Stående roing 3x8

Pullups/Chins 3xFull

Bicepscurl 3x8

Varianter av planke

 

:)

Endret av stenja
Lenke til kommentar

"Ingen muskelsvinn om du spiser nok proteiner :thumbup:" trodde jeg var sarkasme Doof?

Man vil seff miste LITT, men inntar man nok proteiner er det minutiøse mengder vi snakker om... Det er ikke som om man mister 2kg muskelmasse på et par måneder... Vi snakker mer om 2-300 gram over nevnte periode...

 

Sånn, nå har alle som SKAL ha ting HELT RETT fått det som de vil.

Hva er det med folk, kan de ikke forstå at "det e de store tinga som gjelde..."

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Nybegynnere bør kanskje få høre at det også er veldig viktig å trene styrke i perioden med underskudd :)

 

Det var ikke meningen å være kverulant, jeg gikk bare utifra at personen som spurte om høyt proteininntak var helt grønn, og kanskje trodde at man kan sitte i senga og spise kylling i en måned og beholde det som er av muskler..

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...