Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å fjerne knebøy fra Stronglifts 5x5 den ene dagen. Føler jeg får alt for store lår av å squatte 3 ganger i uken, og ha markløft 1-2 ganger i tillegg.

 

Noen øvelse jeg kan legge til slik jeg får like mange øvelser hver trening?

A:

5x5 Knebøy

5x5 Benkpress

5x5 Barbell Rows

3xMAX Dips

 

B:

5x5 Markløft

5x5 Militærpress

5x5 ....?

3xMAX Chins

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker å fjerne knebøy fra Stronglifts 5x5 den ene dagen. Føler jeg får alt for store lår av å squatte 3 ganger i uken, og ha markløft 1-2 ganger i tillegg.

 

Du får ikke gedigne lår av 5x5 på en stund..

Men uansett, hva er ulempen med store lår? Bare lurer..

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

WORD ON BCAA... :mrgreen:

 

Spørsmål ang. BCAA. Jeg spiser etter PF-ish, ikke helt Leangains enda, men det kommer. Har alltid vært frokostdude, men føler ikke at jeg savner det etter et par uker på PF. Kommer til å gå mer og mer over mot tilnærmet Leangains etterhvert.

 

Spørsmål, ja. Jeg har stort sett spisevindu fra 12-20, og det funker greit på hverdager, men omtrent annenhver lørdag jobber jeg. Står opp 0600, og sykler fra sentrum og over Prestvannet og ned til Posten før jeg drar ut på rute sånn i 09-10-tiden. Burde jeg innta BCAA allerede etter jeg er ferdig med sykkelturen frem til jeg bryter fasten i 12-tiden?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke direkte mageproblem med gainern men blir jævli kvalm i etterkant ... Går over fort.

 

Hvor lenge har du gått på gainer da ? På min pose står det at det kan være lurt og halvere mengden pulver de(n) første uka(ne) .. Jeg blei og jævla kvalm i en liten time, så gikk jeg ned i pulvermengde i 2 uker, og nå går det fint :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker å fjerne knebøy fra Stronglifts 5x5 den ene dagen.

Programmet baserer seg rundt knebøy og du ønsker å fjerne øvelsen fra den ene dagen?

 

Nok broscience - følg programmet eller gjør noe helt annet.

 

Dessuten så tviler jeg på at knebøyen kommer til å gjøre det vanskelig for deg å få på deg buksene i nærmeste fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål, ja. Jeg har stort sett spisevindu fra 12-20, og det funker greit på hverdager, men omtrent annenhver lørdag jobber jeg. Står opp 0600, og sykler fra sentrum og over Prestvannet og ned til Posten før jeg drar ut på rute sånn i 09-10-tiden. Burde jeg innta BCAA allerede etter jeg er ferdig med sykkelturen frem til jeg bryter fasten i 12-tiden?

Med mindre det er ein lang og veldig intens sykkeltur så er det ikkje behov for BCAA. Det er mest for tung styrketrening eller tungt fysisk arbeid.

 

Jeg tenker å fjerne knebøy fra Stronglifts 5x5 den ene dagen. Føler jeg får alt for store lår av å squatte 3 ganger i uken, og ha markløft 1-2 ganger i tillegg.

Du har jo allereie 5x5 markløft den dagen. I 5x5-programmet er det 5x5 knebøy ein dag og 5x5 knebøy pluss 1x5 markløft den andre.

 

Med 5x5 markløft er det ikkje behov for meir.

 

Eg kjører sjølv annakvar dag knebøy og markløft, der eg byter på toppsett 1x5 og 5x5 på markløft.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke direkte mageproblem med gainern men blir jævli kvalm i etterkant ... Går over fort.

 

Hvor lenge har du gått på gainer da ? På min pose står det at det kan være lurt og halvere mengden pulver de(n) første uka(ne) .. Jeg blei og jævla kvalm i en liten time, så gikk jeg ned i pulvermengde i 2 uker, og nå går det fint :)

Hvilken gainer bruker dere? Noe dere vil anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke mett gjennom skoledagen på nøtter, frukt og en shake da.

 

Ahh, noen som har tips til skolemat? Tåler ikke brød og er dritt lei kylling og ris/pasta.

 

Havregryn.

Biff.

Havregryn er ikke aktuelt som skolemat og biff... Vel moren min går på trygd :!:

 

En proteinshake gjør deg veldig mett =)

Biff var halvveis spøk, men det går an av og til.. =)

Havregryn er vel fint som skolemat, det, vel? 150g + 500g helmelk + et par ss olivenolje + proteinpulver er over 1000kcal.

Ikke så veldig mye protein, men gjør deg mett, og er maange kcal i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...