Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner med periodisk faste, leangains, den 1. Mars. Har satt opp kostholdsplan og alt nå, venter bare på 1. mars nå!

Kjører 20%+ kalorier på treningsdager med lite fett og mye karbs, og 20%- kalorier på treningsfri med mye fett og lite karbs. Mye proteiner begge dagene.

Noen innspill? Og er det noen anbefalte treningsmetoder å benytte seg av mens du er på periodisk faste, eller kan jeg bare fortsette med stronglifts?

Lenke til kommentar

Begynner med periodisk faste, leangains, den 1. Mars. Har satt opp kostholdsplan og alt nå, venter bare på 1. mars nå!

Kjører 20%+ kalorier på treningsdager med lite fett og mye karbs, og 20%- kalorier på treningsfri med mye fett og lite karbs. Mye proteiner begge dagene.

Noen innspill? Og er det noen anbefalte treningsmetoder å benytte seg av mens du er på periodisk faste, eller kan jeg bare fortsette med stronglifts?

Høres fint ut det. Fortsett med stronglifts.

 

Fikk tilsendt smaksprøver fra Norkost: Activate Elite Gold Mocca. Blandet det ut i helmelk og det smakte helt greit. Synes faktisk MyoProtein smaker bedre (Banner i kirken vil noen(Kevlar) si). Prisen er ikke like stiv, så jeg lurer på om jeg skal gå over til denne etter jeg har tømt Myo-bøtta.

Lenke til kommentar

WORD ON BCAA... :mrgreen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=-7hyuZ4ONRw&feature=plcp&context=C360ecccUDOEgsToPDskLtemz3MPwd120qDsPzJDDl

 

Det de IKKE tar høyde for i sin "anmeldelelse" :p av BCAA er trening på tom mage. De nevner en lavkaloridiett som en begrunnelse til bruken, men er visst ikke så overbegeistret for produktet i ugangspunktet.

 

BCAA er uansett bare tre aminosyrer: Leucein, isoLeucein og Valein.

Disse finner man overalt i det meste av matvarer og er de tre aminosyrene man helst vil ha i seg om man er ute etter muskelmasse. Se bort fra andre oppgaver proteiner har i kroppen, vi snakker nå kun om muskler.

 

I et proteinpulver er det andre bestanddeler, spor av karbohydrater, fett o.l. Dette er det som bidrar til å høyne kaloriinnholdet i pulveret. Samt at proteiner er potensielle energikilder.

 

SÅ! BCAA bruker man i noen få situasjoner. Eksempler: trening på tom mage. Pulsing under og etter trening på tom mage for å unngå å gå katabol før man får spist ordinær mat.

Lenke til kommentar

Vil anbefale å lage egen. Mange som får mageproblemer av gainere.

Hvordan? Og blir dette billigere eller dyrere enn en gainer?

 

H-melk og litago - så godt så enkelt.

Hvor mye Hel Melk og litago? Høres ut som dette kan bli dyrere enn en gainer, men ikke vet jeg :p

Jeg blandet 2 scoops whey, 3 scoops havregryn, to ts peanuttsmør og h melk. Tror det ble en grei mengde kcal.

Lenke til kommentar

Hvor mye Hel Melk og litago? Høres ut som dette kan bli dyrere enn en gainer, men ikke vet jeg :p

Spørs kor mykje du har bruk for det.

 

Det fungerer ikkje sånn at om du har "bruk" for gainer så tar du gainer. Gainer er ein enkel måte å få i seg kaloriar på, samt at det normalt har ein grei mengd protein.

 

Om du får kaloriar frå gainer, kjøtt, mjølk, egg, frukt, grønsaker eller ris betyr ingenting. Eg kjøpte gainer sjølv, men har ikkje bruk for det. Om eg har bruk for 3000 kcal ein dag så et eg heller mat med 3000 kcal.

 

Om du manglar 500 kcal så må du få i deg 500 kcal på ein eller anna måte. Om det er frå gainer og vatn, gainer og mjølk, kun mjølk osv. betyr ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye Hel Melk og litago? Høres ut som dette kan bli dyrere enn en gainer, men ikke vet jeg :p

Spørs kor mykje du har bruk for det.

 

Det fungerer ikkje sånn at om du har "bruk" for gainer så tar du gainer. Gainer er ein enkel måte å få i seg kaloriar på, samt at det normalt har ein grei mengd protein.

 

Om du får kaloriar frå gainer, kjøtt, mjølk, egg, frukt, grønsaker eller ris betyr ingenting. Eg kjøpte gainer sjølv, men har ikkje bruk for det. Om eg har bruk for 3000 kcal ein dag så et eg heller mat med 3000 kcal.

 

Om du manglar 500 kcal så må du få i deg 500 kcal på ein eller anna måte. Om det er frå gainer og vatn, gainer og mjølk, kun mjølk osv. betyr ingenting.

Jeg vil si at jeg har bruk for det da jeg sliter med å nå kalori behovet mitt hver dag gjennom vanlig mat. Kan noen anbefale en gainer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...