Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Anabole steroider er ikke så farlig som "folk" vil ha det til. Det er misbruket, da spesielt blant ungdom og uerfarne, som er farlig. Dette er samme problemet man har med f.eks alkohol.

 

Jeg er faktisk så "umoden" at jeg synes man bør være forbasket fri til å gjøre som man vil.

 

Men dette begynner vel å bli en egen diskusjon som kanskje burde blitt omgjort til et eget emne... ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva diskusjonen om steroider angår så tilhører jeg den gruppen som mener at steroider og narkotika bør avkriminaliseres da det ikke angår staten hva et voksent menneske putter i kroppen sin.

 

Jeg er enig. Dersom anabole steroider hadde vært lovlig, hadde det kanskje blitt mer åpenhet om det i sporter som strongman, wrestling, bodybuilding osv. Jeg er ikke i mot anabole steroider, men jeg er i mot hemmelig bruk av slike midler i sporter som har definert regler mot steroider. Når noen bruker mens andre er rene blir det fort urettferdig :(.

 

Veldig enig, når det har seg sånn at fleste parten av skader fra steroider kommer i fra useriøse UG labs, feilbruk og dårlig informasjon om steroider, så kunne vi spart mange mye.

Lenke til kommentar

Anabole steroider er ikke så farlig som "folk" vil ha det til. Det er misbruket, da spesielt blant ungdom og uerfarne, som er farlig. Dette er samme problemet man har med f.eks alkohol.

 

Jeg er faktisk så "umoden" at jeg synes man bør være forbasket fri til å gjøre som man vil.

 

Men dette begynner vel å bli en egen diskusjon som kanskje burde blitt omgjort til et eget emne... ?

 

Trur at det å skape en diskusjon rundt steroider i dette forumet her blir vansklig.

Lenke til kommentar

Anabole steroider er ikke så farlig som "folk" vil ha det til. Det er misbruket, da spesielt blant ungdom og uerfarne, som er farlig. Dette er samme problemet man har med f.eks alkohol.

 

Jeg er faktisk så "umoden" at jeg synes man bør være forbasket fri til å gjøre som man vil.

 

Men dette begynner vel å bli en egen diskusjon som kanskje burde blitt omgjort til et eget emne... ?

 

Trur at det å skape en diskusjon rundt steroider i dette forumet her blir vansklig.

Nei tror du? Diskusjon.no er tufta på moralfags som rir janteloven hardere enn en ketaminkåt homse som har slått seg løs i en bar i Patong...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Anabole steroider er ikke så farlig som "folk" vil ha det til. Det er misbruket, da spesielt blant ungdom og uerfarne, som er farlig. Dette er samme problemet man har med f.eks alkohol.

 

Jeg er faktisk så "umoden" at jeg synes man bør være forbasket fri til å gjøre som man vil.

 

Men dette begynner vel å bli en egen diskusjon som kanskje burde blitt omgjort til et eget emne... ?

 

Trur at det å skape en diskusjon rundt steroider i dette forumet her blir vansklig.

Nei tror du? Diskusjon.no er tufta på moralfags som rir janteloven hardere enn en ketaminkåt homse som har slått seg løs i en bar i Patong...

 

Shakespear ain't got nothing on you.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei tror du? Diskusjon.no er tufta på moralfags som rir janteloven hardere enn en ketaminkåt homse som har slått seg løs i en bar i Patong...

Takk for den....

 

Diskusjon steorider så mykje du vil så lenge der er innanfor norsk lov. Er det behov for meir enn det så kan vel dei fleste Google seg til resten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeez. Bare fordi ditt syn om at en MÅ ha steroider for å oppnå noe blir sagt imot betyr ikke det at en diskusjon om steroider er vanskelig.

Hva janteloven har med dette å gjøre har jeg faktisk enormt vanskelig for å se.

HAR JEG NOENSINNE SKREVET AT MAN TRENGER STEROIDER FOR Å OPPNÅ NOE????????????????????????????

Jeg gjentar meg selv og sier at om steroider hadde vært mer allment tilgjengelig hadde jeg støvsugd apotekene for å finne "shit" som kunne hjulpet meg å redusere luftveissykdom til null. Muskelmasse kan jeg fint bygge uten steroider, jeg har uansett altfor lite kunnskaper til å gå ti ldet steget å begynne med aas...

 

Janteloven har ALT med dette å gjøre, DU viser deg IHVERTFALL som en av de jeg IKKE klarer å diskutere med her på forumet. Selvhøytidelig så det rekker med overdrevent politisk korrekthet av en annen verden...

 

Jeg vil illustere det som følger.

Man skal trene rett, man skal spise tilnærmet olympiatoppen for å gjøre det rett, man skal ikke være for ivrig for å gjøre det rett, man skal gjøre alt rett...

Dette er din måte å argumentere på rundt et tema hvor INGENTING er rett.

Periodisk faste funker.

6 måltider om dagen funker.

1 måltid om dagen funker.

5x5 funker.

RPT funker.

Sheiko funker.

Autoregulering funker.

Lineær progresjon funker.

Ulineær progresjon funker.

 

Det meste funker, så lenge man har en noenlunde forståelse for fysiologiske prinsipper rundt trening og kosthold.

Det samme med doping, det funker skadefritt om man forstår de fysiologisk reaksjonene som følger med bruken.

Det er eksempelvis bare å lese manifestet til ABB om bruk av aas, det er mye å lære bare der...

 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaant complete...

 

Nei tror du? Diskusjon.no er tufta på moralfags som rir janteloven hardere enn en ketaminkåt homse som har slått seg løs i en bar i Patong...

Takk for den....

 

Diskusjon steorider så mykje du vil så lenge der er innanfor norsk lov. Er det behov for meir enn det så kan vel dei fleste Google seg til resten.

DEN må du nesten forklare nærmere... Har jeg uttalt meg om steroider på en måte som strider i mot norsk lov?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I alle dager.

Kommentaren om aas var ikke tuftet mot deg, jantelovkommentaren var til deg. Kunne sikkert presisert det bedre. Det som følger er til deg:

At du drar ting ut av ræva om min argumentasjon kan du gjøre så mye du vil, men så lenge det ikke stemmer synes jeg du kan holde deg for god for det. Skjerpings.

Dersom du faktisk er seriøs kan du fint vise til hvor/hvorfor jeg er så voldsomt politisk korrekt. Og også i hvilken grad det er relevant for konklusjonen. "Diskusjonen" handler om steroider og idrett.

Jeg er faktisk forkjemper for en form for individualisme innenfor kosthold og trening. I.e. jeg sier at NEI, ingenting er entydig rett for alle. Jeg kan aldri huske å ha diskutert dette med deg noen gang før, så det du sier er påspinn fra ende til annen.

 

Bare fordi en forstår de fysiologiske prossessene betyr ikke det at det fungerer skadefritt. Det må jo være noe av det minst gjennomtenkte jeg har hørt. Implikasjonen av dette blir jo, for å sette det ganske langt på spissen, at personer med enorm kompetanse innenfor feltet aldri kan skade seg uansett om de ruser seg på heroin, metamfetamin osv osv. Påstanden implikerer også at det er en inneforstått "funksjon" med steroider. Denne hypotetiske funksjonen er ikke entydig, og sånn sett er utsagnet egentlig helt verdiløst og ganske så vagt.

At du ikke klarer å diskutere med meg er ditt problem, og da bør du kanskje tenke deg om før du svarer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Syns reglementet for steroider o.l. fungerer fint som det gjør i dag. Som alle sikkert vet allerede er besittelse og bruk av steroider ikke straffbart i Norge. (oppbevaring, kjøp, salg, import er)

 

Slik jeg ser det er ikke steroider på narkotikalista fordi det er "samfunnsfiende" men fordi (spesielt mange curlbros av gymgåere) folk er kompetanseløse idioter og det ikke burde brukes av kompetanseløse idioter over en lav sko.

 

 

Lovgivning er ikke KUN terskelvurdering av hva som bør være forbudt, det gir også en signaleffekt.. "Bol er lovlig, nå da er det vel ikke så farlig da kanskje? Jeg prøver det som Ronny på ProGym hadde fått med fra Belograd! Bruker dobbel dose så blir jeg nok dobbelt så stor."

-Tommy (14)

Endret av Kevlar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

DEN må du nesten forklare nærmere... Har jeg uttalt meg om steroider på en måte som strider i mot norsk lov?

Har aldri påstått at du har gjort det.

 

Eg ser ikkje poenget med å kaste rundt den janteloven heile tida. Den har fått ein antifunksjon der den blir brukt for å drive fram poeng som ikkje eksisterer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er for steroider, men da at det må gjøres i kontrolerte former, ved hjelp av en lege, og at man må betale en slags avgift eller noe sånt.

 

BTW, kjøpte meg en boks med XTEND i dag. Prøver fortiden ut PF. Er det da lurt å ta BCAA og blande det i en flaske med vann og ha med seg på skolen, og supe på under fasteperioden?

 

Før trening tar jeg alltid en shake og noe nøtter, er det da vits å ta BCAA rett før trening da?

Lenke til kommentar

Jeg er for steroider, men da at det må gjøres i kontrolerte former, ved hjelp av en lege, og at man må betale en slags avgift eller noe sånt.

 

BTW, kjøpte meg en boks med XTEND i dag. Prøver fortiden ut PF. Er det da lurt å ta BCAA og blande det i en flaske med vann og ha med seg på skolen, og supe på under fasteperioden?

 

Før trening tar jeg alltid en shake og noe nøtter, er det da vits å ta BCAA rett før trening da?

Bcaa vil trigge insulin så det er ingen god ide å innta i fasteperioden, jeg har tidligere trodd at bcaa kunne brukes for å forhindre at man går katabol men etter litt lesing har jeg kommet frem til at et høyt nok proteininntak dagen før er nok. Du trenger bare 2-3 scoops bcaa rett før trening, shaken sparer du til etterpå. Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg har et problem! I min periodevis forferdelig hektiske hverdag er mat litt vanskelig. Jeg er veldig glad i å lage mat, og når jeg har tid til det (som i en normaluke er 4-5 dager i uka) så lager jeg mat fra bunnen av. Jeg er også en fan av å fryse ned og ha i mikroen, men problemet mitt er at jeg som oftest ikke har tilgjengelig verken kjøleskap eller mikro på skolen. Når jeg da er på skolen 0800, og inntar første måltid 1400 (PF) og andre måltid 16-17ish, så blir det fort brødmat (dessverre) til første måltid, men uansett hva jeg vil spise til middag så er det vanskelig å gjennomføre i praksis. Økonomien er også ganske stram, og jeg er flink til å handle inn billig, så å kjøpe flere bokser kesam/cottage cheese flere ganger i uken er ikke aktuelt.

 

Så jeg ønsker hjelp på to måter: Tips til næringsrik mat som enten holder seg veldig godt eller som er billig i innkjøp i "måltidsstørrelse" (har rema og kiwi rett i nærheten), og tips til en god måltidserstatter, type flytende. Jeg er i kaloriunderskudd, så høyt proteininnhold er viktig.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Lag proteinpannekaker eller noko liknande på kvelden som du pakkar inn, set i kjøleskapet og tar med på skulen.

Ganske billig å lage, masse protein. Du kan sikkert kjøpe mjølk i kantina på skulen.

 

Kyllingsalat går kanskje an å ta med seg. Litt usikker på om det bør stå kjølig.

Lenke til kommentar

Dypfryst kyllingfilet + wokmix + woksaus + grove nudler.

 

Lag dette 2 dager i uken (f.eks søndag/onsdag) og fordel utover tupperware, så har du god og næringsrik mat til en billig penge (20-40,- per porsjon).

 

Det smaker faktisk ikke så verst kaldt. Jeg er dog overrasket over at skolen din ikke har mikrobølgeovn. Tilby deg å kjøpe en. :p

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...