Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste har vel fått det med seg, men blant annet Robert Eilertsen (fitnessbloggen) er siktet for organisert kriminalitet og hvitvasking av penger.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1775362.ece

 

Gøy! :new_woot:

 

 

Ikke klar siktelse

 

Ifølge politioverbetjent Kattem vil det bli berammet fengslingsmøter i Sør-Trøndelag tingrett fredag. Det er ikke klart hvor mange. Det er heller ikke kjent hva de pågrepne er siktet for.

Lenke til kommentar

Det viser seg at Eilertsen har blitt tatt for AAS-snusk tidligere og har blitt straffet med forelegg. Han er nå selvfølgelig uskyldig i denne nye saken til det motsatte er bevist, men har uansett mistet respekt i min bok, og sikkert mange andres.

 

Og til de som mener bol er en nødvendighet: Eilertsen er ikke strongman eller bodybuilder, han er i dette tilfellet hobbytrener som tar snarveier.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

De fleste har vel fått det med seg, men blant annet Robert Eilertsen (fitnessbloggen) er siktet for organisert kriminalitet og hvitvasking av penger.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1775362.ece

 

Gøy! :new_woot:

 

 

Ikke klar siktelse

 

Ifølge politioverbetjent Kattem vil det bli berammet fengslingsmøter i Sør-Trøndelag tingrett fredag. Det er ikke klart hvor mange. Det er heller ikke kjent hva de pågrepne er siktet for.

 

Artikkelen er mye mer detaljert i gårsdagens DN.

Der robert blir oppgitt med fult navn, samme med eieren av Kaliber gym og hva de er siktet for. Organisert kriminalitet.

 

Selvfølgelig er de uskyldige til det motsatte er bevist, men en så stor sak skjer ikke bare ut av det blå. Tør nesten vedde på at de er involvert. Uskyldige blir ikke uten videre dratt inn i en slik sak.

Lenke til kommentar

Hva diskusjonen om steroider angår så tilhører jeg den gruppen som mener at steroider og narkotika bør avkriminaliseres da det ikke angår staten hva et voksent menneske putter i kroppen sin.

 

Jeg er enig. Dersom anabole steroider hadde vært lovlig, hadde det kanskje blitt mer åpenhet om det i sporter som strongman, wrestling, bodybuilding osv. Jeg er ikke i mot anabole steroider, men jeg er i mot hemmelig bruk av slike midler i sporter som har definert regler mot steroider. Når noen bruker mens andre er rene blir det fort urettferdig :(.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, akkurat som jeg ikke ville brukt kokain tre ganger i måneden eller røykt marihuana hver helg. Stoffer som endrer atferd eller påvirker helsa i større grad enn det som er lovlig pr. dd. i Norge er noe jeg har blitt opplært til å være forsiktig med, og jeg tenker jeg vil fortsette å være kritisk til det uansett om f. eks stereoider ble lovlig (ville ikke tatt stereoider som kvinne uansett tror jeg :tease: ).

Lenke til kommentar

Bol kan godt bli lovlig for min del, men da vil jeg at brukerne skal betale sykehusregninga selv hvis de fucker opp organene sine.

Egentlig litt enig her. Så lenge helsesystemet er slik som det er i Norge, synes jeg ikke argumentet om at "En burde kunne velge selv hva en vil putte i kroppen sin" er godt nok kun fordi det er fra et mer eller mindre liberastisk synspunkt. Dersom en er inneforstått med a) bivirkninger, og b) det hadde vært slik at du fraskrev deg sykehusrett for relevante bivirkninger i forhold til det narkotiske stoffet som er valgt er det samme for meg. Selvfølgelig kan en trekke dette laangt utenfor kontekst (narkotiske stoffer som er ulovlige) å si "hva med de som spiser usunt?", o.l. Og det kan i og for seg være et legitimt poeng. Men det blir utenfor diskusjonen om avkriminalisering av stoffer. Det sagt er det ikke konklusjonen jeg er uenig i, men den "umodne" argumentasjonen om at en skal være så forbasket fri til å gjøre som en vil. Virkeligheten og samfunnet er ikke slik. Lev med det.

Årsakene som LarsP lister opp er derimot svært gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...