Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forandrer det noe? nei.

 

Ok, men da har du rett da.

Vi kommer ikke noen vei med denne diskusjonen uansett, du tror alle bruker steroider, vi andre tror ikke alle bruker det. Er ikke vits å komme med de samme argumentene side opp og side ned. Legg saken død.

 

Du vrir på det eg sier, men det er greit.

 

155 reps totalt på EN muskelgruppe... Meningsløst...

 

 

^what he said

Lenke til kommentar

Mye blandet respons på videoen her. En sier det var tilnærmet perfekt, noen sier jeg har svai (som jeg fortsatt må ha forklart hva er, da jeg er 99% at jeg ikke har krommet rygg).

Det med sprettingen kan jeg være enig i, dette er en ganske selvlært teknikk, så det skulle bare mangle om den var 100%.

Det med hoften er heller ikke bevvist, bare noe jeg gjør av meg selv når jeg løfter :tease:

Svai er det motsatte av krum. For mye svai er heller ikke gunstig, og det er derfor en sikter etter rett korsrygg. Uansett er det vanskelig å avgjøre fra vinkelen du har filmet fra.

Åja! Takk for info! :new_woot:

Jeg som trodde at jo mer "svai" jo bedre. Men, jeg har kjørt tung markløft i en god stund, å enda ikke hatt vondt i ryggen på noen måte. Bortsett fra at jeg blir sykt støl inniblant. Når det går tungt så blir også "svaien" mindre. Får prøve å filme fra en annen vinkel nestegang :)

Lenke til kommentar

Heisann godtfolk.

 

Orker ikke fullstendig rapport nå; er altfor sliten. Så i mellomtiden kan dere se en liten video av mine løft på Regionsmesterskapet for Sør-Vest regionen 2012.

 

Kan for øvrig nevne at som eneste løfter i klassen Ungdom 83kg, ble det 1. plass og gullmedalje :p.

 

Resultatet ble til slutt 145 - 77.5 - 130 (352.5 sammenlagt). Nå har jeg litt over et halvt år på meg til å forbedre meg med 42.5kg sammenlagt, så er jeg kvalifisert til NM :).

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mye blandet respons på videoen her. En sier det var tilnærmet perfekt, noen sier jeg har svai (som jeg fortsatt må ha forklart hva er, da jeg er 99% at jeg ikke har krommet rygg).

Det med sprettingen kan jeg være enig i, dette er en ganske selvlært teknikk, så det skulle bare mangle om den var 100%.

Det med hoften er heller ikke bevvist, bare noe jeg gjør av meg selv når jeg løfter :tease:

Svai er det motsatte av krum. For mye svai er heller ikke gunstig, og det er derfor en sikter etter rett korsrygg. Uansett er det vanskelig å avgjøre fra vinkelen du har filmet fra.

Åja! Takk for info! :new_woot:

Jeg som trodde at jo mer "svai" jo bedre. Men, jeg har kjørt tung markløft i en god stund, å enda ikke hatt vondt i ryggen på noen måte. Bortsett fra at jeg blir sykt støl inniblant. Når det går tungt så blir også "svaien" mindre. Får prøve å filme fra en annen vinkel nestegang :)

 

Var mye svai, men viss du ikke får vondt i ryggen eller blir støl og har holdt på med det en stund så kan det ha sett værre ut en det egentlig er, er vansklig vinkel og bedømme i fra :)

Lenke til kommentar

Resultatet ble til slutt 145 - 77.5 - 130 (352.5 sammenlagt). Nå har jeg litt over et halvt år på meg til å forbedre meg med 42.5kg sammenlagt, så er jeg kvalifisert til NM :).

Det fikser du fint.

 

Det ser litt hasardiøst ut når du tar stanga av og legg den tilbake igjen på knebøy. Med tanke på at du kjem til å løfte tyngre og tyngre ville eg fått inn ein god rutine der som sikrar eit godt avløft og tilbakeløft.

Lenke til kommentar

Skal sette i gang med RYP programmet om noen uker, og i den forbindelse også litt 4x4 kondisjon. Har derfor tenkt å skaffe meg en pulsklokke.

Er det en pulsklokke som kan anbefales? Ser at det er store forskjeller i priser på forskjellige merker og modeller, så noen må jo være søppel og noen andre det motsatte?

Lenke til kommentar

Skal sette i gang med RYP programmet om noen uker, og i den forbindelse også litt 4x4 kondisjon. Har derfor tenkt å skaffe meg en pulsklokke.

Er det en pulsklokke som kan anbefales? Ser at det er store forskjeller i priser på forskjellige merker og modeller, så noen må jo være søppel og noen andre det motsatte?

Hvilket budsjett har du?

 

Kommer du til å bare bruke klokken innendørs? Hvis ikke vil jeg anbefale noen av Garmins klokker med GPS. Den gir deg gode tracks av treningsøktene dine og du kan sammenligne økt mot økt.

 

Hvis GPS (og tracks av øktene dine) ikke er viktig, men derimot god tilbakemelding på om du trener riktig, vil jeg anbefale Suunto. De har endel løsninger som er uunnværlige når man først har blitt kjent med dem.

 

Har du en spesiell idrett/aktivitet du driver med mer enn andre ting? I så fall finnes det mange modeller som er tiltenkt spesielle aktiviteter. De fleste produsenter har dette.

 

 

Jeg har selv vært igjennom 2 Polar-klokker, 1 Garmin og nå er det bare Suunto som gjelder.

Lenke til kommentar

Vel gjennomført! Marken din så lett ut, benken også, så vil tro du klarer å forbedre deg masse på den tiden :)

 

Takk :). Ja, markløften var veldig lett, så her har jeg en god del å gå på. Benkpressen har jeg også mer inne, når jeg er i form. Har tatt 80kg på trening, før betennelsen i albuen. Så når jeg får orden på det blir det mer i benken også.

 

Det fikser du fint.

 

Det ser litt hasardiøst ut når du tar stanga av og legg den tilbake igjen på knebøy. Med tanke på at du kjem til å løfte tyngre og tyngre ville eg fått inn ein god rutine der som sikrar eit godt avløft og tilbakeløft.

 

Det er ganske vanskelig med avløft på knebøy, men det er god sikkerhet rundt hvert løft det skal en del til for å skade seg. Men jeg skal nok øve mer på knebøy med utstyr; har bare hatt en treningsøkt med det før RM ;).

 

 

Gratulerer med gull Eirik! :D

 

Hehe, takk :D.

 

Gratulere med gull !! Ser jo ut som om du har MINST 20 kg til inne på mark :)

 

Takk :). Ja, jeg vil tro jeg kunne klart 150kg i går, men jeg ville kjøre safe og heller spare kruttet til en annen anledning. Det er litt greit å vite at man har mer å gå på, da føler man seg mer selvsikker til neste gang.

Lenke til kommentar

Takker for input folkens! Er litt klokere på vei da. Så blir det nok kjøp neste lønningsdag :)

 

Gleder meg nå til å endelig få sette i gang med et ordentlig program, og forhåpentligvis se litt forandringer frem til sommeren :)

Ble enda enklere for meg å kjøre korte, mer intensive kardioprogram etter jeg fikk pulsklokka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...