Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men i vertfall, har en litt morsom tanke med benkpress modulen.

 

Testet ut en litt egen form for "negativ" benk i dag.

 

Det innebærer at en legger på litt mer en sitt eget maksløft, alså sånn at en akkurat ikkje klarer å få opp stangen, en legger den ned som ved en vanlig negativ og ligger og pusher til en enkelt og greit ikkje orker meir, så løfter spotteren den opp.

 

Fekk ganske allright pump i musklene, men meir skadeligt en givande?

 

 

Altså suicide? :innocent:

 

 

Suicice-benk må gjøres med 2 personer.

Før du er ferdig med ditt aller siste sett (feks. 5x5 x Max), får du en kompis til å stå bak. Når du har løftet din siste holder du vekten oppe og senker den sakte. Så løfter kompisen din stanga opp, hvor du deretter senker stanga sakte igjen. Gjenta dette til du er F-E-R-D-I-G. Du skal ikke ha mer igjen, finito.

 

Jeg har brukt den noen ganger når jeg har vært stuck, og den gir garantert støle muskler dagen derpå.

 

 

Æsj, trudde eg skulle gjøre revulusjon no oO

 

Ser ikkje koffor en har drete seg ut egentlig, dei fleste som kommer noen vei med treningen sin bruker steroider :p

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

Mye og wallbashe for? det er jo et faktum.

 

Dei fleste som går uten steroider kommer ikke spesielt langt med det dem gjør.

Lenke til kommentar

Men i vertfall, har en litt morsom tanke med benkpress modulen.

 

Testet ut en litt egen form for "negativ" benk i dag.

 

Det innebærer at en legger på litt mer en sitt eget maksløft, alså sånn at en akkurat ikkje klarer å få opp stangen, en legger den ned som ved en vanlig negativ og ligger og pusher til en enkelt og greit ikkje orker meir, så løfter spotteren den opp.

 

Fekk ganske allright pump i musklene, men meir skadeligt en givande?

 

 

Altså suicide? :innocent:

 

 

Suicice-benk må gjøres med 2 personer.

Før du er ferdig med ditt aller siste sett (feks. 5x5 x Max), får du en kompis til å stå bak. Når du har løftet din siste holder du vekten oppe og senker den sakte. Så løfter kompisen din stanga opp, hvor du deretter senker stanga sakte igjen. Gjenta dette til du er F-E-R-D-I-G. Du skal ikke ha mer igjen, finito.

 

Jeg har brukt den noen ganger når jeg har vært stuck, og den gir garantert støle muskler dagen derpå.

 

 

Æsj, trudde eg skulle gjøre revulusjon no oO

 

Ser ikkje koffor en har drete seg ut egentlig, dei fleste som kommer noen vei med treningen sin bruker steroider :p

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

Mye og wallbashe for? det er jo et faktum.

 

Dei fleste som går uten steroider kommer ikke spesielt langt med det dem gjør.

 

JEG SKRIKER I SKOGEN. Finnes utrolige mange som klarer seg fint med og trene reint. Blir så jævla irritert på folk som ikke tror man klarer og oppnå noe uten og jukse, den gangen folk klarer det kommer det alltid noen jævler og sier BOL, men for helvete kutt ut og vær så misunnelig da - man kommer utrolig langt med kunnskap med trening og kosthold, hadde folk kuttet ut og spise tørre brødskiver dagen lang og heller spist skikkelig mat hadde folk fått mye mer fremgang.

 

Et eksempel på noen som kommer langt uten bol.

 

U MIRIN?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

JEG SKRIKER I SKOGEN. Finnes utrolige mange som klarer seg fint med og trene reint. Blir så jævla irritert på folk som ikke tror man klarer og oppnå noe uten og jukse, den gangen folk klarer det kommer det alltid noen jævler og sier BOL, men for helvete kutt ut og vær så misunnelig da - man kommer utrolig langt med kunnskap med trening og kosthold, hadde folk kuttet ut og spise tørre brødskiver dagen lang og heller spist skikkelig mat hadde folk fått mye mer fremgang.

 

Et eksempel på noen som kommer langt uten bol.

 

U MIRIN?

 

Eg forstår at det er lett for deg å tro dette.

 

Faktumet at alle som satser seriøst og faktisk prøver og oppnå noke med det dem gjør blir 'tvinget' til å bruke steroider for å kunne konkurere, det er forbannet naivt og tro noe annent.

 

Eneste anabole steroidet dem blir testet for og som er forbudt er vannfortrivende, Winstrol og lignende.

 

En venn av meg som jeg gikk i klasse med på høyskolen var en lovende bodybuilder, han hadde talent, han hadde gode gener, hvorfor stoppet han? fordi han trengte steroider for å kunne nå noen vei med det han gjorde, han ønsket ikke det.

 

Dei beste styrkeløft atlentene i verden bruker steroider.

 

End of discussion.

 

Dem bruker dog ingenting ulovelige som dem sier, fordi det er tilatt, det er helt vanlig alle gjør det, Arild Haugen, Rikard Skog, alle har brukt steroider.

 

Dei fleste vil nå til et punkt der den normale hormonproduksjonen setter begrenisninger, folk når den ganske fort, ikkje at treningsloggene her inne tilsier at noen her inne er i nærheten, det er dog ikkje eg heller, ikkje kommer eg til å komme dit.

 

Men uansett kor seriøst du satser, du kommer ikke veldig langt uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En bruker vel ikke belte for å løfte mer, men for å sikre at ryggen ikke svikter deg under tung last.

 

Mener å huske at første gang jeg prøvde belte i bøy økte jeg 40kg på max. men det er noen år siden, sier vel kanskje mest om core musklaturen :)

 

Det er mulig jeg har misforstått, men jeg tenkte som så at hvis man bruker belte, trenger man ikke å fokusere like mye energi på å holde ryggen rett, og kan dermed ta mer på selve løftet. Er det feil?

Lenke til kommentar
En bruker vel ikke belte for å løfte mer, men for å sikre at ryggen ikke svikter deg under tung last.

 

Mener å huske at første gang jeg prøvde belte i bøy økte jeg 40kg på max. men det er noen år siden, sier vel kanskje mest om core musklaturen :)

 

Det er mulig jeg har misforstått, men jeg tenkte som så at hvis man bruker belte, trenger man ikke å fokusere like mye energi på å holde ryggen rett, og kan dermed ta mer på selve løftet. Er det feil?

 

 

 

"Hva er fordelen med et styrkebelte?"

 

Fordelen er som sagt at det holder press på nyrene, støtter opp ryggen og siden buktrykket får noe å trykke mot, klarer man ofte å løfte litt mer.

Men man bør ikke bruke beltet på alle løft, siden dette støtter opp magemusklene og gjør at desse "slipper" å anstrenge seg så mye, og dermed ikke trenes til å følge med utviklingen til resten av kroppen. Ta gjerne oppvarmingsløftene og de middels tunge løftene uten.

 

 

Edit; For å være ærlig så syns eg at belte og pressdrakt er tull til trening, siden det deloader en del på enkelte områder, det ser idiotisk ut også :p

 

Å bruke belte for å løfte et maxløft på trening føler eg bare blir missvisende i forhold til deload senere, om en bruker belte og drakt heletiden blir en fort litt miss formet :p

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Priim:

Så belte er kun greit dersom en prøver max på stevne, konkurranse o.l.? Dummeste jeg har hørt.

 

Anabole steroider:

Selvfølgelig er da mulig å oppnå noe uten steroider. Se på Eugen Sandow, f.eks. Han drev med bodybuilding FØR steroider eksisterte. Det du også implikerer er at ALLE som konkurrerer i en form for styrketreningsidrett er dopet på steroider. Det er litt av en påstand, og krever egentlig at du backer det bedre opp enn at "Det er naivt å tro noe annet!". Javel, tro hva du vil. Men hvis det er hovedargumentet ditt tar jeg deg ikke så seriøst.

Selvfølgelig vil det komme et punkt hvor du stagnerer, men det er mulig å løfte forbasket mye før en kommer dit. Du kan jo også sjekke tallene fra løft i OL før steroiders tid. Selv om de er dårligere enn dagens standard er de fortsatt ganske høye. Dagens tall er rundt 50kg høyere i begge løftene. Om dette er på grunn av steroider, eller større fokus på teknikk og seriøsitet er ikke jeg i stand til å uttale meg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Priim: De du nevner er bare noen som driver bodybuilding og strongman. I styrkeløfting er det mye strengere. Man skriver under på en anti-doping kontrakt som tilsier at man holder seg unna bol - og blir testet når som helst på en vanlig trening. Og de som er på toppen blir nok testet mye oftere. De er iallefall Rene inntil det motsatte er bevist (ihvertfall når vi snakker om en styrkeløfter)!.

 

Arnold brukte steroider - ronnie coleman bruker steroider, men man kan se at ronnie er en del større og sterkere. Men kunnskapen forbedres, nye forskninger kommer og ting forandrer seg (både negativt og positivt)...

 

Så og si at man ikke kan komme langt uten steroider er idiotisk og si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kan underskrive på det. jeg er lei av å ikke øke noe særlig og har tidligere vurdert bruk av aas

Da trener du feil, spiser feil eller er allerede utrolig veltrent. Den tiden du måtte brukt på å lære deg nok om dop til å bruke det trygt hadde gitt bedre resultater om du heller leste litt om treningsteori. Tips: Når du stagnerer, deload. Å alltid kjøre på med tyngre vekter hjelper lite.

 

Dei beste styrkeløft atlentene i verden bruker steroider.

 

End of discussion.

For en utrolig dritt måte du legger frem ting på. Du slenger rundt deg med påstander du ikke kan backe opp, og presterer i tillegg å komme med "eod".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Priim:

Så belte er kun greit dersom en prøver max på stevne, konkurranse o.l.? Dummeste jeg har hørt.

 

Mener det har mer for seg å gå ned litt i vekt og løfte uten ja, siden belte bare er for å pushe mer. Smak og behag, kva du oppfatter av det eg leser er din sak.

 

Anabole steroider:

Selvfølgelig er da mulig å oppnå noe uten steroider. Se på Eugen Sandow

 

Ja, mål han opp i mot dagens atleter, han blir en julenisse.

Det du også implikerer er at ALLE som konkurrerer i en form for styrketreningsidrett er dopet på steroider.

 

Ikkje innefor styrketreningsidrett, innefor strongarm og bodybuuilding, 2 sporter der steroider er tilatt. Ikkje dra det eg skriver utav konteksten.

 

 

Det er litt av en påstand, og krever egentlig at du backer det bedre opp enn at "Det er naivt å tro noe annet!".[/QuoTE]

 

Det har seg sånn at det ikkje blir testet for steroider i stongman eller bodybuilding,

 

Jeg har brukt mye AAS, pga at det er (DESVERRE) nødvendig i min vektklasse.

 

En historie i fra en profesjonel body builder, er anonym

 

Faktumet at der ikkjeer testing for annent en vanndrivende gjør at det er rom for bruk av både russere, testo og andre grunnkurer, i tilleg til at dem gjerne kjører ganske store kraftige kurer.

 

Om du leser litt om steroider og hører litt på hva Ståle i fra Sterioder.net har å si, så skjønner du fort at steroider er mer utbredt innefor idrett en det vi liker og tro.

 

Javel, tro hva du vil. Men hvis det er hovedargumentet ditt tar jeg deg ikke så seriøst.
Du kan vell benekte det så mye du måtte ønske, det bryr eg meg faktisk ikkje om.

 

 

Selvfølgelig vil det komme et punkt hvor du stagnerer, men det er mulig å løfte forbasket mye før en kommer dit.

 

Jess, da ryker du i konkuransene.

 

Du kan jo også sjekke tallene fra løft i OL før steroiders tid. Selv om de er dårligere enn dagens standard er de fortsatt ganske høye.

 

Point proven.

 

Dagens tall er rundt 50kg høyere i begge løftene. Om dette er på grunn av steroider, eller større fokus på teknikk og seriøsitet er ikke jeg i stand til å uttale meg om.

 

Husk på at steroider handler mest om utholdenhet, det gir musklene dine bedre restitusjon, det gir deg en bedre treningsøkt der du gjerne orker litt mer, derfor har du bedre progresjon på treningen din, steroider har gjort det mulig for 'alle' å kunne bli en strongman.

 

Det finnes jo dem med genetiske overlegenhet, men det er så få mennesker i verden at det er ikkje værdt og nevne, så vanvittig få.

 

 

Priim: De du nevner er bare noen som driver bodybuilding og strongman. I styrkeløfting er det mye strengere.

 

Feil, det er forbudt med enkelte steroider, vanndrivende, som eg har sagt.

 

Man skriver under på en anti-doping kontrakt som tilsier at man holder seg unna bol - og blir testet når som helst på en vanlig trening.

 

Ja, dei ulovelige "steroidene"

 

Og de som er på toppen blir nok testet mye oftere. De er iallefall Rene inntil det motsatte er bevist (ihvertfall når vi snakker om en styrkeløfter)!.

 

Dei avlegger URIN prøver.

 

Arnold brukte steroider - ronnie coleman bruker steroider, men man kan se at ronnie er en del større og sterkere. Men kunnskapen forbedres, nye forskninger kommer og ting forandrer seg (både negativt og positivt)...

 

Så og si at man ikke kan komme langt uten steroider er idiotisk og si.

 

Er det virkelig så idiotisk og sei?

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anabole steroider:

Selvfølgelig er da mulig å oppnå noe uten steroider. Se på Eugen Sandow

 

Ja, mål han opp i mot dagens atleter, han blir en julenisse.

 

I tillegg hadde han veldig gode gener. Fant gjennom et google-søk at han hadde ca. 19cm håndledd. Om man tror på formlene for genetisk potensial så er resultatene til Sandow langt bedre enn hva ectomorphe menn med 15-16cm håndledd kan drømme om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anabole steroider:

Selvfølgelig er da mulig å oppnå noe uten steroider. Se på Eugen Sandow

 

Ja, mål han opp i mot dagens atleter, han blir en julenisse.

 

I tillegg hadde han veldig gode gener. Fant gjennom et google-søk at han hadde ca. 19cm håndledd. Om man tror på formlene for genetisk potensial så er resultatene til Sandow langt bedre enn hva ectomorphe menn med 15-16cm håndledd kan drømme om.

 

 

Forandrer det noe? nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...