Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program.

Tar så lang pause at jeg er føler at jeg er klar igjen. Kjører ikke noe systematisk pausesystem.

 

Angående tøying: Ja, svai i korsryggen. Egentlig ikke noe program, bare de øvelsene jeg har linket til tidligere i tråden her.

 

Endring:

Hvor kjøpte du "Starting strength" fra?

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program.

 

Rundt 1-2 minutt, er redd for at muskler skal bli kalde og at jeg ikke klarer å fortsette. Er også litt press når vi kun har 1 knebøy stativ og alle står å sikler over det. Prøver å gjøre meg litt raskt ferdig, men jeg løfter ikke før jeg føler meg klar.

Har lest at 1 minutt, maks 2 minutt er det beste.

Lenke til kommentar

Angående tøying: Ja, svai i korsryggen. Egentlig ikke noe program, bare de øvelsene jeg har linket til tidligere i tråden her.

Du har kanskje svart på det før, men tar du dynamisk eller statisk? Har lese ein del om at statisk tøying ikkje er anbefalt. Det fungerer kanskje, men det bør vel fungere vel så bra med dynamisk.

 

Dei fleste øvingane kan ein ta både statisk og dynamisk, eller har ein dynamisk versjon.

 

Synest det blir veldig kontrast mellom dei som ikkje anbefaler statisk og Mobility Wod som meiner du bør halde ein statisk posisjon i minst 2 minutt. Eg heller nok mest mot dynamisk for min del.

 

Er og spent på langtidseffekten av dette. Om det er noko som varer eller om ein må kjøre eit program utanom styrketreninga for å halde det ved like.

Lenke til kommentar

Angående tøying: Ja, svai i korsryggen. Egentlig ikke noe program, bare de øvelsene jeg har linket til tidligere i tråden her.

Du har kanskje svart på det før, men tar du dynamisk eller statisk? Har lese ein del om at statisk tøying ikkje er anbefalt. Det fungerer kanskje, men det bør vel fungere vel så bra med dynamisk.

 

Dei fleste øvingane kan ein ta både statisk og dynamisk, eller har ein dynamisk versjon.

 

Synest det blir veldig kontrast mellom dei som ikkje anbefaler statisk og Mobility Wod som meiner du bør halde ein statisk posisjon i minst 2 minutt. Eg heller nok mest mot dynamisk for min del.

 

Er og spent på langtidseffekten av dette. Om det er noko som varer eller om ein må kjøre eit program utanom styrketreninga for å halde det ved like.

Dynamisk før trening, statisk etter trening. Det jeg har kommet over som sier imot statisk tøying har ikke vært spesielt overbevisende og/eller ikke rett på sak. Stor kontrast, ja.

Selvfølgelig er det noe en må holde ved like. På lik linje med styrke, kondisjon og alt annet. Det enkleste er jo bare å tøye ut 5-10 minutter etter man er ferdig. Det er nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere har en SKIKKELIG drittøkt, der du bare er kjempetrøtt og ikke orker noe som helst, og det som skulle være lette sett er tung som bare, hva gjør dere da? Dropper resten av treningen og går hjem, går langt ned på vekt og fullfører treningen, eller presser dere gjennom tunge tunge tunge sett med litt dårlig teknikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...