Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er rett sted å spørre, men er det noen som har en brukbar treningsplan for å trene opp triceps? skal nå begynne å trene opp den etter jeg rev av tricepsfestet for noen uker siden.

Masse franskpress/lying triceps extensions, IKKE begynn med dips(for stor belastning på skadet muskulatur).

Mange repetisjoner, sakte og strict.

Hold progresjonen moderat, halvparten av hva du vanligvis ville gjort.

Når legen sier GO! kan du trene som før... :)

ok. ja, nå har det seg sånn at jeg har ikke trent siden jeg sluttet på håndball for snart fem år siden:P hadde akkrat begynt igjen da jeg rev av muskelfestet:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikkje om du kjem så langt med kun squat to stand. Eg har blitt meir mobil, men har ikkje sjans på å gå heilt ned med rett rygg. Har ikkje så veldig store planar om å oppnå det heller. Så lenge eg kjem meg ned til parallell på knebøy utan for mykje svikt i korsryggen så er det godt nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan godt spørre litt.

Slik ser en dag med mitt kosthold ut.

Frokost: ca09:30 En halv boks med yoghurt (den store som koster 15 spenn) og litt over 1dl havregryn. Samt ett glass 4/5 dl med eplejuice

Under trening: ca10.00 Drikker jeg en 5dl med vann iblandet 3 scoops med xtend BCAA

Etter trening: ca12.30 5/6 Stekte egg og 2 skiver bacon samt 3/4dl med eplejuice

Kommer på jobb: ca14.00 Drikker en gainershake som er blandet i 5dl H-melk

Middag: ca18.00 Kylling/karbonadekjøttdeig/laks med pasta/ris og kanskje en saus og ca 5dl med eplejuice

Kvelds: ca21.30 Drikker en gainershake som er blandet i 5dl H-melk

Natti natt ca 00.00

Høres dette greit ut ? Jeg vil opp i vekt, noe jeg har klart og gjøre de siste mnd. Har alltid vært, og er fortsatt ganske så tynn.

Lenke til kommentar

Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program.

Det blir sagt at du gjerne kan ta opp til 5 minutt pause på dei tyngste setta, men har nokon eksperimentert med ventetida og sett noko effekt? Ein artikkel meinte det var stor forskjell på 1 minutt og 2-3 minutt pause. At du kunne løfta meir med sistnemnte. Det høyrest jo logisk ut, men kva har det å sei for effektiviteten av treninga?

Eg tar av og til opp mot 4-5 minutt pause på toppsetta av knebøy og markløft, men har lite erfaring med pausetider på benkpress, roing og chins.

Lenke til kommentar

Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program.

Det blir sagt at du gjerne kan ta opp til 5 minutt pause på dei tyngste setta, men har nokon eksperimentert med ventetida og sett noko effekt? Ein artikkel meinte det var stor forskjell på 1 minutt og 2-3 minutt pause. At du kunne løfta meir med sistnemnte. Det høyrest jo logisk ut, men kva har det å sei for effektiviteten av treninga?

Eg tar av og til opp mot 4-5 minutt pause på toppsetta av knebøy og markløft, men har lite erfaring med pausetider på benkpress, roing og chins.

Jeg har ofte lange pauser mellom tunge sett i knebøy, markløft og benk. Jeg merker definitivt forskjell mellom å ha 3-4 minutters pause og 1 minutt.

Lenke til kommentar

Ca 2-3 min på de litt tunge settene, og opp til 5 min på det tyngste / toppsett.

På det 5x5-programmet jeg følger er det bare ett sett på markløft, så der har jeg ikke særlig med pause. Skulderpress synes eg er veeeldig tungt, så er ofte 3-4 min på "vanlige sett" her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...