Tang1 Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 vet ikke om dette er rett sted å spørre, men er det noen som har en brukbar treningsplan for å trene opp triceps? skal nå begynne å trene opp den etter jeg rev av tricepsfestet for noen uker siden. Masse franskpress/lying triceps extensions, IKKE begynn med dips(for stor belastning på skadet muskulatur). Mange repetisjoner, sakte og strict. Hold progresjonen moderat, halvparten av hva du vanligvis ville gjort. Når legen sier GO! kan du trene som før... ok. ja, nå har det seg sånn at jeg har ikke trent siden jeg sluttet på håndball for snart fem år siden:P hadde akkrat begynt igjen da jeg rev av muskelfestet:P Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Så død den tråden her er for tiden.. Ingen som har noen synspunkter å komme med om artikkelen? Jeg som trodde det endelig skulle bli diskusjon om noe annet enn "jeg er helt ny, hvordan gjør jeg x/får jeg y" Endret 16. februar 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Må innta mer kalorier, har vært alt for sløv med spisingen de siste dagene. Noen som vet om en god blender? Tenker å innta det i flytende form. Den siste blenderen jeg hadde ble ødelagt av frosne bananer, så fint om den tåler det Lenke til kommentar
Coa Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Hvor lenge har folk tatt squat to stand før det har gitt resultater? Jeg har holdt på med det en stund, men det er fortsatt like umulig å sette seg ned i bunnposisjon med strak rygg.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Veit ikkje om du kjem så langt med kun squat to stand. Eg har blitt meir mobil, men har ikkje sjans på å gå heilt ned med rett rygg. Har ikkje så veldig store planar om å oppnå det heller. Så lenge eg kjem meg ned til parallell på knebøy utan for mykje svikt i korsryggen så er det godt nok. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Etter mitt tøyeprogram har jeg nå svai(!) rygg når undersiden av lår møter baksiden av leggene. Endret 16. februar 2012 av wingeer Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Så død den tråden her er for tiden.. Ingen som har noen synspunkter å komme med om artikkelen? Jeg som trodde det endelig skulle bli diskusjon om noe annet enn "jeg er helt ny, hvordan gjør jeg x/får jeg y" Det er fordi det er: OLD NEWS Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Zzzzz Det er jo helt klart IKKE old news for 99% av de som er innom denne tråden Endret 16. februar 2012 av Kevlar 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 De 99% tar vell til seg lærdom uten å spørr da Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Eg ser ikkje problemet med å gjenta noko sjølv om det er nemnt før. Etter mitt tøyeprogram har jeg nå svai(!) rygg når undersiden av lår møter baksiden av leggene. Bra jobba! Svai i korsrygg? Korleis ser programmet ut? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg kan godt spørre litt. Slik ser en dag med mitt kosthold ut. Frokost: ca09:30 En halv boks med yoghurt (den store som koster 15 spenn) og litt over 1dl havregryn. Samt ett glass 4/5 dl med eplejuice Under trening: ca10.00 Drikker jeg en 5dl med vann iblandet 3 scoops med xtend BCAA Etter trening: ca12.30 5/6 Stekte egg og 2 skiver bacon samt 3/4dl med eplejuice Kommer på jobb: ca14.00 Drikker en gainershake som er blandet i 5dl H-melk Middag: ca18.00 Kylling/karbonadekjøttdeig/laks med pasta/ris og kanskje en saus og ca 5dl med eplejuice Kvelds: ca21.30 Drikker en gainershake som er blandet i 5dl H-melk Natti natt ca 00.00 Høres dette greit ut ? Jeg vil opp i vekt, noe jeg har klart og gjøre de siste mnd. Har alltid vært, og er fortsatt ganske så tynn. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Tja, syns det er lite mat her. Husk at shaker er et tilskud og ikkje en erstatter, drikk shaken etter måltid, gjerne 4 ganger hver dag. En venn av meg som var i samme situasjon som deg gikk opp på en diet på 4000(!!!!)kaloria per dag, han gikk opp i muskelvekst rimelig fort. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 God trenings informasjon til folket! 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Igår spiste jeg kun 1100 kcal. Lurer på om det kan ha en positiv effekt å ha en lavkaloridag i uken. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Ja, PF kan være bra. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program. Det blir sagt at du gjerne kan ta opp til 5 minutt pause på dei tyngste setta, men har nokon eksperimentert med ventetida og sett noko effekt? Ein artikkel meinte det var stor forskjell på 1 minutt og 2-3 minutt pause. At du kunne løfta meir med sistnemnte. Det høyrest jo logisk ut, men kva har det å sei for effektiviteten av treninga? Eg tar av og til opp mot 4-5 minutt pause på toppsetta av knebøy og markløft, men har lite erfaring med pausetider på benkpress, roing og chins. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg kan bruke opp mot et kvarter på en øvelse. Da med tre-fire oppvarmingssett, 5x5 og droppsett. Prøver å bruke så kort tid som mulig på pauser, men på toppsett eller på 3x3 så tar jeg så lange pauser som jeg behøver. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program. Det blir sagt at du gjerne kan ta opp til 5 minutt pause på dei tyngste setta, men har nokon eksperimentert med ventetida og sett noko effekt? Ein artikkel meinte det var stor forskjell på 1 minutt og 2-3 minutt pause. At du kunne løfta meir med sistnemnte. Det høyrest jo logisk ut, men kva har det å sei for effektiviteten av treninga? Eg tar av og til opp mot 4-5 minutt pause på toppsetta av knebøy og markløft, men har lite erfaring med pausetider på benkpress, roing og chins. Jeg har ofte lange pauser mellom tunge sett i knebøy, markløft og benk. Jeg merker definitivt forskjell mellom å ha 3-4 minutters pause og 1 minutt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Kor lange pausar kjører folk her inne ved trening med 5 eller færre repetisjonar? Typisk 5x5-program. Det blir sagt at du gjerne kan ta opp til 5 minutt pause på dei tyngste setta, men har nokon eksperimentert med ventetida og sett noko effekt? Ein artikkel meinte det var stor forskjell på 1 minutt og 2-3 minutt pause. At du kunne løfta meir med sistnemnte. Det høyrest jo logisk ut, men kva har det å sei for effektiviteten av treninga? Eg tar av og til opp mot 4-5 minutt pause på toppsetta av knebøy og markløft, men har lite erfaring med pausetider på benkpress, roing og chins. Ca 2-3 min på de litt tunge settene, og opp til 5 min på det tyngste / toppsett. På det 5x5-programmet jeg følger er det bare ett sett på markløft, så der har jeg ikke særlig med pause. Skulderpress synes eg er veeeldig tungt, så er ofte 3-4 min på "vanlige sett" her også. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 17. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2012 Skal slutte å se på Strongman, blir bare sur 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå