Zeph Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Hvor lang tid har det gått siden siste måltid når du trener? Eg trener i slutten av fasteperioden, normalt er det då gått 14-15 timar. Så tar eg første måltid etter trening. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg trener på slutten av spisevinduet. Enten før eller etter middag (etter middag når jeg har tkd siden treninga er fra 20:00 til 22:00) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Er det den beste i kombinasjon med mjølk? Har ikkje noko behov for å kjøpe 4-5 smakar for å teste. Ikkje fant eg nokon som sel smaksprøvar heller. Sendte mail til Norkost.no en gang for noen år siden og hørte om jeg kunne få smaksprøver på proteinpulver. Kom gratis i posten etter en uke. Godt mulig flere norske nettbutikker har like god kundeservice Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Har opdatert loggen min med noe jeg håper noen gidder å svare på. Enda jeg vet hva jeg kommer til å få høre Gidder ikke skrive det her da det er mye lettere å finne igjen i senere tid om jeg skriver det i loggen Endret 15. februar 2012 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2012 Er det en spesiell grunn til at RYP muskelvekstprogrammet har skråbenk og styrkeprogrammet har vanlig benkpress? Vokser musklene mer med skråbenk? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Resultatene viste at etter 3 uker fikk gruppen som løftet med maksimal løftehastighet en økning i maksimal styrke på hele 10,2 % og en økning i løftehastighet på 2,22 %. Gruppen som løftet med valgfri løftehastighet hadde en økning på under 1 % på både maksimal styrke og løftehastighet. http://www.trening.no/styrke/10018.o2.html Løft eksplosivt boys and girls! Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Resultatene viste at etter 3 uker fikk gruppen som løftet med maksimal løftehastighet en økning i maksimal styrke på hele 10,2 % og en økning i løftehastighet på 2,22 %. Gruppen som løftet med valgfri løftehastighet hadde en økning på under 1 % på både maksimal styrke og løftehastighet. http://www.trening.no/styrke/10018.o2.html Løft eksplosivt boys and girls! Jeg kom hit for å linke den... Bra artikkel! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Gammelt nytt Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) en økning i løftehastighet på 2,22 % the fuck Det var en mikroskopisk økning. Ellers interessant artikkel! Endret 16. februar 2012 av Kevlar Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Hva menes egentlig med løftehastighet? Er det farten/eksplosiviteten man løfter vekten med? I så fall vil jo den bli vesentlig lavere jo tyngre man løfter. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Joda, men det er forskjell på å løfte rolig og kontrollert, og å løfte vekten opp så fort man klarer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Det er intensjon eller eksplosivitet ja. Farten vil nødvendigvis vere lågare på eit løft med 80kg og 3 reps enn 60kg og 10 reps, men det er intensjonen som betyr noko her. Løft med 100% eksplosivitet, ikkje 50%. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Det er intensjon eller eksplosivitet ja. Farten vil nødvendigvis vere lågare på eit løft med 80kg og 3 reps enn 60kg og 10 reps, men det er intensjonen som betyr noko her. Løft med 100% eksplosivitet, ikkje 50%. Er en ting jeg aldri har skjønt.. Hvis jeg f.eks tar 100 kg i benk, og det er sykt tungt på 5 reps; vil det da være eksplosivt selv om det går veldig sakte? Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg har alltid trodd at eksplosivt er når du tar få reps, men at du gjør dem så fort du klarer, samtidig som det er rett teknikk selvfølgelig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 At de som løftet med mindre enn MAKSIMAL løftehastighet ikke fikk mer enn 1% økning i styrke syns jeg høres helt merkelig ut. Er det noen som har lest hele studien og vet hvor stort utvalg det var? Hadde noen fortalt meg dette hadde jeg sagt feilmarginer og korrelasjon =/= kausalitet med en gang. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Det er intensjon eller eksplosivitet ja. Farten vil nødvendigvis vere lågare på eit løft med 80kg og 3 reps enn 60kg og 10 reps, men det er intensjonen som betyr noko her. Løft med 100% eksplosivitet, ikkje 50%. Er en ting jeg aldri har skjønt.. Hvis jeg f.eks tar 100 kg i benk, og det er sykt tungt på 5 reps; vil det da være eksplosivt selv om det går veldig sakte? Ut i fra den studien der så lurer jeg litt på hva som er best. 5x5 100kg i jevn fart, eller 5x5 80 kg eksplosivt? Ikke at jeg klarer hverken 100 eller 80kg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Er en ting jeg aldri har skjønt.. Hvis jeg f.eks tar 100 kg i benk, og det er sykt tungt på 5 reps; vil det da være eksplosivt selv om det går veldig sakte? Ja. Eksplosivt i denne samanhengen betyr at du løfter så raskt som kroppen er i stand til og ikkje brukar meir tid på løftet enn nødvendig. Om den studien det refereres til i artikkelen er heilt riktig veit eg ikkje, men 1% virka ganske lite ja. Uansett er eksplosivt det beste. Kontrollert og sakte kan du ta på den eksentriske fasen. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 Utdrag fra PubMed: This study shows that a high velocity training is required to increase the muscle strength further in subjects with a long training experience and this is possible by measuring the individual performance speed for each load. -Undersøkelsen ble gjort med utvalg på 10 personer i hver testgruppe -Samtlige testpersoner var fra før erfarne styrketrenere (?) -Det ble målt maksløft før og etter en periode på tre ukers trening 1. 10% styrkeøkning på tre uker for noen som har trent lenge høres helt sensasjonelt ut. Skeptisk. 2. Lite utvalg og enkeltundersøkelse som ikke er gjentatt med kontrollgrupper. Skeptisk. 3. Bombastisk konklusjon om at maks eksplosivitet "MÅ TIL" for styrkeøkning når du har trent en stund. Rent uenig. Lurer på hva de har fortalt disse som har dyttet etter eget tempo.. 2 Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 vet ikke om dette er rett sted å spørre, men er det noen som har en brukbar treningsplan for å trene opp triceps? skal nå begynne å trene opp den etter jeg rev av tricepsfestet for noen uker siden. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 16. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2012 vet ikke om dette er rett sted å spørre, men er det noen som har en brukbar treningsplan for å trene opp triceps? skal nå begynne å trene opp den etter jeg rev av tricepsfestet for noen uker siden. Masse franskpress/lying triceps extensions, IKKE begynn med dips(for stor belastning på skadet muskulatur). Mange repetisjoner, sakte og strict. Hold progresjonen moderat, halvparten av hva du vanligvis ville gjort. Når legen sier GO! kan du trene som før... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå