Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På boksene til wheys proteinpulver står det at 2 scoops skal blandes med 0,3 dl vann. Er ikke dette svært lite væske? Trodde det var 2 scoops på 0,7dl (størrelsen på shaken)?

Som Julie sier, bland som du vil. Pulveret går ned uansett hvor mye melk/ vann du bruker. Jeg liker ikke å ha det for tykt, da blir det bare kvalmt. Liker heller ikke å ha det for tynt, for da tar det lengre tid å drikke, og det blir også kvalmt mot slutten av shaken.

Jeg bruker ca 50g pulver til 5 dl helmelk.

Lenke til kommentar

På boksene til wheys proteinpulver står det at 2 scoops skal blandes med 0,3 dl vann. Er ikke dette svært lite væske? Trodde det var 2 scoops på 0,7dl (størrelsen på shaken)?

Som Julie sier, bland som du vil. Pulveret går ned uansett hvor mye melk/ vann du bruker. Jeg liker ikke å ha det for tykt, da blir det bare kvalmt. Liker heller ikke å ha det for tynt, for da tar det lengre tid å drikke, og det blir også kvalmt mot slutten av shaken.

Jeg bruker ca 50g pulver til 5 dl helmelk.

Takk for svar! Merker at det var tungt å svelge blandingen, selv med oboypulver. Må nok kjenne litt frem hva som funker, og ikke minst bli vandt med smaken. Var jo ikke i nærheten av å takle kebab første gangen jeg spiste det heller..

Hvor mange gram rommer en scoop? :)

Lenke til kommentar

Er det noe annet man burde passe på å få nok av utenom kalorier og proteiner når det gjelder økt muskelmasse og styrke? Noen som vet hva den nettsiden der man kan finne ut sånn ca hvor mye kalorier det er i diverse matvarer heter? Og hvilket protein pulver anbefaler dere, med tanke på pris og smak?

Lenke til kommentar

Er det noe annet man burde passe på å få nok av utenom kalorier og proteiner når det gjelder økt muskelmasse og styrke? Noen som vet hva den nettsiden der man kan finne ut sånn ca hvor mye kalorier det er i diverse matvarer heter? Og hvilket protein pulver anbefaler dere, med tanke på pris og smak?

Karbohydrat, fett

diett.no finner ut hva næringsinnholdet i mat er.

Hvor mye penger har du til pulver?

Lenke til kommentar

Ja: Søvn og VANN

Nettsiden er sannsynligvis www.diett.no

Jeg vil anbefale å ikke kjøpe MyoProtein, siden det er dyrt og smaker bæsj (Etter min smak, det er noen galinger i denne tråden som syns det smaker greit, men det er fordi de ikke vet bedre :p. Gold standard whey er kjent for god smak.

edit: jeg er treig.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Diskutant: Så mye som må til for billig, bra og velsmakende proteinpulver :)

Kevlar: Drikker masse masse vann hver dag. Derimot søvnen er litt vanskelig å få på plass, men jeg jobber med det. Hvor får jeg kjøpt Gold standard whey?

Forresten, trenger man å få i seg noe proteinpulver utenom i 30 minutters vinduet etter trening?

Lenke til kommentar

Proteintilskudd er et tilskudd, spis hvis du ikke får nok proteiner (2g proteiner per kg kroppsvekt) gjennom vanlig mat. Det er her diett.no kommer inn ;)

Gold standard har de på gymgrossisten, kan ikke garantere at det er billigst, jeg kjøper mitt på harrytur :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Vitaminer og mineraler.

Lenke til kommentar

Diskutant: Så mye som må til for billig, bra og velsmakende proteinpulver :)

Kevlar: Drikker masse masse vann hver dag. Derimot søvnen er litt vanskelig å få på plass, men jeg jobber med det. Hvor får jeg kjøpt Gold standard whey?

Forresten, trenger man å få i seg noe proteinpulver utenom i 30 minutters vinduet etter trening?

Søvn: sliter du med å få sove, eller "har du ikke tid", for du har "for mye å gjøre" i løpet av dagen og må "alt for tidlig opp"?

Hvis 1: kjøp zma. Hvis 2: lag deg tid.

Prot: JA! Helst i hvert eneste måltid. Du skal ha maaasse protein. Beklager, trodde det stod "trenger man få i seg protein". Ikke "proteinpulver".

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Noen spesifikke vitaminer og mineraler, og hvordan kan jeg få de i meg? Forretsen, er det noen som har tips til noe mat som jeg enkelt kan få i meg som frokost og eventuelt mellom måltid? I følge diett.no så lå jeg sånn ca 500kcal i underskudd i dag, noe som er veldig ugunstig da målet er mer muskelmasse og volum generelt.

Lenke til kommentar

Noen spesifikke vitaminer og mineraler, og hvordan kan jeg få de i meg? Forretsen, er det noen som har tips til noe mat som jeg enkelt kan få i meg som frokost og eventuelt mellom måltid? I følge diett.no så lå jeg sånn ca 500kcal i underskudd i dag, noe som er veldig ugunstig da målet er mer muskelmasse og volum generelt.

Spis variert skikkelig mat, så får du i deg nok vitamin og mineraler. :)

Enkle kalorier er melk, olivenolje, nøtter f.eks. Enkle måltid: Kyllingkjøttdeig, havregryn med melk / havregrøt laget i melk. Drikk HELMELK. Mer kalorier der.

Hvis du ikke sliter med metthetsfølelsen: spis myyye mer. Spis til du kubber. Hvis du tror du ikke klarer trykke i deg mer, kan du få i deg litt ved hjelp av flytende kalorier. Dvs melk, f.eks. Lettere, og gjør deg mindre mett. Dersom du fortsatt sliter kan du f.eks ta en spiseskje olivenolje til hvert måltid, eller ta en spiseskje olivenolje oppi et par-tre glass melk. Da slipper du smaken, iallfall.

Kort fortalt: Spis mye, helt til du virkelig ikke klarer mer. Så spiser du en porsjon til.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...