Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har opplevd kløe i huden pga styrketrening? Kan det være på grunn av at en blir større også blir huden strekt?

 

Den plutselige kløen du opplever (jeg har selv opplevd det mange ganger etter eller under treningen) er fordi arteriene inni musklene utvider seg raskt for å få tilgang til mer blod/oksygen, når disse arteriene utvider seg veldig raskt så sender nærliggende nerver signaler til hjernen som tolkes som kløe på huden. Men det er ikke på huden det klør (selv om du føler det slik), men det er under huden det skjer at signaler blir sendt til hjernen og skaper følelser av kløe. Vanlig kløe føles som å ha ei flue på huden, men denne bieffekten som skapes i hjernen er som kløe men føles også stikkende/ekkelt, så det er ikke direkte kløe, men noe lignende impuls som blir generert i hjernen.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Mange flotte motivasjonsbilder her :p Har akkurat satt i gang med å trene den siste måneden. Trener ikke regelmessig enda, men prøver å få til 2-3 økter i uken.

 

Har heller ikke noe fast program jeg følger enda. Har dog planer å starte med grunnprogrammet til RYP, er det noen som har noe erfaringer med dette?

 

Ser også på tn.no sine sider at de har tilbud på kreatin for øyeblikket, klikk her. Er dette noe poeng å kjøpe, og er det et bra tilbud?

 

Kommer til å legge opp et før bilde i løpet av noen dager, så får jeg litt press på meg til å prestere mer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...