Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hæ?

 

Kort fortalt:

En kamerat sier høyt i klasserommet om karbohydrater: "de inneholder 4 kalorier per gram"

Så sier læreren hans: "nei".

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbohydrates

 

Det tar ett minutt for meg å endre det så det står at det inneholder 70 kcal / gram. Wikipedia er ikke en god nok kilde når jeg diskuterer med folk =)

 

Har forresten allerede fått kilder, men takk likevel! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du trener voldsomt mye kardio og spiser for lite; laaang tid.

Gjør du en god jobb med maten og roer ned kardioen så vil du se forskjell innen 4-6 mnd. Selvfølgelig avhengig av din egen innsats, mat, hva du trener og blabla. Vil tippe at pga. vekta di er såpass lav så vil du forhåpentligvis se det "raskt" når du legger på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En vaskeekte IDIOT: http://treningshjelper.blogg.no/

Eg synest det er imponerande å bruke så mykje tid og krefter på eit emne og samtidig prestere å skrive så mykje tull.

 

Et kjapt lite spørsmål til bezzerwisserne her :p Dersom jeg begynte å trene styrke hvor lang tid vil jeg måtte beregne for å se resultater i form av en mer "chizzled" kropp? Er 168 og 51kg med en BMI på ca. 18,4 såfremt jeg husker rett.

Med eit bra program og nok mat vil du sjå resultat umiddelbart. Sjekk treningsloggene i forumet her, samt biletetråden, der får du ein del eksempel på kva du kan få til.

 

Ikkje noko problem å kombinere med kardio, du må berre ete litt meir mat.

Lenke til kommentar

Det er interessant hva slags forskjellige grunner vi har til å trene. Jeg liker å være sterk, men samtidig, det er viktigere for meg å ha en kropp jeg syns er fin - og da kan jeg ikke bygge og øke på samme måte som om hvis jeg bare peiser på og går etter styrke. Jeg kunne ikke tenke meg å være ekstremt tynn (undervektig) eller kraftig med mindre jeg drev på med konkurranser. Bunner nok i at jeg må ha kroppen sånn jeg liker at den ser ut fordi jeg er usikker dessverre!

 

Så overfladisk er jeg, jeg får joine klubben til Doofen :blush:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er interessant hva slags forskjellige grunner vi har til å trene. Jeg liker å være sterk, men samtidig, det er viktigere for meg å ha en kropp jeg syns er fin - og da kan jeg ikke bygge og øke på samme måte som om hvis jeg bare peiser på og går etter styrke. Jeg kunne ikke tenke meg å være ekstremt tynn (undervektig) eller kraftig med mindre jeg drev på med konkurranser. Bunner nok i at jeg må ha kroppen sånn jeg liker at den ser ut fordi jeg er usikker dessverre!

 

Så overfladisk er jeg, jeg får joine klubben til Doofen :blush:

:love:

 

edit: det satte meg på en ìde.. "Den estetiske treningstråden", hvor alle innlegg om styrke og 5x5 blir bombardert og brukerne som skriver slikt får brevbomber i posten mrgreen.gif Der skal KUN skrives om "trening for looks" :D

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er interessant hva slags forskjellige grunner vi har til å trene. Jeg liker å være sterk, men samtidig, det er viktigere for meg å ha en kropp jeg syns er fin - og da kan jeg ikke bygge og øke på samme måte som om hvis jeg bare peiser på og går etter styrke. Jeg kunne ikke tenke meg å være ekstremt tynn (undervektig) eller kraftig med mindre jeg drev på med konkurranser. Bunner nok i at jeg må ha kroppen sånn jeg liker at den ser ut fordi jeg er usikker dessverre!

 

Så overfladisk er jeg, jeg får joine klubben til Doofen :blush:

:love:

 

edit: det satte meg på en ìde.. "Den estetiske treningstråden", hvor alle innlegg om styrke og 5x5 blir bombardert og brukerne som skriver slikt får brevbomber i posten mrgreen.gif Der skal KUN skrives om "trening for looks" :D

 

Hvis man går for estetisk trening funker vel skittenbulk dårlig? Man skal jo opprettholde en forholdsvis lav fettprosent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...