Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en sykt bra økt i dag. Fikk kjørt meg skikkelig i knebøy. Man får jo også sett mye rart når man har pauser mellom settene, og i dag var det en del fra den eldre garde som styrte på.

Mange merkelige øvelser med tilsynelatende dårlig utførelse. PTer som finner tilfeldige øvelser til sine kunder, og det virker veldig usystematisk. Andre som opplever dette?

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at proteinfabrikken.no opererer med en 18 års aldersgrense ved kjøp av deres produkter. Ved kassen må man godta betingelsene, hvor det står at man dermed bekrefter at man er 18 år eller eldre.

Hva er de eventuelle konsekvensene av å bestille varer og være under 18 år? Sjekker de alderen, og er denne aldersgrensen satt på grunn av visa? De fleste produkter, inklusive proteinpulver er det så vidt jeg vet ingen aldersgrense på?

Lenke til kommentar

LES

Takk for svar! Tenkte meg at det var noe i den retningen, og mistankene ble også innfridd vedrørende vergemålsloven og eventuell gjeld. Slik jeg ser det er den eneste grunnen til at proteinfabrikken har denne aldersgrensen er å slippe tvister med unge som påtar seg gjeld. Om jeg som 17 åring med egen-tjente penger skulle bestille derifra og bekrefte at jeg er over 18 vil de ikke kunne finne ut dette? Om jeg i tillegg bestiller med penger jeg har og benytter postoppkrav skal det vel ikke være noe problem? De har vel ikke tilgang til personregister og søker opp navn på kunder overens med norges register?

Beklager om jeg spør mye, er bare greit å ha sitt på det tørre. Litt læring og erfaring er også greit å ha i snippsekken :)

Lenke til kommentar

Om du har ein Obs eller liknande i nærleiken så kan du ofte finne Proteinfabrikken-produkt nedsatt så mykje som 40%, når dei er på tilbod. Mulig det same gjeld Coop Extra-butikkar.

Skal kjøre igang med styrketreninga igjen i dag, etter ei litt for lang pause på grunn av hektisk studieprogram. Skal verte godt å kome igang igjen, men kjedelig å måtte gå igang nesten frå scratch igjen.

Lenke til kommentar

Mange merkelige øvelser med tilsynelatende dårlig utførelse. PTer som finner tilfeldige øvelser til sine kunder, og det virker veldig usystematisk. Andre som opplever dette?

Opplever dette ofte selv på mitt lokale treningssenter. Et par PTer som går rundt, tar noen tilfeldige øvelser, sier hva kunden skal gjøre uten å vise eller overse kunden ta øvelsen selv og deretter veilede. Virker ikke som det er spesielt spesialisert da PTen gir det samme opplegget til absolutt alle kundene.

Lenke til kommentar

PTer som finner tilfeldige øvelser til sine kunder, og det virker veldig usystematisk. Andre som opplever dette?

Sist jeg sjekket så kreves det så og si ingen kvalifikasjoner for å bli en såkalt "personlig trener". Det er langt mellom de sentrene hvor de faktisk krever flere års utdannelse hos sitt personell.

Lenke til kommentar

PTer som finner tilfeldige øvelser til sine kunder, og det virker veldig usystematisk. Andre som opplever dette?

Sist jeg sjekket så kreves det så og si ingen kvalifikasjoner for å bli en såkalt "personlig trener". Det er langt mellom de sentrene hvor de faktisk krever flere års utdannelse hos sitt personell.

Nå er ikke personlig trener en beskyttet tittel, så hvem som helst kan fritt kalle seg PT. At de setter opp individuelle program for hver kunde og at det er "usystematisk" syns jeg derimot ikke høres så negativt ut?

Lenke til kommentar

I dag begynte jeg på den siste uka i RYP styrkeprogrammet. Jeg tar 4x4 repetisjoner med disse belastningene.

Benkpress: 70 kg

Knebøy: 80 kg

Stangroing: 65 kg

Arnoldpress: 44 kg

Dette er kanskje ikke så mye for dem som har trent styrke en stund, men i forhold til hva jeg klarte for et par måneder siden, er jeg kjempefornøyd med å klare alle settene med denne belastningen. Jeg er en mann på 18 år og veier nesten 70 kg. Det er moro å trene når man oppnår merkbare resultater på ikke mange uker.

Neste uke tenker jeg å prøve å maxe i benkpress for første gang. Vil noen prøve å estimere hvor mye jeg klarer? Jeg håper at jeg klarer 80 kg.

(Alle vet jo at å klare stor belastning i benkpress er den viktigste penisforlengeren.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

80 burde gå om du ikke sliter alt for mye med 4x4 på 70kg :)

Sett på 70kg i benken er faktisk ikke så ille om du ikke har trent lenge da. Husker selv at jeg brukte ett par år med "halvdårlig" trening på å nå 70kg i benkpress :)

Du er flink om ikke hopper over knebøy! Jeg trente det maks 1 gang i mnd de første 3-4 årene av min trenings"kariere". Merket syk forskjell da jeg begynte å kjøre det hver uke.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...