Dufen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Ta 2 om dagen, holder i massevis. Sink blir du bare kvalm av, det er ikke farlig å bruke zma Anbefalt av de fleste kosttilskuddssjappene jeg har vært i kontakt med er 800mg magnesium og 400mg sink så som sagt: ta 2 stk en halvtime før du legger deg. Ikke spis melkeprodukter rett før heller siden det hemmer opptaket av magnesium... edit: det er MILLIgram, alldeles ikke MEGAgram Endret 4. februar 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Ålreit, takker Gikk for kreatin i pulverform, egentlig bare for å prøve også. 400 kapsler for 99 svenske kroner er ikke så ille. http://en.olimp-supplements.com/?p=3&m=10&id=89 Hva bør inntaket mitt være? 1-4 kapsler anbefales det på en dag, og det står maks 2 kapsler per porsjon. Vil det si 2 kapsler, to ganger om dagen? Er jo "stor" forskjell på å ta 2 kapsler om dagen og 4 kapsler om dagen. Endret 4. februar 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 5 gram er standard, ergo bør 4 kapsler være ålreit. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Trenger litt hurtig hjelp her ang. et kjøp av kosttilskudd jeg gjorde i dag. Var nemlig på harrytur til Charlottenberg, og tok en tur innom Bodypower. Spurte om karen i kassen hadde anbefalning av ZMA. Han viste meg en boks, og snakket deretter om at den hadde mer av alt i forhold til andre produkter. Prisen var grei, så gikk enkelt for den. Kommer hjem nå, og søker litt. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108480.0 Er dette i det hele tatt trygt? Det står på innehold per 3 kapsler; "Magnesium - 1500 MG" "Zinc - 600 MG" "Vitamin B6 - 40 MG" Som nevnt i tråden jeg linker til, så er det en som spør seg om hvorfor det står "MG" og ikke "mg". Noen formeninger? "Rawlab Mega ZMA" er altså navnet på produktet. Jeg ville egentlig hoppet over hele produktet. Dosene er oppimot/over grensene for hva som er anbefalt som høyeste grense per dag. Spesielt sink, som jo Doof kan gi andre bieffekter enn kvalme. Snublet også over en post om samme produkt på MyRevolution-forumet, hvor Børge Fagerli også mener en burde holde seg unna. Hvis en tar råd fra ham, da. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 peanøtter inneholder mer eller mindre de samme ingrediensene som zma, rikt på magnesium og b vitaminer, tror det har noe sink også. Men husk at doseringene som står på bokser er laget for den generelle nordmann, og det inkluderer også syltynne helga på 60 kg. Hva Helga tåler, kan sikkert du også tåle dobbel dose av. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Er det flere enn meg her som spiser helt sporadisk gjennom dagen? Det går vel sjelden mer enn 1 time mellom hver gang jeg spiser. Det blir vanskelig å telle kalorier, selv om jeg vet jeg får i meg mer enn nok. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Er det flere enn meg her som spiser helt sporadisk gjennom dagen? Det går vel sjelden mer enn 1 time mellom hver gang jeg spiser. Det blir vanskelig å telle kalorier, selv om jeg vet jeg får i meg mer enn nok. Ja det kan jeg garantere deg. Jeg tror de fleste ikke ønsker å sette opp livet sitt på en timeliste når det gjelder alt. Trikset er å kunne skape seg uvaner som fungerer, og da må man gjerne overvurdere tingene litt for å ikke bomme. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Trenger litt hurtig hjelp her ang. et kjøp av kosttilskudd jeg gjorde i dag. Var nemlig på harrytur til Charlottenberg, og tok en tur innom Bodypower. Spurte om karen i kassen hadde anbefalning av ZMA. Han viste meg en boks, og snakket deretter om at den hadde mer av alt i forhold til andre produkter. Prisen var grei, så gikk enkelt for den. Kommer hjem nå, og søker litt. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=108480.0 Er dette i det hele tatt trygt? Det står på innehold per 3 kapsler; "Magnesium - 1500 MG" "Zinc - 600 MG" "Vitamin B6 - 40 MG" Som nevnt i tråden jeg linker til, så er det en som spør seg om hvorfor det står "MG" og ikke "mg". Noen formeninger? "Rawlab Mega ZMA" er altså navnet på produktet. Jeg ville egentlig hoppet over hele produktet. Dosene er oppimot/over grensene for hva som er anbefalt som høyeste grense per dag. Spesielt sink, som jo Doof kan gi andre bieffekter enn kvalme. Snublet også over en post om samme produkt på MyRevolution-forumet, hvor Børge Fagerli også mener en burde holde seg unna. Hvis en tar råd fra ham, da. Fader. Det var bortkastede penger.. Litt irriterende å bare kaste hele boksen. Hva vis jeg tar 1 kapsel hver dag, istedenfor 3 som det står på boksen? Står også på boksen; "10 dagers opphold etter 30 dagers anvendning". Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 peanøtter inneholder mer eller mindre de samme ingrediensene som zma, rikt på magnesium og b vitaminer, tror det har noe sink også. Men husk at doseringene som står på bokser er laget for den generelle nordmann, og det inkluderer også syltynne helga på 60 kg. Hva Helga tåler, kan sikkert du også tåle dobbel dose av. http://ods.od.nih.gov/factsheets/Zinc-HealthProfessional/ http://ods.od.nih.gov/factsheets/magnesium/ http://ods.od.nih.gov/factsheets/vitaminb6/ Som du ser er vitamin b6 den eneste som er innenfor. Her er det også en differensiering mellom kjønn, dog ikke på vekt. Det er åpenbart at en tåler litt mer dersom en veier 100kg kontra 70kg, men det er lite trolig at det kan skille flere 100mg. Til Vertical: Du kan jo prøve 1 om dagen og se hvordan det fungerer for deg. Du skal derimot merke deg at det er over øvre grense, og burde derfor lytte godt til hvordan kroppen din reagerer. Ja, det KAN gå helt fint. Men er det vits i å utsette seg for unødvendig risiko? Du har bare én kropp. For å sette det litt på spissen, da. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 En burde strengt tatt holde seg over 70-85kg om en skal sei en er såpass seriøs med trening at en henger seg opp i det der uansett. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvis kommentaren var rettet mot ZMA: A) Nei, uavhengig av vekt kan en ha positive virkninger av å ta ZMA. B) Hvis det var ment som et motargument, så sier jeg at vekten trolig ikke har så mye å si uansett. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ålreit, takker. Ønsker ikke utsette meg for noe unødvendig, så denne boksen går i søpla. Da har jeg i hvert fall lært at jeg bør undersøke produktene før jeg kjøper. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 http://www.dagbladet.no/2012/02/05/nyheter/fedmeoperasjoner/helse/innenriks/fedme/20094224/ Squats and oatz you fat fuck... Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) http://www.dagbladet.no/2012/02/05/nyheter/fedmeoperasjoner/helse/innenriks/fedme/20094224/ Squats and oatz you fat fuck... Unnskyld meg, men han der er så jævelig kvalm. - Mange sier til meg at det er bare å jogge mer og spise mindre - og så blir jeg tynn. Men så lett er det dessverre ikke, sier han, og fortsetter: - Jeg mener politikerne må sette i verk helt konkrete tiltak som sunne skolekantiner, gratis frokost til barna, mer fysisk aktivitet på skolen - og forby reklame for svært sukkerholdige produkter Her sier han både at sunn mat ikke hjelper, og at redningen er sunn mat. Dessuten foreslår han å forby reklame for usunne ting, som er en ekkel "bruk hjelm"-holdning og praktisk talt er å innrømme at han ikke har viljestyrke for fem flate øre. Han er et utrolig dårlig forbilde for andre overvektige der han går og syter om at det ikke hjelper å trene og å være sunn. Jeg har selv veldig lav forbrenning, men gjør det jeg kan for å forbedre situasjonen og prøver å sette meg inn i hvordan man trener riktig etc. Møtte ham i døra på kinoen jeg jobber på en gang, han pusta og peste etter å ha gått ned 7 trappetrinn. Feite jævel. /rage Endret 5. februar 2012 av Broseph 4 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Yo, cleverguys Nå føler jeg meg maks needy (og beklager å bryte inn her), men anyhow! Hvis noen engang, kanskje, hvis om har mulighet til å lære en random/meg ulike styrkeøvelser, hadde jeg blitt veldig glad. Bor i Drammen, men kan jo dra til Oslo osv. De fleste studioer har jo mulighet til å få kjøpt slike engangsgreier. Ingen i vennegjengen kan frivektsøvelser eller gode kombinasjoner, og jeg har prøvd tre PT-timer hvor det bare har blitt surr og "maskiner er tryggere" blabla. Gitt litt opp hele PT, dyrt og lite å hente. Kardioøktene går fint ettersom jeg alltid har trent dette, men begynner å bli drittlei styrkeprogrammet han gav meg på maskinene (fire ulike). Føler meg maks klein nå, men det får være. Endret 5. februar 2012 av Anaio Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Yo, cleverguys Nå føler jeg meg maks needy (og beklager å bryte inn her), men anyhow! Hvis noen engang, kanskje, hvis om har mulighet til å lære meg ulike styrkeøvelser, hadde jeg blitt veldig glad. Bor i Drammen, men kan jo dra til Oslo osv. De fleste studioer har jo mulighet til å få kjøpt slike engangsgreier. Ingen i vennegjengen kan frivektsøvelser eller gode kombinasjoner, og jeg har prøvd tre PT-timer hvor det bare har blitt surr og "maskiner er tryggere" blabla. Gitt litt opp hele PT, dyrt og lite å hente. Kardioøktene går fint ettersom jeg alltid har trent dette, men begynner å bli drittlei styrkeprogrammet han gav meg på maskinene (fire ulike). Føler meg maks klein nå, men det får være. Sjekk om det finnes en vektløfterklubb i din nærhet, er alltids noen i slike klubber som er glade for å få vise litt kunnskaper. Eventuelt kan du jo se filmen starting strength om du ikke finner noen som kan vise deg. Du kan se den her... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Nå begynner vi å snakke! Håper det kommer litt mer konkrete eksempler og fakta i senere blogg-innlegg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hadde vore tøft å lært seg dette: http://fitnessbloggen.no/muscle-ups-overkroppstyrke/ Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hadde vore tøft å lært seg dette: http://fitnessbloggen.no/muscle-ups-overkroppstyrke/ Så langt har jeg ikke vært på et treningssenter som faktisk har takhøye til å kunne gjøre dette.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå