Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Spiser fisk 2 ganger for dag :)

Og da mener du makrell i tomat, eller torsk, hyse, sei, laks, osv.? :whistle:

Laks, Torsk og Tunfisk for det meste, spiser ikkje makrell i tomat.

Men ja, lager meg fisk kvar dag :) Siden eg har mye venner som jobber på det lokale lakseopdrettet har eg ubegrenset tilgang på gratis laks, bor også på vestlandet, her torskefisket foregår for fult akkurat no, så lagrer opp både torsk og laks i ville mengder, tar jo ikkje meir en 10-15 minutter og steike :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spiser mye unødvendig... Gå heller for lettmelk, en hel kylling og ris/pasta osv.

Jeg spiser fisk ca. 10 ganger i året.

Jeg spiser fisk ca. 10 ganger. :ph34r:

Denne setningen ga INGEN mening... 10 ganger i løpet av ditt liv eller hva? Fisk er btw bra for de som lurte..

Løpet av livet jeg la opp til ja! Nærmere sannheten enn 12 ganger i året på meg hvertfall :whistle: :whistle:

Lenke til kommentar

I tidsbruk er det ikkje den store forskjellen på å lage kylling, kjøttdeig osv.

Problemet er ikke å lage det, men å gidde å gjøre det :p

Edit: Pleier dere forresten å ha frihelg fra styrketrening hvis dere trener Man, Ons, Fre?

Eg trener tre gonger i veka uansett. Om det er M/O/F, Ti/To/Lø, M/F/S osv. betyr ingenting.

Lenke til kommentar

Er det noe proteinrik mat som er lettvint å ta med seg på skolen? Føler jeg får i meg svært lite proteiner på skolen når det eneste jeg spiser der er brødskiver med gulost. Funker det å lage seg en omelett å ta med i en matboks eller liknende? Eller er det andre enklere alternativer?

Lenke til kommentar

Er det noe proteinrik mat som er lettvint å ta med seg på skolen? Føler jeg får i meg svært lite proteiner på skolen når det eneste jeg spiser der er brødskiver med gulost. Funker det å lage seg en omelett å ta med i en matboks eller liknende? Eller er det andre enklere alternativer?

Kjøp fryste kyllingfileter og fullkornspasta.

Stek kyllingfiletene kvelden før, tar kun 1 time i ovnen på middels varme(170 grader). Kok litt pasta, og legg i en matboks. Du kan også tilbrede mange dager i forveien på en gang. Ganske lett, og godt. Har dette hver dag, enda ikke lei etter 3 uker.

Lenke til kommentar

Syntes nå den er ekstremt tørr da. Andre forslag? :)

Om du har råd til det, så kan du kjøpe Dr Fedon Lindbergs fullkorn brød, kutte opp 3 skiver, ha 3 skiver gulost på hver brødskive. Om du får skaffet deg noe melk på skolen/jobben så vil måltidet gi nesten 70 gram proteiner om du drikker 2-3 glass melk i tillegg.

Lenke til kommentar

100kg i benken i dag :D!

I løpet av 2 perioder med HST så har jeg gått fra 80 til 100kg i benken!

Det er greit å ta endel i benk, men det hjelper bare om du jobber på et verksted og du ligger på gulvet hele dagen. Straks du reiser deg opp og skal overføre kraften til noe, så er det beinene som gjelder. Om kraften er stor i benk og føttene svikter, så står du i ro eller fyker bortover gulvet i en eventuell brytekamp. Har du noen gang stått på gata i en orkan så skjønner du hva jeg mener med dette :thumbup:

Beina er omtrent alt. Jeg ville fokusert mer på god gammeldags press over hodet, press over hodet stabiliserer hele kroppen i tillegg, det gjør ikke benkpress, benkpress er egentlig en mutasjon av god gammeldags press. Og TUNG knebøy, knebøy hjelper deg å flytte balansepunktet nedover, slik at du blir en skikkelig stø fyr.

For å skjønne hva jeg mener med balansepunkt, det første bordet her representerer et menneske som aldri har trent særlig knebøy:

straight%20turned%20table.jpg

Og dette bordet representerer en som har trent mye knebøy:

yakuzamain.jpg

Vanskelig å velte :thumbup:

Endret av LonelyMan
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Akse, ja det hjelper godt på. Om du trener mye press over hodet får du sterke skuldre (hele skulderen), trener en mest benk får en mest sterke skuldre på fremsiden og ikke like mye over hele. Jeg merker etter mye press trening (over hodet) at når jeg bare dunker borti objekter, så kjenner jeg ingen "rekyl" effekt, jeg har så mye kraft til overs, jeg vil tro det har veldig mye å si i kampsport.

Knebøy og markløft vil hjelpe deg å bli sterkere i bryting. Jeg har sett noen eksempler på noen som er ekstremt sterke i knebøy, som river og kaster profesjonelle brytere som filledukker.

Bein, rygg, underarmer er viktig her.

Om det er en ting jeg ikke er redd for, så er det folk som trener kun benk, han kan gjerne ta dobbelt så mye som meg i benk, jeg blir ikke redd for han, men straks jeg ser en som er sterk i knebøy og markløft, da blir jeg "analyserende" og mer forsiktig. Da vet jeg at jeg vil få problemer i en eventuell brytekamp :tease:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...